Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 juli 2017, 17:32   #81
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

ze zijn dan inmiddels wel echt vintage!
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 17:33   #82
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

vintage als windows xp ja!

prairie doggin'
154 is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 17:42   #83
tjebbestorm
Storm op de maan

Snik ...
Oud 7 juli 2017, 17:46   #84
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Zit hier nu heerlijk achter mn Pro 2. Niks mk 1 2 of 3, gewoon een pro 2. Prima ding. Beetje stressen omdat de nieuwe versie uit is en dat soort onzin, dingen die nooit echt gaan werken tenzij je geld bijstort, ik moet het ook niet doen. Daar hebben we de consumenten-electronica al voor toch?

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 17:58   #85
tjebbestorm
Storm op de maan

als ik de pro 2 had , zou ik inderdaad redelijk verzadigd zijn biertje erbij en gaan.. mooie combo met AK lijkt me , and still we end up with Consume... Obey ...
Oud 7 juli 2017, 18:27   #86
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Tja, je koopt iets om wat het kan/doet en omdat je de prijs die op dat moment gevraagd wordt acceptabel vindt. Of dat zou moeten naar mijn idee. Ik heb zelf ook wel spullen gekocht waar ik echt kei-hard op af heb moeten schrijven (Motif XS7, snik), andere spullen bleken waardevast of zelfs winstgevend. Ik (ver)koop mijn gear in elk geval niet omdat ik er geld op wil verdienen, maar omdat ik er plezier aan hoop te beleven en er mooie dingen mee wil maken
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 18:38   #87
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Naast dat dit een wel erg korte en drastische cyclus is van Elektron, ben ik gewoon niet zo dol op dit soort constructies. Het is op zn minst niet erg muzikaal, om maar even een vage term te gebruiken.

Ik heb Elektron veel voordeel van de twijfel gegeven, Octa als beta gekocht, en de A4, maar dat is nu wel even hard afgeleerd. En onderliggend inderdaad: ik wil instrumenten om muziek mee te maken, geen product-cycli om bij de tijd te blijven. Als ik een reden zou moeten noemen om de computer wat weg te houden uit de studio is het niet de muis nog het beeldscherm, maar juist deze onrust. Maak gewoon dingen af voordat je ze op de markt dumpt.

Zoals het nu voelt zou je de Digitakt beter ook niet moeten kopen voor Overbridge, want dat is er helemaal nog niet. En ze hebben wel vaker dingen uiteindelijk niet uitgebracht. Librarian anyone? Pattern sequencer via Overbridge? Sample dump voor de Rytm? Zelfde engine voor de Rytm als de Digitakt? Allemaal uit de mond van Elektron officials. En allemaal dingen waar je voor betaald, maar niet krijgt blijkbaar. Of niet in deze versie, ja sorry mevrouwtje, maar dat is oude techniek he, nee deze is echt hypermodern!

Pro 2. Of lekker mn 101 aan mn 808 hangen. met je fucking mk2. wegwezen!

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 20:51   #88
dreammer
Vintage lid

dreammer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Haha, ze zijn duurder ja, trouwens dat valt best mee. De hardware is ook wel duurder, zo lijkt het. Ze zouden nóg duurder zijn als je overbridge er bij zou krijgen. Niet iedereen gebruikt het, dus prima idee. Ik ben alleen wel erg verbaasd dat je per machine de license moet kopen. Slimmer was geweest om het bij een universele aankoop te houden. Bedoel, je mag toch blij zijn dat iemand meerdere producten van je koopt..
Ik zal het je nog gekker vertellen... ze bedoelen LETTERLIJK per machine.. stel jij heb 2 rythm mk2s aan je octatrack hangen.. en je wil via beide audio uit je daw trekken.. dan heb je dus 2 keer de rythm mk2 overbridge licentie nodig.. dat is dus 200euries.. de OB licentie schijnt letterlijk aan je machine gekoppelt te worden.

ik heb niet gevraagt wat er gebeurt als je perongelijk een keer de rythm van een vriendje leent. maar ik vermoed dat je overbridge dan nee zegt..

Hoera. dit is korter...
dreammer is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 21:39   #89
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door dreammer Bekijk bericht
Ik zal het je nog gekker vertellen... ze bedoelen LETTERLIJK per machine.. stel jij heb 2 rythm mk2s aan je octatrack hangen.. en je wil via beide audio uit je daw trekken.. dan heb je dus 2 keer de rythm mk2 overbridge licentie nodig.. dat is dus 200euries.. de OB licentie schijnt letterlijk aan je machine gekoppelt te worden.

ik heb niet gevraagt wat er gebeurt als je perongelijk een keer de rythm van een vriendje leent. maar ik vermoed dat je overbridge dan nee zegt..
Neeeeee echt??

OK wauw... Dat is wel echt naaierij
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 23:58   #90
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik lees net op elektronauts dat de overbridge licentie per machine is.
Dus ben je eigenaar van de A4 MK2, de AR Mk2 en de Digitakt moet je dus 3x betalen voor Overbridge premium.

De geldmachine draait hard in Zweden, zoveel is duidelijk.
Hoop dat de nieuwe machines vol hardware issues zitten en dik aan fansbase zullen verliezen. Geldwolven bah.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 07:39   #91
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Beste mensen dit is gewoon Retail en is dus niets vreemd aan (alleen dat het wellicht jou persoonlijk nu raakt)

enne waarom heb je nu een Elektron product Geniet ervan !

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 07:51   #92
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Dat ze fouten maken tot daar aan toe, , maar dat ze nadien OB betalend maken PER machine vind ik er wat over.
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 07:54   #93
binaural
Vintage lid

Ik ben het eens met 154. Elektron gold als absoluut premium. De machinedrum en mono waren dan wel hartstikke duur, maar dan had je een unieke en zeer goed doordachte machine. Op basis van idee feedback werd het OS aangepast. Kan me herinneren dat de MD zelfs als boutique werd aangeduid in SOS.

Die tijden zijn nu wel echt geweest. De prijzen zijn nog altijd zeer stevig, maar daarvoor krijg je nu systemen die niet af zijn. En dat is vooral ook een kwestie van verwachtingenmanagement. Het was uiterst tricky om een strak draaiend USB systeem te beloven, op Mac en pc. Mijn indruk is dat dat enorm veel resources kost en heeft gekost en ten koste is gegaan van het wederzijds vertrouwen tussen fabrikant en consument.

Overigens ben ik nog altijd zeer blij met de octa, MM en MD. De A4 is tof maar probeert in mijn ogen teveel tegelijk te zijn.
binaural is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 08:55   #94
salpeter

salpeter's schermafbeelding

er zijn evenveel meningen als gebruikers blijkbaar

ik heb alle modellen gehad en de a4 is de enige die ik overhoud...
overbridge gebruik ik niet, elektron heb ik gekocht omwille van user interface & standalone
a4 mkii en octatrack mkii hebben weer wat extra bedienelementen en dat bevalt me uitstekend
de prijs inderdaad is de laatste jaren alleen maar gestegen, helaas
de a4 kostte in 2013 1099, de nieuwe dus 1449...
salpeter is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 12:53   #95
JackBerryF1

Oorspronkelijk geplaatst door mossie23 Bekijk bericht
Ik heb nooit een Rytm gehad, maar wel een paar keer eentje een weekje geleend. Ik moet zeggen dat ik het nooit een af product heb gevonden. Alleen die pads al, kom op zeg. Volgens mij zijn de pads op een Nanopad nog beter. Tuurlijk, je kunt daar omheen werken, maar het zegt toch wel iets voor mijn gevoel. De moeite om samples er in te krijgen, etc. Mij niet gezien. Dat er ooit een upgrade zou zijn, had ik al verwacht. Rytm 2 is eigenlijk wat 1 had moeten zijn. Jammer dat er geen MIDI out op zit (toch?). Dat had hem wat mij betreft af gemaakt.
er is toch wel Midi out op de Rytm?
JackBerryF1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 12:54   #96
JackBerryF1

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
MD heeft een midi sequencer aan boord. En inderdaad de MK1 is niet slecht, integendeel, maar Overbridge werkt gewoon niet, en dat zou wel moeten want zo is hij wel aan mij verkocht. En dat ligt echt aan de hardware, dat lijkt me wel duidelijk.

Pads zijn niet ideaal, maar daar had ik mee kunnen leven. OB echter is zo de kern van de AR dat ik daar echt meer moeite mee heb.
AR heeft toch midi out?
Denk hetzelfde over de pads, het kan beter maar kan er zeker mee leven!
JackBerryF1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 12:58   #97
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ar heeft enkel sync out, din of midi clock. De sequencer stuurt verder niks uit.

prairie doggin'
Oud 8 juli 2017, 13:01   #98
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Er is gewoon aan het begin een pracht van een roadmap voorgespiegelt door de mannen van Elektron, waarbij ze zijn vergeten te vertellen dat je over twee jaar gewoon een nieuwe moet kopen als je die features ookm echt wilt. Dat is wel een beetje volksverlakkerij. En het businessmodel dat je je bestaande klanten telkens dezelfde machines gaat proberen te verkopen om de paar jaar is niet heel sympathiek, zeker als je ook heel veel geduld en vertrouwen verwacht van diezelfde groep.

prairie doggin'
Oud 8 juli 2017, 13:17   #99
Leo
monkey on my back

Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Ze zijn inderdaad groter en het regent al een tijdje Elektrons hier op marktplaats.. het zal wel gaan hagelen straks
groter dan de voorpagina in ieder geval - en inderdaad, als je regelmatig de marktplaats afstruint, kom je heel veel elektron tegen.
Leo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 13:23   #100
Cornerman
Vintage lid

Ik ben nog steeds blij met mijn machinedrum, een octatrack mk1 en een analog4 mk1 voor een leuke prijs wil ik wel.
Dat het beloofde niet in de mkI's zit is niet leuk. Maar dat ga ik toch allemaal niet gebruiken. Wat mij betreft mag het dumpen beginnen.
Cornerman is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten