Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 maart 2017, 14:07   #41
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Volgens mij gaat er nog wel wat gesleuteld worden tov die mockup hoor. Als je het zo goedkoop mogelijk wil, waarom zet je er dan die A-440 op? De gemiddelde koper van deze module zal wel zonder kunnen leven.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 14:14   #42
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
Ik geloof het niet, de sound van een Minimoog V of D krijg je ook niet uit een little-slim-sub phatty sub 37 en ik heb ze hier allemaal naast elkaar gebruikt / vergeleken (met gelijk aantal osc overigens) Zelfs de AJH lijn (eurorack) bleek geen goede kopie.
Als het Behringer zou lukken is dat natuurlijk prachtig voor de liefhebbers met een smalle beurs of ervoor willen uitgeven en mocht het zover komen nodig ik je wel uit om ze bij mij te komen vergelijken
Jammer! Een Minimoog geluid krijg je dus niet eens uit een goedkope Moog? Ik zat stiletjes te hopen dat de Sub Phatty van 900 Euro een leuk alternatief was voor de Minimoog vintage of remake.

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
als je nu ook presets zou kunnen saven kan het wel heel wat anders worden..

een minimoog met minimoog sound EN het gemak van de voyager.

Dan verkoopt Moog geen Minimoogs meer
Ik vind dat presets de creativiteit negatief beÔnvloeden. Ik haat die VST's met 1.000 presets voor de Minimoog. Dan snap je niet wat de lol van een synth is: je eigen sound creŽren. Gitaristen zijn ook gek op het creeren v/e unieke sound met hun pedaaltjes etc. Geen hond die een elektrische gitaar "clean" bespeelt.

Oorspronkelijk geplaatst door trigg Bekijk bericht
Mijn Hemel. Ik ben een Moog dweper die geen geld heeft voor een Moog. Dus als ik die afbeelding zie word ik blubber van binnen. Als 'ie echt € 400 gaat kosten dan issie 10 keer zo goedkoop als een Minimoog remake en 2 x zo goedkoop als de Sub Phatty. Uiteraard verwacht ik dan niet dat 'ie net zo goed klinkt als een Moog. Mij hoor je niet zeuren met dit uiterlijk en deze prijs! Ik vind het heel slim dat ze er geen keyboard bij hebben gedaan. Scheelt kosten. En, zoals anderen reeds aangaven, dan zit je waarsch. opgescheept met minikeys. Al moet ik mijn rechterarm verkopen (ik ben links) of een nier: dat ding moet ik hebben.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 14:20   #43
Lacrosse
Rise of the Machines

Lacrosse's schermafbeelding

Het precieze model D geluid komt tot nu toe alleen uit de model D van Moog zelf. Niet uit de Voyager, niet uit AJH, niet uit Macbeth dus naar alle waarschijnlijkheid ook zeker niet uit een Behringer.
Moog heeft voor de reissue toch zelfs een productielijn van oude transistoren opnieuw laten starten.
(OT:hopelijk wordt dat een trend en komen oude SSM en CEM ic's ook weer in productie )
Toch stiekem benieuwd wat Uli er van gaat bakken

Busy exploring sonic outposts!
Lacrosse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 15:01   #44
bobaphat
Vintage lid

bobaphat's schermafbeelding

Vergeet niet de effectieve interface, waarmee je snel gewenste sounds kan maken. Als deze bij benadering zo klinkt als een model d (denk aan se electronics) is het al een mooie aanwinst.
bobaphat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 15:09   #45
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Ziet er absoluut Moog-lookalike uit. Zal ook ongetwijfeld Moogish klinken. Niet exact hetzelfde? Mwah, dat doet geen enkele Model D volgens mij, die klinken allemaal net iets anders. Dus dat hoeft geen probleem te zijn lijkt mij.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 15:39   #46
Nicolas 2000
Lidl

De verschillen tussen Minimoogs onderling zijn minimaal vergeleken met het verschil tussen een echte minimoog en alle kloons die ik tot nu toe gehoord heb. Alleen de re-issue lijkt enigszins in de buurt te komen, maar ik ga ze dus 1 op 1 naast elkaar zetten om te kunnen concluderen hoe dicht.

Een Moog The Source komt een eind de richting uit, maar is al iets cleaner. Wat ik er qua demo's (niet in persoon) van gehoord heb, lijkt de moog reissue een beetje "de functies van een Minimoog met het klankkarakter van een The Source" te zijn. Benieuwd in hoeverre ik dat moet bijstellen na ze beide in het echt naast elkaar mismeesterd te hebben.

Ik wacht dus zeker even het Behringer eindresultaat af om te horen of daar een beetje Howard Leese/Jůzef Skrzek karakter uitkomt.

Oud 9 maart 2017, 17:13   #47
Steve303
aka WOLF

Steve303's schermafbeelding

Op het zicht ziet het er mooi uit en ik vind het leuk dat ze er een module versie van gemaakt hebben.
Een set degelijke toetsen zal ook wel wat kosten en op deze manier hebben ze toch de kosten aardig kunnen drukken en kies je zelf je favoriete keys om deze met aan te sturen.
Het is niet elke keer raak met Behringer maar sommige producten zij goed voor wat ze kosten.
Tis gewoon even afwachten om te weten te komen of ze met deze clone raak hebben geschoten of niet... .
Wie een echt Moog wil moet gewoon een echte kopen, maar ikzelf heb er allerminst het budget voor.
Steve303 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 17:15   #48
KiaM
Vintage lid

KiaM's schermafbeelding

400$ ? Wow https://ask.audio/articles/behringer...-model-d-synth
KiaM is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 17:28   #49
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

400$? Waarvan moeten we uitgaan dan? Dat het door kinderen gemaakt is? Ofwel is 't gewoon brol? Prijs doet me argwanen..
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 17:28   #50
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kraan Bekijk bericht
Fantastisch hoeveel ongefundeerde poep mensen kunnen uitkramen hier
Synth-mensen lijken soms verrekte veel op audiofielen. Meten spmmige 's morgens ook de ph-waarde van hun ochtendurine om te kijken of die wel even puur is als azijn?
Mijnheer Kraan is een mens naar mijn hart.
Het is toch gewoon een feit dat mensen met een Ikea keuken gewoon niet kunnen koken.
Zo iets ?
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 18:22   #51
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ziet er nice uit. Eerlijk is eerlijk.

Verder is Uli gek als ie denkt er met 200 euro aan onderdelen klaar te zijn. Althans als het als een echte mini moet klinken. En die kans acht ik 0. Maar de meeste mensen geven toch niet om het echte echte minimoog geluid. Las van de week nog dat iemand hier vertikte om zijn mini aan te zetten omdat een akai rompler van 100 euro prima klonk. Dan heb je het echt niet begrepen. Maar boeien! Laat mensen juist maar zo denken. Hopelijk gooien ze hem binnenkort in de verkoop

Anyway ik zoek nog steeds een echte mini. Alleen een licht bruine. Dus als iemand er van af wil. Ik heb sowieso al 3500 euro klaar liggen.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 18:50   #52
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

coole looks alsjetmijvraagt
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 18:55   #53
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door egres als je nu ook presets zou kunnen saven kan het wel heel wat anders worden..

Ik vind dat presets de creativiteit negatief beÔnvloeden. Ik haat die VST's met 1.000 presets voor de Minimoog. Dan snap je niet wat de lol van een synth is: je eigen sound creŽren. Gitaristen zijn ook gek op het creeren v/e unieke sound met hun pedaaltjes etc. Geen hond die een elektrische gitaar "clean" bespeelt.
Ik wil presets kunnen saven ,dat werkt sneller en leuker als je tracks maakt als ik kan scrollen tussen men eigen presets..
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 19:05   #54
Nicolas 2000
Lidl

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Ziet er nice uit. Eerlijk is eerlijk.

Verder is Uli gek als ie denkt er met 200 euro aan onderdelen klaar te zijn.
Dat is typisch zo'n Ryanair statement van Uli. 200Ä aan componenten in een Minimoog? Ja,
-als je de behuizing en het klavier niet meerekent
-als je ANDERE onderdelen gaat gebruiken, want er zit al voor meer dan 200Ä aan uA726 in een Minimoog.
-etc

Kortom: als je eerst van je appelen peren maakt, dan kan je een peer voor de prijs van een peer verkopen en roepen dat het net een appel is.

Wie weet maakt Uli wel een heel smakelijke goedkope peer, maar er is geen enkele reden om dan zo kort door de bocht Moog halvelings aan te gaan vallen ("er zit 200$ aan spul in en ze vragen er 4000$ voor") met valse argumenten.

Oud 9 maart 2017, 19:09   #55
Lacrosse
Rise of the Machines

Lacrosse's schermafbeelding

Ik heb twee oude mini's gehad (1972 en 1976) qua klank liepen ze niet ver uit elkaar. Zeker nadat ze een servicebeurt achter te rug hadden. Persoonlijk vind ik de reissue als een goed oud exemplaar klinken. Als ik op dit moment weer een mini aan zou willen schaffen dan zou ik zonder meer voor een reissue gaan. Alleen de kast vind ik wat minder mooi.

Als referentie van de oude mini sound luister ik bijv. naar Kit Watkins van Happy the man.
Luister maar eens hoe scherp zo'n nieuwe mini in de 70's klonk. Hageltje nieuw, zoals nu de reissue. Vergeet de tape echo niet

Busy exploring sonic outposts!
Lacrosse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 19:18   #56
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
...want er zit al voor meer dan 200Ä aan uA726 in een Minimoog.....
equivalent uA726...
wsl zijn er ondertussen ook andere oplossingen hiervoor ...
ik vermoed dat er alleen maar smt/smd componenten in worden verwerkt...
pcb's met smt/smd machinaal laten bestucken en bakken en je kan aan de massaproductie om de prijs (verder) te drukken....
behringer gaat imo voor winst door grote afzet met kleine marge in plaats van beperkte afzet met boutique elitaire marge per apparaat (zoals de CS80 clone) ...
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 19:25   #57
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Euhh, is dat paneeltje niet wat klein. lol.
Neh, vind-et-maar-niks. Plastic, fischerprice, dat werk. Wegwerpsynths: je vind je nieuwe hobby niks meer, hup flikker je synth gewoon in de vlikobak.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 19:56   #58
Yoonchi
Synth Dork

Yoonchi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
als je nu ook presets zou kunnen saven kan het wel heel wat anders worden..

Ja, opslag anno 2017 zou je minstens verwachten.
En een MIDI OUT, voor extrene opslag, of voor uitwisseling van sysex.

Citaat van Formant: liever een traporgel dan een bart smit exploitatie van roland
Yoonchi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 20:29   #59
Yoonchi
Synth Dork

Yoonchi's schermafbeelding

Dit is DE Mini sound
Als ik aan Minimoog denk, dan denk ik altijd aan de bass lijn van het volgende:

Citaat van Formant: liever een traporgel dan een bart smit exploitatie van roland
Yoonchi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 20:39   #60
Tijs
Vintage lid

Tijs's schermafbeelding

20 synths wil hij gaan maken: 20 behringer branded synthesizers. Bij mij roept het ellende op; mijn eerste mixer van Behringer was een ramp.

En dan ook nog gewoon even een model D die in reissue is door Moog zelf cheap china clonen. Moog een bedrijf dat zo ontzettend veel betekend heeft voor de synth cultuur.

Ik vind het een schaamteloze actie. Het is hem te hoog in zijn bol gaan zitten.
In theorie kunnen die goedkope clone dumps de das omdoen voor bestaande boutique bedrijfjes als DSI en Moog. Dat is iets dat ik erg jammer zou vinden.

Voor mij geen behringer synths (en ik had stiekem best wel een DM12 willen uitproberen).
Tijs is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten