Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 oktober 2017, 13:57   #1
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Nieuwe Arturia hardware synth onderweg?
Beta testen met goede producers is in ieder geval gestart. Of het een Analoge Polybrute is of iets heel anders is nog de vraag. Het lijkt erop dat het een lekker diep frontpanel heeft en zeker 4 octaven aan keys. Check de screenshot waarin Yuksek een geheimzinnige doos vast heeft!
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2017-10-30 om 11.30.52.jpg‎
Bekeken: 537
Grootte:  48,2 KB
ID: 118610  
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2017, 19:45   #2
VL7
Al vintage van mijzelf

VL7's schermafbeelding

Misschien maken ze de Origin eindelijk af na zes jaar?
VL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2017, 20:59   #3
redraceriot

Leidt je dat nu allemaal af uit die foto? Want kleine dingen zitten soms in een idioot grote doos...
redraceriot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2017, 23:25   #4
djazid

djazid's schermafbeelding

Misschien leidtie dat af aan het commentaar: "Je ne révélerai pas le contenu confidentiel de ce colis envoyé pour #arturia pour un #synth beta test. "
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2017, 10:17   #5
C-Klein
(Edward)

Dus de nieuwswaarde van dit draadje is dat ene Yuksek een pakketje heeft gekregen met confidentiële inhoud van Arturia? Een synth (hardware of software) die hij mag beta-testen. Leuk voor hem!
C-Klein is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2017, 11:15   #6
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Pfff mensen, de wintertijd hakt er in of niet? Met die zeurderige reacties te laatste tijd.....

Als je het niet boeiend vind om te lezen dan reageer je gewoon niet, simpel toch?
En even een uurtje eerder naar bed, dan kan het allemaal weer wat vrolijker en luchtiger.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 18:43   #7
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Pfff mensen, de wintertijd hakt er in of niet? Met die zeurderige reacties te laatste tijd.....

Als je het niet boeiend vind om te lezen dan reageer je gewoon niet, simpel toch?
En even een uurtje eerder naar bed, dan kan het allemaal weer wat vrolijker en luchtiger.
't Lijkt idd af en toe wel een zeikforum hier. Ik meld me geregeld af van draadjes die ik in eerste instantie wel wou volgen alleen omdat er zo enorm veel gezeurd wordt. Niet echt leuk En ik ben niet de enige die dit vindt Zou iets aan gedaan mogen worden

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 18:50   #8
VL7
Al vintage van mijzelf

VL7's schermafbeelding

Het was niet mijn bedoeling om te zeiken. Ik heb juist ooit een draadje gestart met de zeiktitel dat er sinds de jaren negentig geen nieuwe synths meer bedacht worden. Ik heb echter ooit veel geld gestoken in een Origin en daar liet men halverwege de ontwikkeling alles van vallen. Zo zijn hee wat mensen gedupeerd die een Origin kochten. Ik heb ook twee masterkeyboards en Arturia software waar ik wel tevreden over ben.
Ik kan het niet goed hebben dat een fabrikant een product met veel bombarie aankondigt en vervolgens de helft laat zitten. Aangezien dat Arturia is vond ik dus een iets negatieve reactie op zijn plaats. Niet om te zeuren maar om medeforumleden te attenderen op de soms twijfelachtige manier van werken van Arturia. Daar is het forum denk ik ook voor. Maar goed het gaat nu wel steeds meer off topic en wie weet wat voor moois ze gaan maken.
VL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 19:06   #9
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
't Lijkt idd af en toe wel een zeikforum hier. Ik meld me geregeld af van draadjes die ik in eerste instantie wel wou volgen alleen omdat er zo enorm veel gezeurd wordt. Niet echt leuk En ik ben niet de enige die dit vindt Zou iets aan gedaan mogen worden
Wel mooie inception dit... zeuren over het zeuren

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 21:43   #10
Bathmutz
Vintage lid

Bathmutz's schermafbeelding

We kunnen natuurlijk ook voorspellingen doen wat we denken dat het gaat worden.

Ik denk een 3 octaafs polyfoon sampler keyboard, 8 voices. SamplerBrute genaamd.
Bathmutz is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 21:48   #11
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door barn Bekijk bericht
Wel mooie inception dit... zeuren over het zeuren
Jij moet niet zo zitten te zeuren over mijn zeuren over het zeuren op dit zeurforum

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 21:56   #12
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Sja beetje lastig ... Even op strikt persoonlijke titel, ik word ook soms best moe van die eeuwige azijnpisserij hier. Niks is goed genoeg, vroeger was alles beter blablabla. Maar ja, je kunt ook weer niet verwachten of afdwingen dat iedereen alles maar gaaf vindt. Waar ligt de grens? Negatieve berichten die me irriteren zal ik niet zomaar weghalen, tenzij het echt getrol is op niets af. Want het is niet tegen de regels om kritisch/negatief te zijn, zelfs als het redelijk ongegrond of niet onderbouwd is. Maar mijn handen jeuken soms...
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 22:38   #13
Bathmutz
Vintage lid

Bathmutz's schermafbeelding

Ik ben wel benieuwd of het synth-liefhebber eigen is om te negatief te doen.

Zie jullie dit ook op andere synthgereleateerde forums?

On-topic: Het zou natuurlijk ook een sequencer kunnen zijn. Of een heel groot fx pedaal.
Bathmutz is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 23:48   #14
xpanded stereo
Vintage lid

Ik denk Polybrute 6 voice analog
Oud 2 november 2017, 01:26   #15
W07

Een poly zou tof zijn, maar dat pakket op de foto is zelfs kleiner dan de MB.
Mijn cynisch kantje zegt dat het een matrixbrute in desktopformat is. bummer.
W07 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2017, 01:56   #16
Depressoptimist

Depressoptimist's schermafbeelding

Wie weet wordt het wel een hele Brute synth....

Fear the beard!
Depressoptimist is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2017, 10:16   #17
sweety

sweety's schermafbeelding

Ben wel benieuwd waar ze mee komen, mono synths en sequencer zijn er al.
Polyfoon denk 4 stemmig of een sampler maar dat is ver weg van de producten die ze nu uitspuwen.
Denk dus polyfone analoge bakkie

sweety is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2017, 10:19   #18
xpanded stereo
Vintage lid

Je kunt er inderdaad nog weinig van zeggen. Dat maakt het desalniettemin leuk om een beetje te raden. Dat er iets aankomt is zeker! Qua lengte past de Matrixbrute hier wel in. Er lijkt geen doos omheen te zitten nog. Just heavy duty wrapped. Ik gok echt op een 4 octaaf poly. Met matrixbrute stijl flipable frontpanel, maar dan minder diep/hoog. Zou toch compleet master zijn. Helemaal als ze die Moog filter er weer instoppen. Krijgen we toch onze Moog poly!

Ben nog steeds erg onder de indruk van mn Matrixbrute. De bouwkwaliteit is van een zeer hoog niveau. Ze hebben de lat voor de hele industry echt omhoog gelegd. Als ze dat op een zelfde manier wel gaan doen met een Poly dan wordt het verdient een regelrechte hit.

Uiteindelijk blijkt het toch een beter beheersbare operatie dan een complexe modulaire VA op DSP's.. Man man man wat een gekut. Origin is een een zeer ambitieus project. Klinkt nog steeds speciaal met eigen karakter, maar ook voor Arturia zelf een riskant en zwaar project. Natuurlijk is het voor early adaptor klanten van zo'n product ook een blijk van vertrouwen met bijkomend risicootje om er in te stappen. Echt een frans high-tech product avant la lettre..dan zit er een risicootje aan Met Glen heeft Arturia een uitstekende product owner/developer met een bak ervaring in huis gehaald die ons liefhebbers prima kan vertegenwoordigen en de roadmap ongetwijfeld vult met heel vette ideeën. Glen heeft een achtergrond bij o.a. Roland en Akai. Bij Akai verantwoordelijk voor de MPD24, MPk's en de APC40. Bij Arturia reeds aanjager van en medeverantwoordelijk voor alle Brutes. De Micro-, Mini-, Drum- en Matrixbrute

Persoonlijk ben ik van mening dat Arturia het verdient om de azijnpisserij nu niet meer over zich heen te hoeven krijgen. They took it like a champ and came back stronger. Gelukkig heeft Origin niet te veel schade aangericht aan het bedrijf zodat we nu al weer jaren kunnen genieten van echte, dikke, vette, betaalbare analoge bakken uit Frankrijk die steeds beter aan het worden zijn. Kom maar op met die analoge high-end Poly waarvoor je niet alles uit je studio weer op marktplaats hoeft te zetten!

Laatst gewijzigd door xpanded stereo; 2 november 2017 om 10:41
Oud 2 november 2017, 11:40   #19
django

misschien wel eurorack spul
django is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2017, 11:51   #20
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bathmutz Bekijk bericht
Ik ben wel benieuwd of het synth-liefhebber eigen is om te negatief te doen.

Zie jullie dit ook op andere synthgereleateerde forums?
Ja, elitisme/purisme is in veel creatieve sectoren een dingetje. Met fotografie etc. zie je hetzelfde. Mensen lijken zich toch nogal te identificeren met of status te ontlenen aan hun spullen, en alles wat niet in dat straatje past is per definitie kut en bijna een persoonlijke belediging.
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten