Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 november 2017, 23:17   #21
325iaddict
De baardstaart

@ Yoozer: virtueel analoog zal wel zijn: eigenlijk digitaal. Echt analoog is... echt analoog natuurlijk. Ik heb net op YouTube een prachtige vergelijking gehoord tussen die Behringer Deepmind 12 en de Juno-60 en allemachtig, ik kan ELKE keer 10 dubbelblind ervoor gaan zitten en ik wijs ELKE keer de Juno-60 aan als VERUIT de mooiste. NU pas weet ik waar men het over heeft dat die zo goed klinkt, nu snap ik die overspannen tweedehandsprijzen dus ook iets beter... ik wil hem nu ook ;-)

En wat de grap is: de bazen bij mij op de zaak zijn ook muzikale kerels zeg... 1 van beide heeft een D-50 staan thuis, en nog wat drumcomputers wellicht, in elk geval mag ik die D-50 "voor maaaaanden lenen, want ik doe er toch niets mee nu".
TE GEK!!

Laatst gewijzigd door 325iaddict; 14 november 2017 om 23:19 Reden: zeer storende typefouten...
325iaddict is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2017, 23:24   #22
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Koop een Modal 8 en een schmidt synth met een ssl en een paar goede pmc's
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2017, 10:17   #23
The Man Machine
Gedeactiveerd account

Oorspronkelijk geplaatst door 325iaddict Bekijk bericht
Roland system 8 was mij zeker niet ontgaan, werd meer dan eens genoemd. Maar veel meer dan die en de Poly61 (en nu ook 2X de Deepmind 6/12) kwam er nog niet.... als er niet meer is, dan wordt het dus 1 van die. Hoewel ook de Jupiter-8 nog genoemd werd als "de ultieme bak" maar die zal dan ook een ultiem prijskaartje hebben... nog niet uitgezocht. Ik krijg nu ZOVEEL info over mij heen, geweldig, laat maar komen die stroom aan info :-)
Roland Jupiter 50.

Ben je met ťťn synth gelijk klaar.
The Man Machine is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2017, 17:34   #24
PHAEAX
wat niet rekt dat scheurt

PHAEAX's schermafbeelding

Leuk, al die merken, namen en synth modellen...

Vergeet dan ook vooral de CRUMAR BIT one niet.
(echte italosynth - uit ItaliŽ (niet te hard op drukken, want bij beetje aftertouch pleurt ie uit elkaar).
er was nog een ander model van Crumar, maar ben 'm ff vergeten.

Italo is niet alleen een sound, Italo is vooral een gevoel.

...dan Daarbij zijn er ook binnen italoland nog verschillende stromingen.

Mr Flagio's - Take a chance (een cover van Material- take a chance) klinkt heel anders dan Sabrina's Boys, toch behoren beide tot het genre Italo.

De voorbeelden eerder genoemd in deze threat zoals Proxyon zijn Italo-like producties uit de koker van Lex van C en Rob van E. (made in Den Haag) met een beetje hulp uit Rotterdam van Hot Sound's M vd Kuy (Laserdance).
Dit was destijds niet te vangen onder de noemer Italo - maar meer Spacesound (maar dat is natuurlijk alleen maar een 'Hokje) - wellicht vindt men dit NU Italo.

De meeste nieuwe italo's van nu (na 2000) worden vooral gemaakt met softsynths.
I venti records (Edi Mi Ami) weet met minimale middelen zoals een computer, softsynths en een simpel Novation masterkeyboardje een redelijk succesvolle catalogus aan vinyl de wereld in te pompen.

Het zit 'm dus niet in de 'Keuken' maar meer in de vaardigheid van de 'Kok'.

Old editors never die, they simply fade to Black!.
PHAEAX is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2017, 17:37   #25
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

Crumar Bit one en Bit 99, maar ook de nog goedkopere. Echt italo spul inderdaad!

----------------------
//
elektrovolt is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2017, 17:40   #26
smackos

smackos's schermafbeelding

Citaat:
De voorbeelden eerder genoemd in deze threat zoals Proxyon zijn Italo-like producties uit de koker van Lex van C en Rob van E. (made in Den Haag) met een beetje hulp uit Rotterdam van Hot Sound's M vd Kuy (Laserdance).
Dit was destijds niet te vangen onder de noemer Italo - maar meer Spacesound (maar dat is natuurlijk alleen maar een 'Hokje) - wellicht vindt men dit NU Italo.
kwam die proxcyion / Laserdance niet uit Katwijk? We noemde dat altijd de "katwijk sound" (misschien nergens op gebaseerd) of "KIJK lezer" muziek...waarvan je natuurlijk weer KIJK Lazer kon maken

edit: was volgens mij omdat dat platenlabel in Katwijk zat ofzo toch!?

Boeien ook ;p
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2017, 17:44   #27
PHAEAX

Lex woonde in Den Haag (Waldek) misschien woonde Rob in Katwijk...

Hmmm....Label? Boni records (Break) dat label what never was ;-)

Edit: nadenkend over Smackos reply mbt 'Katwijk sound'...
Ik denk dat dat idd komt omdat projecten van Adams & Fleishner (Wie? Rubberen Robbie, Oh die...) plaatjes uitbrachten onder de naam X-Ray Connection, Digital Emotion, Master Genius, Woodpeckers from Space... en die waren idd geperst op het 'break records' label... dat was gevestigd in ...ja ja....Katwijk :-)

Laatst gewijzigd door PHAEAX; 3 december 2017 om 17:56
Oud 3 december 2017, 19:16   #28
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
kwam die proxcyion / Laserdance niet uit Katwijk? We noemde dat altijd de "katwijk sound" (misschien nergens op gebaseerd) of "KIJK lezer" muziek...waarvan je natuurlijk weer KIJK Lazer kon maken

edit: was volgens mij omdat dat platenlabel in Katwijk zat ofzo toch!?

Boeien ook ;p

Hmm, nee. Hotsound was uit rotterdam, zyx (de latere releases) uit duitsland.
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 00:19   #29
gertb

gertb's schermafbeelding

mooi man , Ik ga dit ook maken
gertb is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 00:24   #30
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Yamaha VL1 VL7

Oorspronkelijk geplaatst door DRť
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 01:29   #31
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 325iaddict Bekijk bericht
@ Yoozer: virtueel analoog zal wel zijn: eigenlijk digitaal.
Ja, maar dat laat een hoop informatie liggen. De virtueel-analoge versie kan dichter in de buurt komen van een origineel dan een andere analoge machine.

Zie deze: RePro-5 zal dichter in de buurt komen dan een Prophet 6 of 8.

Citaat:
Echt analoog is... echt analoog natuurlijk. Ik heb net op YouTube een prachtige vergelijking gehoord tussen die Behringer Deepmind 12 en de Juno-60 en allemachtig, ik kan ELKE keer 10 dubbelblind ervoor gaan zitten en ik wijs ELKE keer de Juno-60 aan als VERUIT de mooiste. NU pas weet ik waar men het over heeft dat die zo goed klinkt, nu snap ik die overspannen tweedehandsprijzen dus ook iets beter... ik wil hem nu ook ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=1T0N7URfohs
De DeepMind is net zo analoog als de Juno . Helaas zijn er nog geen vergelijkende filmpjes van de System 8 en de Juno-60. Helaas zijn de programmeurs van de factory patches ook gelijk met alles aan de haal gegaan qua effecten en modulatie; je kunt pas een eerlijke vergelijking maken als je identieke patches hebt.

Citaat:
En wat de grap is: de bazen bij mij op de zaak zijn ook muzikale kerels zeg... 1 van beide heeft een D-50 staan thuis, en nog wat drumcomputers wellicht, in elk geval mag ik die D-50 "voor maaaaanden lenen, want ik doe er toch niets mee nu".
TE GEK!!
Nou, mooi! Nu dat je de D50 even hebt, wat zijn je eerste indrukken?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 17:40   #32
PHAEAX

Oorspronkelijk geplaatst door djazid Bekijk bericht
Hmm, nee. Hotsound was uit rotterdam, zyx (de latere releases) uit duitsland.
...als we dan toch op alle slakken zout ah leggen zijn ;-)

Hotsound is in dit verhaal niks anders dan de thuisbasis van M. vd Kuy - die zijn kennis van synths gedeeld heeft met Rob v E - die toen (eind jaren 80)`zijn complete platencollectie had verkocht om een eerste synth te gaan kopen.

Als ik het mij nog goed herinner (is al lang geleden) gebruikte Lex een Tr808 en een Juno 106 (ik kan me nog herinneren dat er zo'n 'Helicopter-sound in zat'.
Proxyon is volgens mij niet uitgebracht op Hotsound, maar op Ramshorn (de 'licentie'-boeven uit Aerdenhoudt).

Oud 4 december 2017, 18:08   #33
JSC
HOTSOUND

JSC's schermafbeelding

Proxyon is idd ramshorn en geproduceerd in de voorburgse studio van Michiel v/d Kuy. Het was een samenwerking tussen Rob en Michiel. Een later album van proxyon is geproduceerd door Jay V.
Michiel heeft vele (space) projecten gedaan, ook op z'n eigen label made up records en dan onder de naam Rygar.
JSC is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 18:42   #34
PHAEAX

Oorspronkelijk geplaatst door JSC Bekijk bericht
Proxyon is idd ramshorn en geproduceerd in de voorburgse studio van Michiel v/d Kuy. Het was een samenwerking tussen Rob en Michiel. Een later album van proxyon is geproduceerd door Jay V.
Michiel heeft vele (space) projecten gedaan, ook op z'n eigen label made up records en dan onder de naam Rygar.
Jaaaaaah, Rygar!!! fantastisch!!!
- had die niet ook zo'n gave cover van Voyagers - Distant Planet (Nicolosi Italo) uitgebracht? (op Made up)

Oud 4 december 2017, 18:56   #35
JSC
HOTSOUND

JSC's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PHAEAX Bekijk bericht
Jaaaaaah, Rygar!!! fantastisch!!!
- had die niet ook zo'n gave cover van Voyagers - Distant Planet (Nicolosi Italo) uitgebracht? (op Made up)
Niet dat ik weet. Maar we dwalen Af weet de topic starter ondertussen al welke synth t gaat worden?
JSC is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2017, 22:03   #36
peridan

Ik zou geen Juno 60 kopen enkel vanwege de interesse in italo, het is een super synth als je van de sound houd. (vind hem nog altijd mooi maar is alweer 35 jaar oud en heeft ook onderhoud nodig) en hij zal hier niet snel weggaan. Maar... ik heb ook die Deepmind geprobeerd.

Het nare is dat de meeste nieuwe synths de bouwkwaliteit hebben van het speelgoed keyboard van m'n zoontje van 3.

Letterlijk het zelfde gevoel qua toetsen...zo erg dat ik het idee heb gehad om voor al die synths aangepaste toetsenbedden te ontwerpen zodat je voor een 150,-/180,- je daar niet meer aan hoeft te storen.

Maargoed de een interesseert het niet de ander zeker wel.

Qua sound zou je met een deepmind 12 wel heel veel kunnen. (ik vind de prijs juist voor het product. Echt niet duur.

Wel zou ik eerder voor een prophet 6 gaan als we toch geld gaan uitgeven (omdat ik de hoge tonen tegenover een juno 60 goed zou kunnen inzetten in tracks)

Maar italo is eigenlijk hele 'goedkope' muziek... de sfeer, de vocalen, de goedkope modellen synths eigenlijk een beetje zoals je nu de korg minilogue hebt in die prijsklasse.

De korg Poly 800 heeft ook dat goedkope geluid perfect voor italo. Heb hem zelf ook speciaal gekocht daarvoor.

Maar echt lager in kwaliteit zou ik niet gaan, wil je echt analoog dan zou ik gewoon die Deepmind halen. Zo'n system 8 en die kleinere varianten zijn leuk maar ook weer tupperware toetsjes..

Mijn tip: of een paar goedkopere oude 'italo synths' voor je budget of zo'n Deepmind.

Laatst gewijzigd door Von Naphoven; 10 december 2017 om 16:23 Reden: Piratenpraat verwijderd
peridan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2017, 14:19   #37
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Moderne analoge synths: Prophet '08 en Alesis Andromeda. Digitaal: Korg Kronos. Om on topic te blijven, laat ik het bij deze. Voorbeelden van mijn Italo staan op www.soundcloud.com/pepijn-courant

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers en keyboards, modulaire synthesizers en systemen, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische gitaar en sitar, elektrische gitaar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Berlijnse school Album nummer 11 "Solstice" is uit bij bij www.sphericmusic.de
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2017, 19:46   #38
kwantumekanniks

@Yoozer
Waar koop je die overlay? Kan er geen info over vinden.
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten