Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11 februari 2018, 23:07   #1
funkaholic1972
Micro lid

funkaholic1972's schermafbeelding

"Summer Day"

Een warm en funky feel good strandhouse nummertje. Een soort poging om de winter muzikaal weg te wuiven.
funkaholic1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2018, 23:18   #2
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Lekkere feel hoor lekker die percussie en swingende hatjes!! heerlijk
Synth stabs en bas mogen er ook zijn.. lekker zomers sfeertje idd.
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2018, 23:21   #3
mcdjan007
lid zonder grenzen

mcdjan007's schermafbeelding

Relaxed nummer/ geslaagd en met de cv een tandje hoger heb ik hier vast een handdoek op mn bureaustoel gelegd zodat er morgenochtend niemand op mag liggen.
ps: de track staat 2x op soundcloud

Oud 11 februari 2018, 23:49   #4
rangerofficieel

Ja vind de algehele vibe wel lekker, kreeg er ook echt een zomers gevoel bij. Goed gedaan

Megahard op Spotify: https://t.co/iVuiTGwykZ
Ranger op Soundcloud: https://soundcloud.com/rangerofficieel
rangerofficieel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2018, 01:58   #5
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

cool, cool.. laat die zomer maar komen.. goed gedaan !
e-Gloomy-nations is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2018, 07:36   #6
Bohemen
wasting my time..

Bohemen's schermafbeelding

Fijn feelgood muziekje! Vocalen zouden er denk ik niet op misstaan..
Ik moest denken aan de tijd van Chic enzo.. :-)

There's no good or bad music. It all depends on taste!
Bohemen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2018, 08:44   #7
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Ik hou wel van dit genre en heb absoluut respect voor wat je hebt gemaakt. De vibe zit idd al goed.
Al wil ik niet al te kritisch zijn, toch een opmerking. Ik ben minder fan van de bass die door de sound en wat je speelt wat te weinig gedefinieerd klinkt en daardoor niet het fundament is dat je in deze broodnodig hebt. Ok voor de intro, maar dan te lang hetzelfde. Probeer de bass op sommige stukken wat meer legato te spelen. De rest van je arrangementen / synths zitten wel goed en misschien als je de basslijn wat aanpast krijgen die arrangementen net meer aandacht. Nu lijkt het alsof je nooit los komt van de intro... Deze track verdient zeker die aandacht en een poging ! Kijk ook eens of je een Nile Rodgers achtig gitaartje kan toevoegen... ;-)
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2018, 12:48   #8
funkaholic1972
Micro lid

Bedankt voor de prettige commentaren, ik zit in ieder geval reeds op het juiste (zonnige) spoor, begrijp ik.

@sKeLeTyM: M.b.t. de bas, bedoel je dat het basgeluid niet genoeg gewicht heeft? En dat de staccato nootjes die gespeeld worden te stijf/hoekig zijn en dat je graag zou zien (of beter gezegd: horen) dat er een wat meer 'gespeelde' baslijn volgt nadat het intro voorbij is?
Oud 12 februari 2018, 12:49   #9
funkaholic1972
Micro lid

Hoe vindt men de mix eigenlijk? Wat is er al goed en vooral ook: wat kan nog beter?
Oud 12 februari 2018, 12:56   #10
funkaholic1972
Micro lid

Het Nile Rodgers gitaartje vind ik wel een goed idee eigenlijk, ik ga eens kijken of ik iets in elkaar kan flanzen!

Ook vocalen heb ik aan gedacht, maar vind mezelf niet de beste zanger. Ben erg kritisch met vocalen. Maar misschien dat ik wel ergens wat leuke stem samples kan vinden en die dan strategisch in de muziek kan verwerken? Ga ik nog eens over nadenken...
Oud 13 februari 2018, 17:31   #11
sKeLeTvM
.

Oorspronkelijk geplaatst door funkaholic1972 Bekijk bericht

@sKeLeTyM: M.b.t. de bas, bedoel je dat het basgeluid niet genoeg gewicht heeft? En dat de staccato nootjes die gespeeld worden te stijf/hoekig zijn en dat je graag zou zien (of beter gezegd: horen) dat er een wat meer 'gespeelde' baslijn volgt nadat het intro voorbij is?
Klopt. 2 dingen : Ik zou vanaf 0:47 de sound wat wijzigen en iets gelijmder spelen. Vind nu dat het te staccato is waardoor je bas de rest niet draagt. Wat ik zou doen vind je in het voorbeeld. Over de sound kan je uiteraard nog discuteren...ik heb maar snel snel iets gedaan op de Virus TI. (en staat iets luider voor de duidelijkheid) Timings en slides (bender) kan je ook nog mee spelen en maakt het ook levendig, fruitig, zonnig... ;-) De mix zit wel goed (balans) EQ zit ook wel snor. Zelf zou ik de drums net een tikje zachter zetten. Cowbells mogen dan weer net wat harder(komt mss de groove ten goede) Tenzij je een loop hebt gebruikt... ;-)
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Output 1-2.mp3‎ (775,4 KB, 14x gelezen)

Laatst gewijzigd door sKeLeTvM; 13 februari 2018 om 18:19
Oud 13 februari 2018, 20:08   #12
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door funkaholic1972 Bekijk bericht
Bedankt voor de prettige commentaren, ik zit in ieder geval reeds op het juiste (zonnige) spoor, begrijp ik.

heerlijke zomerse feel inderdaad, loopt lekker! mee eens met de feedback over de bas, dat was ok hetgeen ik wilde benoemen

even kijken of ik het goed kan verwoorden. het is iets met de envelope denk ik waardoor de attack van het filter wat vertraagd komt, en in combinatie met de kick na de kick valt of iets dergelijks. het is wel een lekker basgeluid overrigens, maar de shape zou anders kunnen en het nummer een tandje hoger kunnen tillen
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 22:42   #13
funkaholic1972
Micro lid

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Klopt. 2 dingen : Ik zou vanaf 0:47 de sound wat wijzigen en iets gelijmder spelen. Vind nu dat het te staccato is waardoor je bas de rest niet draagt. Wat ik zou doen vind je in het voorbeeld. Over de sound kan je uiteraard nog discuteren...ik heb maar snel snel iets gedaan op de Virus TI. (en staat iets luider voor de duidelijkheid) Timings en slides (bender) kan je ook nog mee spelen en maakt het ook levendig, fruitig, zonnig... ;-) De mix zit wel goed (balans) EQ zit ook wel snor. Zelf zou ik de drums net een tikje zachter zetten. Cowbells mogen dan weer net wat harder(komt mss de groove ten goede) Tenzij je een loop hebt gebruikt... ;-)
Bedankt voor je voorbeeld, ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb net een uur zitten pielen maar heb nog steeds niets bruikbaars gevonden. Morgen maar weer eens verder knutselen. Het Nile Rodgers gitaartje (of wat daarvoor door moet gaan, haha!) zit er in ieder geval wel in nu. En de drums heb ik wat zachter gezet en de bas wat harder (voorlopig).
Oud 13 februari 2018, 22:44   #14
funkaholic1972
Micro lid

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveoftheWave Bekijk bericht
heerlijke zomerse feel inderdaad, loopt lekker! mee eens met de feedback over de bas, dat was ok hetgeen ik wilde benoemen

even kijken of ik het goed kan verwoorden. het is iets met de envelope denk ik waardoor de attack van het filter wat vertraagd komt, en in combinatie met de kick na de kick valt of iets dergelijks. het is wel een lekker basgeluid overrigens, maar de shape zou anders kunnen en het nummer een tandje hoger kunnen tillen
Het is denk ik de sidechain compressie wat jij bedoelt. De kick duwt de bas weg. Misschien heb ik het te erg gezet, zal er nog eens mee experimenteren.
Oud 17 februari 2018, 00:30   #15
funkaholic1972
Micro lid

Ff een kleine update met een gitaarpartijtje erbij en een ander basgeluidje. Ik heb verder nog niets aan de baslijn zelf gedaan qua legato shizzle. Dat komt nog wel een keer.

Oud 17 februari 2018, 02:35   #16
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

Hij is al heel erg mooi hoor, heb er weer van genoten
e-Gloomy-nations is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 12:03   #17
sKeLeTvM
.

Gitaartje werkt. Heb wel nog steeds 'een probleempje' met de bas. Staat net een tikje te hard ook. Te wollig. Mis attack. Blijven proberen ! Komt goed.
Oud 17 februari 2018, 12:48   #18
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Basje mag iets van decay naar een lager sustain volume hebben nu staat de sustain op volledig volume, volgens mij.. Het stukje rond 2:52 zou ik dan automaten dat de sustain wel open staat.. dat is goed gedaan..
Wel lekker zo'n square golf maar ik zou toch eerder ook voor een zaagje hebben gekozen... het eerdere basgeluid had ook redelijk veel resonance als ik het me goed herinner.. en bestond ook uit meer laagjes dacht ik.

Ik gebruik zelf altijd standaard 2 zaagjes of een pulse en zaag.. en deze 1 octaaf ontstemmen.. bijna geen resonance. Filter envelope via snelle decay naar een lager sustain level laten gaan en voila.. instant eightees disco bas
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 12:58   #19
ishi

ishi's schermafbeelding

heerlijke sound! gear list?
ishi is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 19:21   #20
funkaholic1972
Micro lid

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Gitaartje werkt. Heb wel nog steeds 'een probleempje' met de bas. Staat net een tikje te hard ook. Te wollig. Mis attack. Blijven proberen ! Komt goed.
Ja klopt dat 'ie iets te hard staat, hoor het nu ook met frisse oren. En inderdaad wat wollig, ook naar mijn smaak. Het is de Minimonsta softsynth die ik net heb, maar het ding klinkt helaas niet echt zoals ik zou willen. Ik heb hier nog een Minitaur staan waar het veel beter mee zou moeten lukken, maar die heeft last van een aantal issues waardoor ik hem nu nauwelijks meer gebruik.

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Basje mag iets van decay naar een lager sustain volume hebben nu staat de sustain op volledig volume, volgens mij.. Het stukje rond 2:52 zou ik dan automaten dat de sustain wel open staat.. dat is goed gedaan..
Wel lekker zo'n square golf maar ik zou toch eerder ook voor een zaagje hebben gekozen... het eerdere basgeluid had ook redelijk veel resonance als ik het me goed herinner.. en bestond ook uit meer laagjes dacht ik.

Ik gebruik zelf altijd standaard 2 zaagjes of een pulse en zaag.. en deze 1 octaaf ontstemmen.. bijna geen resonance. Filter envelope via snelle decay naar een lager sustain level laten gaan en voila.. instant eightees disco bas
Thanks voor de tips, ik ga er zeker mee aan de slag! Het eerste basje was inderdaad zaagtand met best wel wat resonance. Waardoor hij niet superdik meer was. Vandaar ff deze poging met een square golf, ook wat meer housey klinkend misschien. Maar zoals gezegd ben ik nog niet tevreden met de bas nu.

Oorspronkelijk geplaatst door ishi Bekijk bericht
heerlijke sound! gear list?
Nou, voor bass de Minimonsta dus. De 'warme' akkoorden zijn een mix van de Waves Electric88 (een soort Fender Rhodes VST clone) en de OP-X Pro-II softsynth (Oberheim VST clone). Ook de stab aan het eind van elke zoveel maten komt uit de OP-X, net als de hoge string.

Drumgeluiden zijn gewoon standaard in Cubase Pro 9 meegeleverde drumsamples die ik in de Cubase drumsampler heb geladen en met pads heb ingespeeld. De cowbell/percussie is een in Cubase meegeleverd loopje die door een delay gaat. De synth die de lead speelt is de eerste preset van een in Cubase meegeleverde softsynth. Het 'muted' gitaartje komt uit de Cubase sampler en heb ik op mijn midi keyboard ingespeeld.

De meeste effecten die ik gebruik komen uit de Soundtoys 5 bundle, aangevuld met Cubase fx waar Soundtoys niets voor heeft (zoals compressor). Ik moet nog een slag maken met plugins, heb nu alleen maar die Soundtoys bundel en de meegeleverde Cubase plugins.
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten