Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 maart 2017, 21:47   #61
idm
Vintage lid

Yes zeker. Aankomende week komt de timeline binnen als het goed is. Dan eens wat opnemen . Zal eens kijken of ik wekelijks wat kan opnemen en posten. Mooie stok achter de deur meteen. Nogal de neiging om te blijven tweaken
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2017, 13:04   #62
fjoesz

das meestal geen goed teken, als je wil blijven tweaken
fjoesz is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2017, 13:21   #63
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Als n Tempest oa n triangle als basis golfvorm heeft, zou ik er weleens n 909 kick via synthese uit willen horen..
http://synthforum.nl/forums/showpost...&postcount=228
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2017, 13:26   #64
exel
Vintage lid

exel's schermafbeelding

Je moet de tempest gewoon op waarde schatten. Snijdende hak-beats, not so much. Ranzig ontsporende IDM/D&B ritmes? Hell yeah. Ik heb de mijne indertijd verkocht, maar toen ik hem had vond ik hem wel wat unieks toevoegen in het prouctieproces, daar is toen dit nummer uitgerold:

exel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 09:11   #65
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz Bekijk bericht
das meestal geen goed teken, als je wil blijven tweaken
Oh jawel hoor . Met tweaken bedoel gewoon het blijven maken van Sounds en grooves,uitwerken van m'n live setup en routings. En gewoon het instrument zsm zo goed mogelijk leren kennen voor live (muscle memory). Zoveel er achter zitten en het nog steeds top vinden is juist een erg goed teken

Bovendien vergt de zoektocht naar specifieke sounds nu eenmaal veel getweak . I
Oud 20 maart 2017, 10:11   #66
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door exel Bekijk bericht
Je moet de tempest gewoon op waarde schatten. Snijdende hak-beats, not so much. Ranzig ontsporende IDM/D&B ritmes? Hell yeah. Ik heb de mijne indertijd verkocht, maar toen ik hem had vond ik hem wel wat unieks toevoegen in het prouctieproces, daar is toen dit nummer uitgerold:

http://www.youtube.com/watch?v=9Me2eIl_knc
Leuke track en leuk filmpje! Maar als ik eerlijk ben hoor ik hier wat percussie betreft voor het grootste deel samples, behalve de kick, die erg weinig punch heeft. Als polysynth doetie het wel goed vond ik
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 12:32   #67
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Als ik de thread zo lees.. lijkt het op hetzelfde 'synth-droom' als de nord G2X. De veelzijdigheid en complexiteit waar je wakker van kan liggen in goede zin "wat morgen weer te experimenteren..." maar met als keerzijde voor die veelzijdigheid, inleveren van power/karakter.. er lijkt een trilemma op te rusten (die knaken weer goed kunnen maken)

De Tempest kan denk ik wel flink opknappen met goede nabewerking, een LA-2A / 1176 met dikke EQ erachter zou weleens kunnen helpen bedoel, een onbewerkte TR-8 klinkt ook niet gelijk zoals je in vele 80's of Electro tracks hoort, ook die heeft profijt bij nabewerking. En wat Drum replacement wellicht als aanvulling.. de kick naar aparte output sturen, en met een replace plugin extra power geven met dikke kick.. zo blijf je het spontane en mooie sequencen houden van de Tempest, met nabewerking / layeren. Volgens mij allemaal normaal

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 13:22   #68
bliepertronic
Vintage lid

bliepertronic's schermafbeelding

tempest die begonnen toen jon hiseman colloseum had ontbonden..een prima zet was om allan holdsworth ook mee te laten doen..
bliepertronic is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 13:25   #69
idm
Vintage lid

Nabewerking is uiteraard wel zo goed on te doen.

Gebrek aan karakter/power heeft de Tempest echter niet hoor. Integendeel. Het is echter niet makkelijk om die power te bereiken, omdat je echt vanaf 0 begint. Dat wil zeggen, je begint met een ware form en moet allerlij modulaties toepassen om van die wave form iets complex te maken als een punch kick. Tempest biedt alle mogelijkheden om dit te bereiken. Het vergt echter heel wat meer dan alleen een resonante filter modulerende bijvoorbeeld... Ik hoop snel wat tijd te hebben om wat voorbeelden te kunnen uploaden, maar liveset bouwen gaat vooralsnog even voor.
Oud 20 maart 2017, 14:58   #70
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Nabewerking is uiteraard wel zo goed on te doen.

Gebrek aan karakter/power heeft de Tempest echter niet hoor. Integendeel. Het is echter niet makkelijk om die power te bereiken, omdat je echt vanaf 0 begint. Dat wil zeggen, je begint met een ware form en moet allerlij modulaties toepassen om van die wave form iets complex te maken als een punch kick. Tempest biedt alle mogelijkheden om dit te bereiken. Het vergt echter heel wat meer dan alleen een resonante filter modulerende bijvoorbeeld... Ik hoop snel wat tijd te hebben om wat voorbeelden te kunnen uploaden, maar liveset bouwen gaat vooralsnog even voor.
Ik heb hier ook heel veel tijd in gestopt en met zeer complexe oplossingen gewerkt (waarbij ik te transient met andere envelopes deed als de tail). Mijn conclusie was eigenlijk dat de envs gewoon niet snel genoeg zijn voor een kick die ik lekker punchy vind. Ookal maak je ze sneller door de decay te moduleren met zichzelf. Zelfs bij die preset contest kon ik niets vinden wat op een punchy kick leek. Maargoed dat is natuurlijk ook maar net wat je zoekt. Verder mis ik m nog wel eens als polysynth, daar waren best leuke dingen mee te doen, maar voor het zelfde geld heb je dan een rev2 denk ik. Of er is intussen veel veranderd met updates dat kan natuurlijk
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 15:08   #71
idm
Vintage lid

Het lukt mij toch echt wel . Ik gebruik voor punchy kicks zowel de digitale als analoge oscs. De analoge oscs voor de punch dmv meerdere zeer snelle pitch envelopes met een beetje delay.

Waar je je in vergist mijn insziens is dat de envelopes niet snel genoeg zouden zijn. Integendeel. Je moet niet elke envelope attack op 0 willen hebben en de delay parameter ook niet. Daarmee creeŰr je vaak juist fase problemen waardoor je alles behalve punch krijgt.

Zoals ik al zei kom ik nog wel met voorbeelden zodra ik tijd heb
Oud 20 maart 2017, 15:17   #72
idm
Vintage lid

Er overigens nog steeds rekening mee houdend dat post-processing ook helpt. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar zelfs zonder komt er al aardige punch uit
Oud 20 maart 2017, 15:42   #73
fjoesz

t klinkt allemaal als veel gedoe
een analog rytm heeft bv wel gewoon punch zonder allemaal rare poespas
ik heb nog nooit n tempestding gehoord waar ie gewoon lekker rost, never
Oud 20 maart 2017, 15:45   #74
idm
Vintage lid

Workflow van elektron lijkt me extreem matig persoonlijk. Ieder z'n ding.

Ben benieuwd of je dan ook echt From scratch een kick ontwerpt op de Analog Rhythm? Drumsynthese is nu eenmaal veel poespas.
Oud 20 maart 2017, 15:48   #75
trigg
Brass Intelligence

trigg's schermafbeelding

Dus ZELFS ZONDER processing komt er uit een drumbak van 2100 eu al een enigszins punchy geluid!
Wauw, wat een voordelige deal!

Trigg & Gusset electronische darkjazz voor intellectuelen

Gritt dikke bassen voor vettige mensen

Gems & B-sides hier staat eigenlijk de vetste shit tussen

Oud 20 maart 2017, 15:56   #76
idm
Vintage lid

Hahaha
Het is wel iets meer dan een standaard drumbak.en die prijzen tegenwoordig zijn inderdaad belachelijk ja. Geldt ook voor alle DSI synths, korg minilogue etc. Etc. Tijdje terug was de Tempest 1750. Nog steeds veel geld ja, maar het is een vrij uniek apparaat met veel er in en veel mogelijkheden.

Noem mij 1 andere 6 Voice Analog met 4 oscs, 5 envs, 2 lfo's, mod matrix, fx sliders Allen per sound en voice, waarbij je 32 tracks/presets on the fly Kan oproepen zoals bij de Tempest. Let me know. Ben ge´nteresseerd
Oud 20 maart 2017, 21:01   #77
fjoesz

de specs zijn fantastisch natuurlijk
meer voor n synth, maar ok
workflow van elektron is top uiteraard, de seq fantastisch zelfs.
voor n kick heb je keuze uit een aantal startpunten. bv meer 808 georienteerd of meer 909
zeer bruikbaar en dan kan je gaan tweaken. als je overigens echt n krater in het heelal wil slaan moet je de basstom gebruiken
ik snap dat de tempest een inspirerend apparaat is en dat je er leipigheid mee kan uithalen, maar als ie niet gemakkelijk lekker kan rammen dan schiet dat toch nie op
Oud 21 maart 2017, 00:04   #78
idm
Vintage lid

Yeah als synth is ie ook erg tof.

Workflow van elektron ziet er voor mij niet echt chill uit qua hoe ik live werk (veel sounds morphen, continu bezig met knoppen draaien en inspelen on the fly), maar wil het zeker eens proberen. Specs er ook even bij gepakt, en het voordeel is natuurlijk dat de analoge voices primitiever zijn maar wel gericht op drum dus ik kan me voorstellen dat je veel sneller bruikbare punchy sounds indraait. Je wekt wel mijn interesse moet ik zeggen. MOcht ik ooit eens op een zak geld vallen...

Tempest is echt uitermate geschikt juist om lekker op te rammen. De workflow is fantastisch en voor live zitten er hele fijne tools ingebouwd. Het vergt echter een tijdje voorbereiding om je eigen sound library te bouwen. Iets waar ik nu midden in zit. Heb 'm tweedehands gekocht (tweedehands prijzen zijn bijna gelijk aan de rytm) en het eerste wat ik heb gedaan is de flash memory leeg gooien. Het is een leerzaam proces, en m'n kicks worden steeds ietsje beter en ik leer daardoor ook nog meer van synthese. Heb 'm ook nog niet zo lang, dus ik kan nog een hoop leren.

Kon het toch niet laten wat kicks te maken vanavond eveneens weer leerzaam. Volledig unprocessed. Ik heb er een originele 909 en 808 tussen gestopt. Die pikken jullie er vast wel uit, vrij obvious . Heb het bij wat basic kicks gehouden. De wat hardere/lompere kicks zijn toch snel minder een ieders smaak, maar ik zal daar later nog wel een paar van posten. Komende weken eerst maar eens wat beginnen op te nemen qua live . Cheerio

https://soundcloud.com/davemech/kicks/s-9fsyr

Laatst gewijzigd door idm; 21 maart 2017 om 00:22
Oud 21 maart 2017, 09:24   #79
fjoesz

ik ben nog niet helemaal overtuigd moet ik eerlijk zeggen, maar ik moet t nog even in de studio luisteren morgen
Oud 21 maart 2017, 12:03   #80
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

mij overtuigen die kicks ook totaal niet om eerlijk te zijn, ik hoor niets wat ik niet uit een gemiddelde plugin kan halen in die demo.

Neemt niet weg dat ik wel blij voor je ben hoor, belangrijkste is dat je zelf ge´nspireerd raakt door je drummachine / synth en volgens mij zit dit wel goed als ik het zo lees.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten