Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 maart 2017, 11:14   #41
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Ze willen marktaandeel in de synth markt omdat de markt voor mixers en outboard spul aan het krimpen is door dat men steeds meer in de box mixed. Maar om nou de concurrentie kapot te maken met absurd lage prijzen is wel wat laag vind ik.

Neemt niet weg dat ik mogelijk een Oscar kloon zou kopen van Behringer als zij de enige zijn die die synth klonen, maar als een ander bedrijf een Oscar kloon zou uitbrengen voor een 2x zo hoge prijs en daarvoor een kwalitatief beter apparaat zou maken, dan zal ik daarvoor kiezen.

Ik hoop daarom dat er flink wat concurrentie zal ontstaan op kloongebied maar niet alleen op basis van prijs.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 11:31   #42
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Groot productievolume, gigantische bak an resources en bestaande code door acquisities.
Behringer is niet meer hetzelfde bedrijf. Gelukkig is de DM12 door Midas ontwikkeld met TC en Klark Teknik FX.
Dat laatste maakt het een Midas/TC/Klark Teknik synth. Esthetisch is het een mooie synth. Groot duidelijk scherm, veel controls, staal en hout. Ik was op zoek naar een mooie juno. Heb een Jupiter 6 weggedaan omdat deze kapot begon te gaan. De DM12 is een schot in de roos voor mij. Daarnaast is het ook niet zo dat het voor een grijpstuiver te koop is. €1.200 is niet bepaald 9 x goedkoper dan een vergelijkbare prophet 08. Pricewise op hetzelfde niveau als de Rev2 8 voice zelfs. Dus dat daar op kwaliteit wordt beknibbeld is een aanname. Daarnaast weet Uli ook echt wel dat dat No1 risico is. Als die QC niet goed op orde heeft faalt z'n passieproject/masterplan. Het is gunstig dat hij een liefhebber is. Dat zal zich doorvertalen. Ook qua FW updates gaat het voorspoedig.
Hij maakt een goede start met de DM12. Geeft hoop voor de toekomst.

Die Moog clone voor 400...tsja het zal wel lukken. Zo complex is dat namelijk niet om te ontwikkelen. Helemaal als die midi control van de parameters weg laat.
Als je dat in grote productie aantallen doet dan is het een eitje. Korg doet dit toch ook al een tijdje..en Arturia en Novation en Moog zelf ook met de Mother32.
Hij pakt slim het Minimoog design en de referentie. Onderdelen groots sourcen, efficient fabriceren moet 400 wel lukken
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 13:23   #43
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Ik had laatst ergens gelezen dat alle onderdelen te samen van een originele minimoog model D bij elkaar ±$200,- waard zijn. Als dat waar is is het erg aannemelijk dat een clone voor €400,- gemaakt kan worden.

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 14:17   #44
Krafty808

Ik ben helemaal voor, hoe meer keus hoe beter, als het niet rendabel is voor de fabrikanten zullen ze er vanzelf wel weer mee stoppen. Zag een verwijzing naar Primark.... is het net kleren kopen ? Kleren zijn eerste levensbehoeftes, een synth lijkt mij niet (rationeel gezien uiteraard). De één gaat wel naar de Action of Wibra, de ander niet ? Het zal vaak te maken hebben met imago, waarvoor ze het willen gebruiken en wat mensen te besteden hebben. Ik vind het persoonlijk goed dat voor iedereen wat te kiezen valt, en dat kan tegenwoordig dus ook, dat zie je wel. Ik gun iedereen wel die keuze, het is tenslotte allemaal een "luxe probleem" of je nu een kloon Oberheim of een echte koopt. Als het goed genoeg klinkt voor ieder individu en het past binnen elk budget en doel waar je het voor wilt gebruiken?, ik zou zeggen, kom maar op Behringer !
Krafty808 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 14:44   #45
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Ik had laatst ergens gelezen dat alle onderdelen te samen van een originele minimoog model D bij elkaar ±$200,- waard zijn. Als dat waar is is het erg aannemelijk dat een clone voor €400,- gemaakt kan worden.
Dat was Uli Behringer die dat zei. En dat is enkel waar met een stapel mitsen en maren erbij. En dan nog, wat zegt dat. Een apparaat is hopelijk meer dan een zakje random componenten.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 14:54   #46
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

en het hout , als kuubprijs berekend, het ijzer per kilo, de weerstanden en transistoren als zand en wat ijzer ( wat kost een kilo zilverzand etc...)
waar blijven dan de arbeidsuren en de scholing vooraf om er bv een vorm van te maken?
als je zo denkt dan is een ems sys100 misschien 250 euro aan materiaal,een synthi a max 200 euro, een system55 moog 300 euro, een fairlight 150 euro, een buchla ? etc
en mijn maserati aan materiaal ca 500 euro waard

feit is natuurlijk wel dat uli een hele brok ontwikkelingswerk zomaar gratis gebruikt zonder veel omkijken naar de oorspronkelijke ontwikkelaars. maar ja da's deel van z'n handelsmerk altijd al geweest. voor mensen die daar geen morele bezwaren mee hebben is het natuurlijk een feestje.

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 15:17   #47
xpanded stereo
Vintage lid

Vooralsnog kun je dat van de DM12 niet echt zeggen. De filter is gemodelleerd naar. Maar dat gebeurt wel vaker in synthland. Tevens heeft hij gewoon Coolaudio gekocht dus ja. Dat is de source van curtis en ssm chips. Mijn morele bezwaren nemen toch wel af moet ik zeggen. Zolang die maar innovatie blijft toevoegen in de producten. Dat is met de dm12 meer dan gerealiseerd (App, AR interface, Wifi build in). Dit zal bij de volgende clones ongetwijfeld ook de bedoeling zijn. Een basis met gewilde en soms bekende sound en functionaliteit aangevuld door FX vanuit de musicgroup bedrijven en innovaties door de focus van een groot dedicated team aan HW/SW engineers. Hij borduurt voort en gaat hopelijk toch veel innoveren.
Oud 21 maart 2017, 16:39   #48
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
en mijn maserati....
rij jij maserati joh? welke? een 3200gto of de meer verkapte familiewagen met een monster blok erin?

als straks in overvloed ssm en curtis chips worden aangeboden hoor je de muggezifters en/of beroepscloners ook niet meer....

@fourier: bulk inkoop van onderdelen maakt altijd goedkoper dan dat je overal slechts 10 van bestelt als eindgebruiker zoals jij en ik
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 17:46   #49
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

Blijkbaar is niet iedereen blij met Uli's plannen voor CEM chip klonen:

http://www.synthtopia.com/content/20...f-doug-curtis/

----------------------
//
elektrovolt is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 17:57   #50
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Citaat:
Behringer’s Synth Clones Bypass Widow Of Doug Curtis

While Behringer has recently announced plans to clone everything synth-related, not everyone is enamored with the company’s cloning plans.

Behringer is cloning ‘Curtis chips’ – integrated circuits, designed by Doug Curtis of Curtis Electromusic Specialities, used in many classic vintage synths.

Curtis pioneered the use of custom integrated circuits for synthesis. By developing complete VCO and VCF chips, Curtis streamlined the manufacturing of synthesizers, making them them more reliable and more affordable. The work of Doug Curtis helped make polyphonic synthesizers feasible.

While Doug Curtis died in 2007, his family recently re-released the CEM 3340 VCO and has been working to release other classic designs to meet growing demand. And they take issue with Behringer’s clones.

Mary Curtis, Doug Curtis’s widow, shared this message today via Facebook:

Many of you who are active on synth forums have recently contacted us regarding another company’s claim of producing VCO chips that are the equivalent to the CEM3340 that was used in many legendary synthesizers.

To avoid any confusion, please know that there is only one manufacturer of the authentic CEM3340 designed by my late husband, Doug Curtis. Any claims, use of this product designation, and use of the name Curtis Electromusic by other companies are made without permission from OnChip Systems (our current company name) or the Curtis Family.

As much as Doug would be humbled and so very happy about the legacy his products enjoy, we can assure you that as a person of the highest integrity he would be deeply saddened by the attempt of others to trade on his name and to make unsubstantiated claims of equivalency to his original inventions.

In his loving memory and gratitude for the community of musicians and synthesizer enthusiasts, Doug’s family is committed to making his authentic designs available as demand presents itself. Thank you for your continued support of Doug’s analog synthesizer legacy.

Mary Curtis and our daughters, Ashley and Julia

While Behringer can legally clone Curtis’s circuit designs, Mary Curtis’s message highlights that Behringer ‘knockoffs’ impact the viability of ‘authentic’ reissues.
http://www.synthtopia.com/content/20...f-doug-curtis/

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 18:12   #51
xpanded stereo
Vintage lid

Ulli gaat over lijken.
Oud 21 maart 2017, 18:20   #52
jayoverdose
Vintage lid

dat bedoel ik maar, hij krijgt van mij geen cent
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 18:52   #53
Nicolas 2000
Lidl

Oorspronkelijk geplaatst door xpanded stereo Bekijk bericht
Vooralsnog kun je dat van de DM12 niet echt zeggen. De filter is gemodelleerd naar. Maar dat gebeurt wel vaker in synthland. Tevens heeft hij gewoon Coolaudio gekocht dus ja. Dat is de source van curtis en ssm chips. Mijn morele bezwaren nemen toch wel af moet ik zeggen. Zolang die maar innovatie blijft toevoegen in de producten. Dat is met de dm12 meer dan gerealiseerd (App, AR interface, Wifi build in). Dit zal bij de volgende clones ongetwijfeld ook de bedoeling zijn. Een basis met gewilde en soms bekende sound en functionaliteit aangevuld door FX vanuit de musicgroup bedrijven en innovaties door de focus van een groot dedicated team aan HW/SW engineers. Hij borduurt voort en gaat hopelijk toch veel innoveren.
Voor wat de DM12 betreft is dat waar, daar hebben ze zelf een bult development in gestoken. Niks op tegen, dat is gewoon zuiver een eigen product.

Maar zijn gejoel van "in een Minimoog zit maar voor 200€ componenten, ik kan hem o zo goedkoop maken en kijk eens hier zijn reeds de schema's die ik maar te googlen had" ruikt toch wel erg naar backstabben van de firma die het ding uitgevonden heeft. Idem met de Curtis chips.

Dus ja, ik onderschrijf heel erg je hoop dat Behringer vooral veel gaat innoveren zoals ze met de DM12 gedaan hebben. Een beetje respect voor de legacy van anderen kan ik wel appreciëren.

Oud 21 maart 2017, 21:03   #54
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Tsja, dat worden dus allemaal fantasieloze synths voor fantasieloze mensen. Sjees man, bedenk eens wat nieuws, zoals FM, wavetable of additief destijds. De laatste 25 jaar is er geen enkel radikaal nieuw synthconcept bedacht.
Laat die Uli maar lekker die ouwe meuk uitmelken. Welk recht heeft die weduwe op chips van 40 jaar geleden, ze heeft alleen voor haar man gekookt. En die dochters er bij... toch te triest voor woorden.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 21:05   #55
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vinnieq Bekijk bericht
Tsja, dat worden dus allemaal fantasieloze synths voor fantasieloze mensen. Sjees man, bedenk eens wat nieuws, zoals FM, wavetable of additief destijds. De laatste 25 jaar is er geen enkel radikaal nieuw synthconcept bedacht.
Laat die Uli maar lekker die ouwe meuk uitmelken. Welk recht heeft die weduwe op chips van 40 jaar geleden, ze heeft alleen voor haar man gekookt. En die dochters er bij... toch te triest voor woorden.
Op zich met je eens, maar kom op, hoe zou jij het vinden als je hoort dat Behringer jou rommel
gaat nameken? Vast en zeker komt het door het merk zelf dat die weduwe zo reageert..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 22:21   #56
Nicolas 2000
Lidl

@Vinnieq granular, physical modelling, fatsoenlijke analog modelling (ok geen synthesevorm op zich maar het biedt weer nieuwe mogelijkheden voor synthesizers die in analoge hardware heel lastig of onbetaalbaar zijn), supernatural...

Wat bij mij gevoelig zou liggen is als een ander mijn spul (slecht) kloont terwijl ik als bedenker het spul zelf ook nog/opnieuw produceer. Want dan is het niet meer gewoon een kwestie van eer en ego, maar zit de kloner ook in je portemonnee. Maar goed, de wet laat het toe. Dat hebben we ook gezien toen er plots de ene na de andere SL1200 draaitafelkloon op de markt kwam. De redenering erachter zal ook wel zijn dat de originele fabrikant al 25 jaar (of meer) tijd gehad heeft om iets nieuws en beters te verzinnen, plus lang genoeg monopolie heeft kunnen houden. Dus helemaal slecht vind ik die wet niet hoor, maar gevoelsmatig blijft het voor mij toch wringen als het origineel nog in productie is. En dat is geen probleem, ik kan immers zelf kiezen wat ik wel of niet koop.

Oud 21 maart 2017, 23:19   #57
BananaWorld
Addicted to Music

BananaWorld's schermafbeelding

Het is gewoon even afwachten hoe het allemaal klinkt. Een monosynth bouwen voor 400 euro kan wel, maar dan wordt het wel krap. Kijk maar naar de Bassstation 2 en de Pulse 2.

Ik vermoed dat voor dat bedrag het niet helemaal een kloon gaat worden, maar meer iets met veel alternatieve componenten. Aan de andere kant.... als het prima klinkt dan is er niets mis mee.

Maar ik ben wel benieuwd of dit OB-Xa kloon er gaat komen. Dat zou voor mij een erg interessante zijn.

De wereld in foto's ...
MadPlanetEarth.com
BananaWorld is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 23:23   #58
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Een Bassstation 2 en/of Pulse 2 zijn technisch gezien veel complexere synths en waar veel meer R&D bij komt kijken. Bij de MiniKloon is het gewoon een kwestie van zo goedkoop mogelijk inkopen van onderdelen en misschien het toevoegen van een paar extra functies zoals midi maar dat zullen de kosten niet zijn.

Dan nog een paar jonge Chinese handjes om het geheel in elkaar te zetten en we hebben er een mooie synth bij

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 00:50   #59
jayoverdose
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door vinnieq Bekijk bericht

40 jaar iemand draaiende houden door voor hem te koken en dochters baren, dat vind jij dus waardeloos?
Geen recht op niks!?
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 00:56   #60
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

met wat geluk kan je 6 behrimoogs koppelen om een 6 voice te maken,beybey onstabiele memorymoog
egres is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten