Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 oktober 2003, 10:44   #121
dekzster
Mad Scientist

dekzster's schermafbeelding

Simpel en goed is het moeilijkst om te maken............., en dan ook nog origineel is helemaal top.

Legal Notice
This transmission (including any attachments) is intended solely for the use of the addressee(s) and may contain confidential information including trade secrets which are privileged, confidential, exempt from disclosure under applicable law and/or subject to copyright. If you are not an intended recipient, any use, disclosure, distribution, reproduction, review or copying (either whole or partial) is unauthorized and may be unlawful. This text is susceptible to alteration and their integrity cannot be guaranteed. Dekzster and/or any of its subsidiaries shall not be liable for this text if modified or falsified. Thank you.
dekzster is offline  
Oud 1 oktober 2003, 10:53   #122
Pjotr G
funky lid

Pjotr G's schermafbeelding

als ik eerlijk ben, vind ik zelf dat deze track qua niveau een stuk lager ligt dan een stel vorige tracks van tiesto. Een beetje t idee van n kick + een supersaw en dan werkt t wel.

Maar ja smaken verschillen

zo heb ik bijv heel erg goede smaak

All rhythm evolves around the kick...
Gear List: Roland MC-307, Roland TR-606, Roland TR-909, Yamaha DX-7, E-mu ESI4000 turbo, 2 x Zoom rfx-1000, Tascam M2524, Tapco 100M, Clavia Nord Rack 2, Korg MS2000r, Korg Electribe ESX, Korg KAOSS Pad 3, Roland Alpha Juno 1, Clavia ddrum 4 SE, LEM CLX2, Zoom 505II, Electro Harmonix Electric Mistress, Lexicon MPX110, Tannoy Reveal Actives, e-mu 1820m
Pjotr G is offline  
Oud 1 oktober 2003, 10:54   #123
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Hmmm, ik zag laatst een interview met Triesto op TMF...

...ik krijg de indruk dat hij nog NOOIT een synthesizer heeft aangeraakt, ik zie hem NOOIT muziek maken of zn studio ofzo...
Bass is offline  
Oud 1 oktober 2003, 10:58   #124
sten
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door Bass

...ik krijg de indruk dat hij nog NOOIT een synthesizer heeft aangeraakt, ik zie hem NOOIT muziek maken of zn studio ofzo...
Hij heeft 'vroeger' wel degelijk muziek gemaakt (al dan niet met projectjes).
Tegenwoordig doet hij idd weinig zelf (ook wel begrijpelijk aangezien zijn drukke leven als dj zijnde).
sten is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:09   #125
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door sten

Tegenwoordig doet hij idd weinig zelf (ook wel begrijpelijk aangezien zijn drukke leven als dj zijnde).

Maar waarom zegt hij dan dat hij vooral zn EIGEN muziek draait ???
Bass is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:12   #126
Beatbrother

Beatbrother's schermafbeelding

Citaat:
Maar waarom zegt hij dan dat hij vooral zn EIGEN muziek draait ???
Tis van zijn firma hŤ ...

Bill gates zal ook zeggen dat het allemaal zijn producten zijn terwijl hij zelf nie echt veel programmeert denk ik ...
Beatbrother is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:14   #127
bazziman
Vintage lid

bazziman's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Pjotr G
als ik eerlijk ben, vind ik zelf dat deze track qua niveau een stuk lager ligt dan een stel vorige tracks van tiesto. Een beetje t idee van n kick + een supersaw en dan werkt t wel.

Maar ja smaken verschillen

zo heb ik bijv heel erg goede smaak
Dat kan redelijk kloppen...ik weet tenminste EEN iemand die wel 's wat 'af moet maken' voor Tijs.
bazziman is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:19   #128
Prophet
Vintage lid

Prophet's schermafbeelding

Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel de nieuwe van Ferry Corsten en die is ook heel subliem.
Weer zo'n ruige plaat a la PUNK. Maar dan totaal nieuw, vernieuwend. Enfin ik hoorde ze van de week op de radio en ik dacht wauw wat een kanjer van een plaat is dit en ik dacht nog; awel das ne gast die heeft er aan gewerkt om er een kunstwerk van te maken en dat hoor je, het druipt er vanaf". De haren recht omhoog!

De DJ op de radio zei achteraf direct; "ik zal maar direkt zeggen welke plaat dit is voor dat de telefoon hier weer roodgloeiend staat om te vragen welke plaat deze is, met name ... ..." en ik dacht meteen, had ik het niet gedacht dat het een topper moest zijn die dit gemaakt had. Je pikt ze'r zo uit.

In het geval van traffic, zal dat hetzelfde zijn, al heb ik ze nog niet gehoord maaar dat speelt dan geen rol wie daar mee achter de schermen aan werkt. Als hij zijn ideeen kan doorgeven en de details laat afwerken door iemand anders ja dan moet er een extra naam op het plaatje staan als componist normaal hŤ. Al dat niet zo is, dan zo dat stom zijn van die gast die daar mee aan werkt en zich niet mee als componist opgeeft. Maar ik twijfel daar sterk aan, de bewering dat hij het niet zelf zou doen.
Prophet is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:27   #129
Beatbrother

Citaat:
Origineel geplaatst door Prophet
Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel de nieuwe van Ferry Corsten en die is ook heel subliem.
Weer zo'n ruige plaat a la PUNK. Maar dan totaal nieuw, vernieuwend. Enfin ik hoorde ze van de week op de radio en ik dacht wauw wat een kanjer van een plaat is dit en ik dacht nog; awel das ne gast die heeft er aan gewerkt om er een kunstwerk van te maken en dat hoor je, het druipt er vanaf". De haren recht omhoog!

Hoe heet m ?
Beatbrother is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:31   #130
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Ik vind de artiest TiŽsto vergelijkbaar met Marc Acardipane vroeger, die ook met simpele deuntjes giga hits maakte, alleen in een andere scene. TiŽsto heb ik graag aan in de auto (uitspraak die tegen mij gebruikt gaat worden ?) ...... bEuQuH
Niel is offline  
Oud 1 oktober 2003, 11:41   #131
Niels
Vintage lid

Niels's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Prophet
In het geval van traffic, zal dat hetzelfde zijn, al heb ik ze nog niet gehoord maaar dat speelt dan geen rol wie daar mee achter de schermen aan werkt. Als hij zijn ideeen kan doorgeven en de details laat afwerken door iemand anders ja dan moet er een extra naam op het plaatje staan als componist normaal hŤ. Al dat niet zo is, dan zo dat stom zijn van die gast die daar mee aan werkt en zich niet mee als componist opgeeft. Maar ik twijfel daar sterk aan, de bewering dat hij het niet zelf zou doen.
Ik had het al eens eerder gepost, maar naar mijn weten heeft Tiesto alleen een engineer om alles goed te mixen en masteren. De plaatjes maakt ie zelf.

En waarom zou dat niet kunnen dan ? Alles mensen die met die kritiek komen, noemen vaak als argument dat de plaatjes erg simpel zijn enzo. Mee eens dat het allemaal vrij minimaal is, maar dat zou wel kunnen verklaren dat het Tiesto ondanks zijn drukke schema wel gewoon zelf heeft gemaakt.

DJ Jean, die maakt echt helemaal niets. Dat zijn gewoon die gasten die ook achter de Klubbheads, DJ Sammy etc. zitten.

Tiesto maakt het gewoon zelf. Mensen zullen wel weer jaloers zijn ofzo, maar de beste platen zijn vaak erg eenvoudig. Wij als synthfreaks horen uiteraard liever wat meer gefreak met sounds, en wilde modulaire sounds. Maar als je puur naar de muziek kijkt kun je simpelweg niet ontkennen dat die Tiesto op de 1 of andere manier wel een bepaalde sound heeft weten te realiseren die commercieel veel potentieel heeft.

Zou ik ook wel willen, maar dan zeik ik 'm echt nog niet af.

Als je het zelf beter kan (kan ik ) dan moet je dat gewoon doen, en dan zeggen ze over een paar jaar hetzelfde over jou op dit forum.
Niels is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:10   #132
C738
Frobnitz?

C738's schermafbeelding

Hmm al dat gekut altijd over trance.
Wat als al die trance liefhebbers zich nu zouden storten op jouw (dat is 'jouw' in het algemeen even ) coole underground stijltje?
Damn dan word je ineens mainstreamer tegen wil en dank!

Maar ik heb het leadje gehoord inderdaad. Het klinkt nogal goa-achtig.
Het geluidje zit dr al meteen bij in in de intro, toch? Een metaalachtig geluid?

Ik zal es opletten op radio 3 of ID-T van de week.

-C-
C738 is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:20   #133
bambamstudio
Certified MoogPro

bambamstudio's schermafbeelding

De nieuwe DJ Jean al gehoord?
Lijkt ook erg veel op Traffic van Tiesto.

Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl
bambamstudio is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:28   #134
chrizz
.

chrizz's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door bambamstudio
De nieuwe DJ Jean al gehoord?
Lijkt ook erg veel op Traffic van Tiesto.
ja, Supersounds heet dat nummer, geloof ik . lijkt er wel op.
Nu over traffic van tiesto, nou ja ik kreeg er niet zo'n goed gevoel van toen ik het hoorde voor de eerste keer, alweer zo'n nummer met een (soort van) supersaw dacht ik (kreeg er geen kick van), maar als clubplaat is ie wel goed.
chrizz is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:30   #135
Zoidsity
如果你这样说

Zoidsity's schermafbeelding

Die nieuwe van Tiesto vinnik matig tot redelijk.. Eigenlijk nix bijzonders. Ik moet zeggen dat ik laatst een cd van 'hem' gehoord heb, en die vinnik al beter dan de top40/50 nummers van hem die uitkomen.. Maar ach, als ik een nr. mooi vind, maakt 't me niet heelveel uit van wie 't is.

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

therapie
Zoidsity is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:49   #136
sander
_

sander's schermafbeelding

Wie weet zit het team wat voor Jean muziek maakt ookwel achter TRiesto.
Of misschien wisselen ze presets uit
sander is offline  
Oud 1 oktober 2003, 12:58   #137
Beatbrother

Citaat:
Origineel geplaatst door C738
[B
Maar ik heb het leadje gehoord inderdaad. Het klinkt nogal goa-achtig.
Het geluidje zit dr al meteen bij in in de intro, toch? Een metaalachtig geluid?
-C- [/B]
Zou het een JP of Virus zijn ? :confused:
Beatbrother is offline  
Oud 1 oktober 2003, 13:02   #138
bambamstudio
Certified MoogPro

bambamstudio's schermafbeelding

Hun gebruiken ook veel Supernova van novation.
Ik herken een aantal presets in hun platen

Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl
bambamstudio is offline  
Oud 1 oktober 2003, 13:03   #139
justin
Shauna

justin's schermafbeelding

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje minder. Vond Nyana & traffic alletwee een beetje minder dan eerdere tracks die hij had gemaakt. Net als traffic vind het allemaal toch wat oppervlakkig. Eerder had ie vaak wat diepgaander tracks is mijn mening.

Maar toch slaan ze weer in als een klapper. Maar goed...

je ziet toch bepaalde producers zoals corsten toch een andere kan opgaan,opzich wel slim gezien de huidige trance. Vind hun sound ook wat volwassener moet ik zeggen. Wat mij de laatste tijd veel meer aanspreekt,dan die trancetunes.

Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
justin is offline  
Oud 1 oktober 2003, 13:06   #140
justin
Shauna

justin's schermafbeelding

Citaat:
Hmmm, ik zag laatst een interview met Triesto op TMF...

Volgens mij is dat ook waar. Zijn ideeen worden met behulp van tiesto uitgewerkt door ervaren studio producer is mijn mening. Weet het wel zeker.

Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
justin is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten