Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11 juli 2017, 17:51   #521
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SRPP Bekijk bericht
De chorus uit een Juno 106, om Roland te treiteren
Da's toch de standaard ruis van Behringer?

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 14:07   #522
Benno
ZóBeter?

Een reactie van Uli Behringer op gearslutz.com:

Citaat:
Please allow me to give you a quick update in relation the Model D.

Based on the recent input from our users here and other forums, we have decided to make some more modifications such as adding a modulation VR to allow you to control modulation also through hardware.

We like to clarify that any timeline for the delivery of the Model D has nothing to do with alleged component shortages as there are none.

We are now at board spin 3 and just released around 20 units which were sent to reputable synth experts such as Rob from www.rosensound.com and others to allow them to extensively test and also compare the unit with the original. We are making great progress and the feedback so far has been very positive.

We won't rush this project and instead take as much time it requires until our key users are 100% pleased with the result.

As of such there is no delivery date yet but we will announce it the moment we are getting close to the finishing line.

Some people have criticized us for showing early concepts and samples. However our philosophy has always been to listen to our customers and as you can see this customer centric approach has tremendously helped to include many of the features you requested.

We believe in "open innovation" and we will continue this path. In fact we are currently working on a forum that allows you to actively participate in the design and development of new products.
As I stated from the beginning, we're into synths for the long run and there are many exciting projects we are currently developing.
I hope you will join us on this exciting journey.

Once again thanks for all your support.

Uli

P.S. We are very proud that the DeepMind has remained the best selling poly synth based on stats from major retailers.
https://www.gearslutz.com/board/12741609-post152.html
Benno is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 14:30   #523
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Benno Bekijk bericht
Een reactie van Uli Behringer op gearslutz.com:

https://www.gearslutz.com/board/12741609-post152.html
Uli komt op mij over als onzeker. Als je iedereen tevreden wilt stellen (zoals hij min of meer beweert in boven geciteerd verhaal) moet je zo veel features toevoegen dat het een onoverzichtelijk zooitje wordt dat ook nog eens een niet te tillen of betalen is. Zie de Minimoog kloon van Roland: een 16 step sequencer op een Minimoog kloon die per se het formaat v/e Boutique serie synth moest en zou hebben. Tja, dan begint men te klagen over te kleine knopjes. Maar het legt Roland geen windeieren. Dat ding zal verkopen als een jekko.

Bedenk ook dat het weinig zin heeft om een "perfect" elektronisch muziekinstrument te maken. Om wat voor reden dan ook blijft het niet lang in productie. Na een jaar of drie, vier haalt men het soms al uit productie. Iedereen die er één wil heeft er dan al één en de 2e hands markt zit er vol mee. Ergo: geen cent meer aan te verdienen. Totdat ze na 20 jaar een "classic" zijn. Dan wordt men desperaat en worden er klonen gemaakt (worden jullie ook zo gek van alle 808 klonen?; is het dan echt zo onmogelijk om het origineel voor een habbekrats weer in productie te nemen?).

Neen, Uli, dikke fail.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Laatst gewijzigd door MeneerJansen; 17 juli 2017 om 14:54
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 14:50   #524
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ach, de DeepMind 12 was ook 'vapourware', en toen 'rotzooi' en toen kwam hij opeens tóch uit en bleek hij eigenlijk best goed te zijn en verkoopt ook nog eens prima.

En nu is Uli onzeker en een 'fail' omdat hij de tijd neemt om zijn product op een niveau te krijgen dat hij wil met input van zijn klanten? Ik wou dat er meer 'falende' ontwikkelaars waren dan. Volgens mij weet hij precies wat hij doet en heeft daarnaast een staat van dienst waar je een puntje aan kunt zuigen.

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 15:03   #525
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Dikke Fail ? dat zegt dan meer iets over jezelf vrees ik...

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 15:28   #526
JurgeN
Stof verwijderen

JurgeN's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Bedenk ook dat het weinig zin heeft om een "perfect" elektronisch muziekinstrument te maken. Om wat voor reden dan ook blijft het niet lang in productie. Na een jaar of drie, vier haalt men het soms al uit productie. Iedereen die er één wil heeft er dan al één en de 2e hands markt zit er vol mee. Ergo: geen cent meer aan te verdienen. Totdat ze na 20 jaar een "classic" zijn. Dan wordt men desperaat en worden er klonen gemaakt (worden jullie ook zo gek van alle 808 klonen?; is het dan echt zo onmogelijk om het origineel voor een habbekrats weer in productie te nemen?).

Niets is onmogelijk, maar als fabrikant lijkt het me dat je kijkt naar je afzetmarkt. is het rendabel om genoemde 808 (weer) in productie te nemen? Het aantal mensen dat graag een 808 wil hebben is denk ik _te_ laag om uit de kosten te komen (ik ga er niet van uit dat Roland de apparatuur nog heeft om bijvoorbeeld alleen al de kast van de 808 weer te (laten) maken = kosten). Er zouden er ongeveer 12000 van gemaakt zijn.

Verder zit je nog met de (electronische) onderdelen, CPU, geheugen etc. ZIjn die allemaal nog te krijgen, zo nee, dan moet je zoeken naar vervangende onderdelen (en dat moet eerst uitgezocht en getest worden). Ik zie (te) veel onzekerheden en kosten voor Roland die een drempel zijn om een (betaalbare) remake op de markt te zetten (en als die uitkomt, zal men zeggen: waarom zit er geen Midi op, waarom is het geheugen zo klein, waarom alleen maar 2x 16 stappen, waarom geen ingebouwde effecten, waarom geen integratie met m'n DAW, hij klinkt niet hetzelfde want... etc.).

Neen, Uli, dikke fail.

Ik denk dat je hier een beetje voorbarig reageert. Laten we eerst maar afwachten tot die daadwerkelijk op de markt komt en dan kijken (en vooral luisteren).

Ik vrees alleen dat veel van de conclusies niet echt/echt niet objectief zullen zijn, gezien de vooroordelen die alleen al in dit topic naar voren zijn gebracht (nog net geen heiligschennis) en de reputatie die de MiniMoog ondertussen heeft (al dan niet legendarisch). Hoe het resultaat dan ook zal klinken, het zal nooit goed zijn...

JurgeN

Gear list: Eindelijk afgestofd en opgesteld. Nu alleen nog aansluiten (en een computer er aan, ander mengpaneel, een goede stoel, een paar luidsprekerboxen, de rest van de kamer opruimen, en...en...en. )
JurgeN is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 15:49   #527
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Misschien is het makkelijker een MiniMoog geïnspireerde synth te verkopen die wel anders klinkt maar ook meer kan dan om écht een kloon te presenteren. Want dan word je echt gefileerd op ieder foutje in de filterrespons of de envelope curve.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 18:21   #528
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
Neen, Uli, dikke fail.
Ik vind je regelmatig toch behoorlijk negatief over Behringer z'n synthesizers en wat het met zich meebrengt om iets op de markt te brengen.
Er zijn er meer hoor hier op het forum die al voor er ook maar een demo uit is al met hun mening klaar staan.
Uiteindelijk wat von Naphoven zegt ben ik het wel mee eens, velen hadden hun mond vol over synthesizers van Behringer maar hij heeft wel een goed begin gemaakt met een voor velen betaalbaar produkt wat als ik zo de berichten lees ook goed functioneert en er ook al voor updates gezorgd wordt.
Dus ik zou zeggen wees niet te voorbarig in je conclusies maar wacht even af tot je daadwerkelijk een model in je handen hebt gehad en geprobeert hebt.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 20:58   #529
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Het gaat mij er (nog) niet om hoe 'ie klinkt maar al de hype en het gedoe van Behringer. Misschien ben ik niets gewend op muziekinstrumenten vlak, maar ik ben het gedoe zat: wel feature dit, geen feature dat, filmpjes op youtube van verschrikkelijke geluidskwaliteit, dat je 'm al kunt "bestellen" op Bax, de "prijs" die alle kanten op gaat. Ik denk dat de klantenkring voor dit soort producten klein is en dat het Behringer marketing technisch geen goed doet.

En: nee, ik neem het Uli niet kwalijk dat hij de Holy Grail v/d synths namaakt. En nee: je hoort mij niet zeggen dat de geluids- of bouwkwaliteit bagger is. En nee: ik ben niet een van de mensen die alles van Begringer maar second rate vind. Het gaat me om de manier waarop dit product aan wordt gekondigd. Ik ben geen marketing expert: maar het is gewoon knullig en amateuristisch.

Het wachten is de helft van het plezier. Maar kom op zeg: op deze manier gaat er toch wel wat van de positieve spanning af van wat er toch in dat pakje onder de Kerstboom zou zitten? Ik geloof er geen snars van dat niemand zich groen en geel ergert aan de amateuristische manier waarom Behringenr dit aanpakt. Op deze manier kun je toch niets meer serieus nemen van Uli totdat dat ding daadwerkelijk in de winkel ligt?

Wel... Excuses voor de rant. Ik ben er ook van overtuigd dat dit een fijn product wordt en dat ik het wil hebben als het zo vlak voor Sinterklaas in de schappen ligt straks. Ik kan niet wachten tot ik daadwerkelijk de Roland en de Behringer Minimoog klonen met elkaar vergelijken kan. Maar totdat ik dat ding zie staan in de verpakking tot aan het plafond opgestapeld bij Key Music in Rotterdam, omdat ze verwachten dat het storm gaat lopen, neem ik Uli niet meer serieus. Bouwen dat ding: ontwikkeld is 'ie namelijk bijna 50 jaar geleden al.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 12:57   #530
Äänivälli

Het gaat mij er (nog) niet om hoe 'ie klinkt maar al de hype en het gedoe van Behringer. Misschien ben ik niets gewend op muziekinstrumenten vlak, maar ik ben het gedoe zat: wel feature dit, geen feature dat, filmpjes op youtube van verschrikkelijke geluidskwaliteit, dat je 'm al kunt "bestellen" op Bax, de "prijs" die alle kanten op gaat. Ik denk dat de klantenkring voor dit soort producten klein is en dat het Behringer marketing technisch geen goed doet.
Ik denk dat de combinatie van nostalgie en het prijskaartje (mocht deze inderdaad 299 dollar zijn) die klantenkring toch wel een stuk groter maakt. Als ik in het marketing team van behringer zat zou ik proberen de model D ook via bijvoorbeeld mediamarkt te verkopen. De prijs is toegankelijk en het apparaat herkenbaar, dus ik denk dat het ook voor een niet hobbyist impulsaankooppotentieel heeft (een beetje in dezelfde trand als r/c helicopters en dergelijke).
Äänivälli is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 13:28   #531
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
Als ik in het marketing team van behringer zat zou ik proberen de model D ook via bijvoorbeeld mediamarkt te verkopen. De prijs is toegankelijk en het apparaat herkenbaar, dus ik denk dat het ook voor een niet hobbyist impulsaankooppotentieel heeft (een beetje in dezelfde trand als r/c helicopters en dergelijke).
Ja, het is een beetje gek wellicht maar ze verkopen ook al een tijdje wat dingen van Arturia.
Konden we ons een paar jaar geleden niet voorstellen en voor mediamarkt heeft het niets met muziekinstrumenten te maken maar als ze denken er genoeg van te verkopen dan kopen ze het in.
Op die manier kocht ik een microbrute tijdens de belastingvrije dagen voor zo'n 50 euro minder dan waar hij in andere winkels voor te koop stond.
Zeker nu er steeds meer gear uitkomt in zeg maar de goedkope prijsklasse kunnen wat dat betreft wel meer verwachten.
Bijv een serie zoals de Volca lijken me ook van die instapmodellen voor mensen die het leuk lijkt om het 'ns te proberen maar ik heb ze nog niet gesignaleerd daar.
Alhoewel bij cool blue ze wel te koop staan.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 07:32   #532
fjoesz

hypen doet uli niet, dat doen wij hier al 27 pagina's
ik roep ook wel dingen elke dag, maar die vatten helaas niet zo vlam
fjoesz is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 11:27   #533
sjeff

sjeff's schermafbeelding

En: nee, ik neem het Uli niet kwalijk dat hij de Holy Grail v/d synths namaakt. En nee: je hoort mij niet zeggen dat de geluids- of bouwkwaliteit bagger is.
Hmmmm Die filmpjes zijn trouwens ook geen van allen van behringer zelf maar van kanalen als soniclab & askaudio etc. Dat deze kanalen ervoor kiezen om hun geluid zo gaar op te nemen... tja daar kan Behringer ook niks aan doen toch?

Evenals die preorders bij Bax en consorten. Daar heeft Behringer ook niet veel mee van doen imo. En die prijs wisseling (naar beneden!) is in mijn ogen alleen maar een goed ding! Qua marketing heb ik eigenlijk ook niet veel officieels gezien vanuit Behringer, maar meer verhalen op 3derangs muzieksites die hier en daar wat dingen uit het oude gearslutz thread hadden gejoept.
sjeff is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 14:12   #534
Barno
VCO mentaliteit

Barno's schermafbeelding

misschien tijd voor Moog om de jupiter 8 en tr808 te clonen? en doe dan meteen ook de deepmind 12 maar

w00t
Barno is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2017, 12:16   #535
4-Tek
Vintage lid

4-Tek's schermafbeelding

Het gaat mij er (nog) niet om hoe 'ie klinkt maar al de hype en het gedoe van Behringer. Misschien ben ik niets gewend op muziekinstrumenten vlak, maar ik ben het gedoe zat: wel feature dit, geen feature dat, filmpjes op youtube van verschrikkelijke geluidskwaliteit, dat je 'm al kunt "bestellen" op Bax, de "prijs" die alle kanten op gaat.
Volgens mij zit de hype vooral in je hoofd. Behringer heeft niets anders gedaan dan een paar maanden geleden een prototype laten zien. De filmpjes waren niet van behringer. De faalactie van Bax was ook niet van Behringer..

De update van Uli klinkt mij niet raar in de oren. Ze hebben feedback gehad en die zijn ze nu aan het verwerken. Dat je hier vanalles achter zoekt is volgens mij niet helemaal gegrond. Een product ontwikkelen doe je nou eenmaal niet in een paar weekjes.
4-Tek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 10:53   #536
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Synthpro heeft dik fimpje. $299 per order bij sweetwater

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 11:50   #537
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Link? Kan allebei die dingen niet vinden.
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 15:44   #538
Äänivälli

Oorspronkelijk geplaatst door SRPP Bekijk bericht
Link? Kan allebei die dingen niet vinden.
https://www.instagram.com/p/BXELObsA...en-by=synthpro

(Edit: Ik weet niet of dit het filmpje is waar MadR naar verwees maar dit is het enige van synthpro dat ik gezien heb over de behringer model D)
Äänivälli is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 09:32   #539
Aottens

Aottens's schermafbeelding

Nieuw filmpje op YouTube, nou deze gaat er bij mij wel komen denk ik!

Building the YuSynth modular!
Aottens is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 09:53   #540
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Deze meneer Firechild heeft volgens mij meer synths dan wij hier allemaal bij elkaar.... Prachtig zo'n Walhalla

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten