Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 november 2017, 21:32   #1
idm
Vintage lid

Dave Mech live draadje
Hey hey mede Syfo's,

Ik begin na lange tijd maar weer eens een track draadje. Ik ben al een tijd druk bezig met m'n live set en heb eindelijk de voor mij ideale setup bij elkaar. Nu erg veel aan het oefenen om er volledige controle over te hebben. Erg leuk Ik registreer zoveel mogelijk en plemp het komende tijd op YouTube. Hier een eerste filmpje:

21 december treed ik voor het eerst op met m'n solo liveset, in de ACU Utrecht op een Symbiotic Sessions avond. Mocht je zin/tijd hebben of toevallig in de buurt zijn, let me know!
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2017, 23:48   #2
Stupide
Vintage lid

Stupide's schermafbeelding

Lekker bezig hoor.
Stupide is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 00:08   #3
Bohemen
wasting my time..

Bohemen's schermafbeelding

Leuke compacte gear. Succes met het optreden!

Zelf zou ik zoiets niet kunnen en durven... En ik vrees dat ik live wat te saai ben... ;-)

There's no good or bad music. It all depends on taste!
Bohemen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 00:16   #4
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Mooi compacte set... succes met je optreden

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 04:00   #5
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

niet slecht, je kunt goed overweg met je speeltje.. Veel geluk met je optreden !
Gloomer is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 11:20   #6
kobuz

Klinkt goed! Ben wel benieuwd naar hoe je jouw setup gebruikt. Alleen wat er in de kist zit? Of stuur je nog wat miid aan met de digitakts (lijkt er niet op, maar misschien zie ik het verkeerd). En als het alleen de digitakt zijn waar audio uit komt, regel je dan 4 kanalen door hard pan l/r op de digitakts en dan panning regelen op de xone?
kobuz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 12:24   #7
peterdh
Hybride lid

peterdh's schermafbeelding

Netjes. Je wist me wel te boeien Suc6 met jouw live set.

Mijn House tracks: Amazing animal@soundcloud
peterdh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 21:11   #8
idm
Vintage lid

Dank allen voor de leuke reacties . Vind het ook erg spannend, maar heb er erg veel zin in.

Oorspronkelijk geplaatst door kobuz Bekijk bericht
Klinkt goed! Ben wel benieuwd naar hoe je jouw setup gebruikt. Alleen wat er in de kist zit? Of stuur je nog wat miid aan met de digitakts (lijkt er niet op, maar misschien zie ik het verkeerd). En als het alleen de digitakt zijn waar audio uit komt, regel je dan 4 kanalen door hard pan l/r op de digitakts en dan panning regelen op de xone?
Het is alleen wat er in die kist zit inderdaad! Het is zijn dus puur de digitakts die de audio verzorgen. Ik stuur ze ieder naar een kanaal. De input matrix van de DB4 geeft me de mogelijkheid om beide inputs on the fly aan een kanaal toe te wijzen. Standaard gebruik ik nu channel 1 en 2 voor de digitakts, en 3 en 4 voor delay en fx die ik toewijs aan een input wanneer ik wil. Je kunt erg veel customizen met de DB4 waardoor de mogelijkheden immens zijn. Ik gebruik deze setup nog niet zo heel lang en er is nog veel dieper mee te gaan

Ik maak wel een keer een filmpje over hoe ik de setup precies gebruik als daar meer interesse naar is.
Oud 29 november 2017, 15:58   #9
kobuz

Ah tof. Hele gave mixer die DB4. Heb daar ook een tijdje naar gekeken, maar uiteindelijk toch voor 'de club standaard' gekozen.

Filmpje over hoe je jouw setup gebruikt is altijd interessant wat mij betreft trouwens
Oud 6 december 2017, 17:14   #10
JapaneseFood
Ableton rocker

JapaneseFood's schermafbeelding

Klinkt goed! Knap zonder laptop.
Waar gebruik je de Heat voor?
JapaneseFood is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2017, 18:54   #11
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

het kan aan mijn laptop liggen maar het lijkt alsof de timing soms niet lekker loopt; alsof die digitakts wat inhouden qua tempo..

bv vanaf 09.43..

maar kan ook aan de timing van mn eigen laptop liggen

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Laatst gewijzigd door Furious5; 6 december 2017 om 19:24
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2017, 23:35   #12
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door JapaneseFood Bekijk bericht
Klinkt goed! Knap zonder laptop.
Waar gebruik je de Heat voor?
Dank je wel!
De heat zit op de master output en dient als "lijm" . Ik gebruik 'm vrij subtiel (soms iets minder subtiel). Ben er vooralsnog erg tevreden over hoe het de sound lichtjes compressed / in elkaar drukt en distort.

@ Furious: De timing van de digitakts loopt strak hoor. Laatst nog een click mee laten lopen als test in een DaW. Als een klok. Must be the laptop
Oud 6 december 2017, 23:47   #13
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Klinkt goed man! Elektron heeft er een goeie klant bij zo te zien
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2017, 23:51   #14
idm
Vintage lid

Tui
Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Klinkt goed man! Elektron heeft er een goeie klant bij zo te zien
Haha thanks Stefan .
Klopt. Ik ben helemaal om. Ooit worden die twee digitakts twee octatracks misschien.
Oud 6 december 2017, 23:57   #15
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Weet niet of je daar gelukkig van wordt hoor... past iig niet meer in je koffer
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2017, 09:18   #16
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Leuke muziekjes, daar niet van. Nu opnieuw, maar dan met 3 of 4 Technics draaitafels, een Rodec MX180 en enkel vinyl...
Dus niks sync, niks effecten en enkel een grafische eq.
Ik wil niet kritisch zijn en niet opscheppen maar heb in die jaren toen techno en house echt HOT en nieuw waren, vaak en tijdens grote events onstage als monitortech met DJ's gewerkt die dat presteerden...en draaien met vinyl, dat was echt werken ! Derrick May, Trish & Kash, Stacey Pullen, CJ Bolland, The Fly, Black Dog en vele anderen...Het was een artisanale kunst en je had talent nodig om met 4 platen een nieuwe track te bouwen, 2 of 3 uur aan 1 stuk door. Een DJ had toen 2 platenbakken met 100 platen mee. White labels in oplages van 100 stuks waarvan niemand wist die de maker of uitgever was en angstvallig werden bewaakt alsof het een goudmijn was. De DJ's herkende hun platen aan een '#5' markering met een stift op de white label.
Er werd niks geprogrammeerd en volop gefreewheeled en geŽxperimenteerd...maar met soms waanzinnige resultaten.
Sinds de komst van CD en laptops met DJ soft of MPC's waardoor beatsync en mixen eerlijk gezegd helemaal geen uitdaging meer is, bekijk ik dit soort 'live' sets met heel andere ogen...Sorry m8.

Oorspronkelijk geplaatst door Furious5 Bekijk bericht
maar kan ook aan de timing van mn eigen laptop liggen

Laatst gewijzigd door sKeLeTvM; 7 december 2017 om 09:38
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2017, 09:29   #17
kobuz

Hoe kan je dit vergelijken met een dj en de kunsten die daar bij komen kijken?
Oud 7 december 2017, 09:57   #18
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door kobuz Bekijk bericht
Hoe kan je dit vergelijken met een dj en de kunsten die daar bij komen kijken?
Dat is een terechte, goede vraag. Maar het antwoord is al even eenvoudig : Gesteld dat je niets had gezien en iemand je vertelde dat dit een platenmix was, dan had je dat wellicht ook gelooft. Het klopt dat in bovenstaand voorbeeld een eigen creatie aan de orde is. Maar hoe 'live' is dat ? Voorgeprogrammeerde loopjes op en afzetten en wat effectjes aan en uitzetten ?

Ik wil nogmaals verduidelijken dat het mij in deze niet gaat over de muziek. Die vind ik nog steeds goed voor zover ik er ook wel op uitgekeken ben geraakt na 20 jaar hetzelfde.
En ik hoor hier best aardige, leuke dingetjes. En een originele creatie, da's waar. Ik heb overigens heel dit stuk uitgeluisterd om dat het wel boeide.

'Live', daar gaat het mij om. A l'improviste ! Is David Guetta en vele soortgenoten een DJ die live draait? Neen, hij drukt op een play knopje, en de rest, inclusief video, belichting en zelfs vuurwerk loopt voorgeprogrammeerd via tijdcode. Zo 'live' zijn we bezig... Dus hopelijk begrijpt u mijn ietwat kritische houding. Onderstaand is Live (en dit wil ik Tiesto of Guetta zien doen):

Laatst gewijzigd door sKeLeTvM; 7 december 2017 om 10:36
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2017, 10:54   #19
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Leuke muziekjes, daar niet van. Nu opnieuw, maar dan met 3 of 4 Technics draaitafels, een Rodec MX180 en enkel vinyl....
20 jaar geleden was dat hot. Nu niet meer .. nu is het ouderwets en niet relevant. Vinyl sync-en is geen kunst nooit geweest ook. En is makkelijk aan te leren. Niet voor iedereen weg gelegd ok dat is zeker waar.
Wat er uit de PA komt is altijd het belangrijkste geweest toen en nu ... hoe dat gebeurd zal 95% een worst wezen.

Toen techno en house hot was? Volgens mij lig je al even onder een steen want house en techno zijn hotter dan ooit.

Btw .. Tiesto is begonnen met en heeft jaren lang vinyl gedraaid.

idm lekker doorgaan en laat je vooral niet ontmoedigen

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2017, 11:04   #20
kobuz

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Maar hoe 'live' is dat ? Voorgeprogrammeerde loopjes op en afzetten en wat effectjes aan en uitzetten ?
Ik vind dat makkelijker gezegd dan gedaan . Iederen kan idd op wat knopjes drukken, maar er ook daadwerkelijk iets van maken is toch wel een kunst als je het mij vraagt. Zeker als je daarin dan ook nog eigen gecreerd materiaal maakt. Vergeet ook niet dat je op de digitakt geen songs kan programmeren, dus wat dat betreft gaat dit wel wat verder dan bijvoorbeeld een volledig voorgeprogrammeerde ableton set.

Hoe live iets is, tja das zeker een discussie die op je verschillende manieren kunt voeren, maar waarom een dj met vinyl daarbij gehaald wordt snap ik nog steeds niet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat sommige dj's wel wat meer mogen doen op het podium voor hun centen
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten