Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11 augustus 2003, 13:07   #21
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

geen verkeerd wordt over 2 unliited he, das nog uit e jeugd, beetje sentiment. "Let the beat control your body,Let the beat control your body"
EDP is offline  
Oud 11 augustus 2003, 13:21   #22
Blinx
Totally addicted to bass

Blinx's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door EDP
geen verkeerd wordt over 2 unliited he, das nog uit e jeugd, beetje sentiment. "Let the beat control your body,Let the beat control your body"
Mee eens 2 unlimited rules!

Maar ff over tiesto, zijn nummers zijn wel goed (ook al heeft ie ze misschien niet allemaal zelf gemaakt). En hij heeft gewoon veel geluk gehad, en de juiste beslisingen genomen op de juiste momenten!
Blinx is offline  
Oud 11 augustus 2003, 14:21   #23
Knaller
minimal moozik

Knaller's schermafbeelding

Citaat:
zijn nummers zijn wel goed (ook al heeft ie ze misschien niet allemaal zelf gemaakt)
dan zijn het dus niet zijn nummers

Ik heb dan ook een erg principiele houding t.a.v. muziek maken, muziek maak je in mijn beleving niet voor het geld (kan wel maar dat zorgt in 99.999 % van alle gevallen voor nummers zonder 'emotie', je hoort gewoon of een nummer met de (in mijn ogen) juiste intentie is gemaakt, de drive ontbreekt. Wie zit er nu te wachten op het zoveelste onoriginele slappe standaardnummer (heel veel mensen dus, maar imo niet de echte muziekliefhebber). Ik krijg altijd het idee dat ze het of niet begrijpen, of het h****n van de commercie en de industrie zijn. Het laatste is ook prima, maar pretendeer dan niet een goede muzikant te zijn.

slechts mijn 2 centen.

visit: http://www.lessismorecordings.com
Knaller is offline  
Oud 11 augustus 2003, 14:51   #24
Knaller
minimal moozik

Citaat:
Ik geef toe, misschien niet het beste voorbeeld.

Knaller is offline  
Oud 11 augustus 2003, 19:30   #25
Auxillary
´creative mind´

Auxillary's schermafbeelding

Dat hij het allemaal helemaal alleen zou doen? Zoiets is moeilijk te beweren ben ik bang maar ik denk echt niet dat hij een merknaam is zoals DJ Jean voor de Klubbheads. Als je hem al hoort is het toch vaak door zijn remixen. Originele nummers komen niet meer, of weinig, sinds zijn eigen CD in my memory. Als hij een merknaam was had hij wel meer tracks in de Top 40 gehad (regelmatiger) want daar ga je het toch op marketen, denk ik zo. Daar ligt het geld.

Maar Tiesto als 'artist' is voor mij heel duidelijk: toppie! Vergeet niet dat hij in zijn kielzog Nederland wel effe op de dance kaart heeft gezet (ok, ok, o.a. ook door Ferry, Sander en Armin!). Maar nummer 1 DJ van de wereld? Petje af! Zeker als je de Britse concurrentie achter je laat.

Eric
Auxillary is offline  
Oud 11 augustus 2003, 20:28   #26
Knaller
minimal moozik

Als je kwaliteit afmeet aan kwantiteit is hij inderdaad erg succesvol, maar dat zegt toch niet zoveel.. heel azie was gek van de venga boys.. het is marketing.. zegt niet veel over de kwaliteit vanuit muzikaal/creatief oogpunt vind ik

Knaller is offline  
Oud 11 augustus 2003, 23:09   #27
Beepr
Lekker lang lid

Beepr's schermafbeelding

Het schijnt dat Wessel van Diepens budget voor de marketingcampagne van de Venga Boys in Azie
die van Coca Cola vele malen overtrof..

Truste...

Beepr is offline  
Oud 13 augustus 2003, 11:06   #28
Lynxxx
8 bit is de shit!

Lynxxx's schermafbeelding

Het interesseert me echt geen drol of Tiesto nou wel of niet samenwerkt met onzichtbare producers en sounddesigners. Feit is dat ie me , ondanks een flinke stroom van "hetzelfde", me telkens weer weet te verbazen met iets waar ik kippenvel van krijg. Net dat ene soundje, net dat tapijtje.. vooral zijn tracks met heeeele lange openingen en veel klassieke invloeden kan ik erg waarderen. Toen de gabber scene op zijn hoogtepunt was in rotterdam werd ie uitgelachen om zijn muziek. Inmiddels is ie de grootste van de wereld en samen met ferry corsten verantwoordelijk voor een complete muziekstroming. Het is alleen zo jammer dat sindsdien IEDEREEN (ik ook ) dezelfde strings etc uit zijn JP wil toveren. Net als de eurodance formule van een blonde zangeres en een rappende neger na een tijdje iedereen zijn strot uitkwam, beginnen de trance nummers ook hun originaliteit te verliezen. Wel grappig om te zien hoe hardere stijlen weer hun intrede doen. Wat ik erg knap vind aan Tiesto is dat ie toch een vrij breed scala aan herrie produceert, van licht en stijlvol tot zwaar scheurend en beukend. IK ben alleen benieuwd waar ie over 5 jaar zit. Volgens mij is ie dan OF een zwaar overwerkt wrak, of verdwijnt ie na zijn commerciele succes zogenaamd in de underground ala Paul Elstak (uche uche uche)..

"So the important thing to remember is: it IS possible to record a piece of music without an organ on it. But it won't be as good." - Blodwyn P. Teabag

Evilcat
Lynxxx is offline  
Oud 13 augustus 2003, 11:20   #29
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Citaat:
Toen de gabber scene op zijn hoogtepunt was in rotterdam werd ie uitgelachen om zijn muziek.
Tja, de Hardcore die hij maakte onder Yves & Michael was nou ook niet echt indrukwekkend. Overigens deed hij dat in 1993 nog niet, het hoogtepunt van de gabberscene in Rotterdam, maar pas later, toen gabber in Lutjebroek op zijn commerciele hoogtepunt was.
bikkel is offline  
Oud 13 augustus 2003, 11:32   #30
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Blinx
Mee eens 2 unlimited rules!

Maar ff over tiesto, zijn nummers zijn wel goed (ook al heeft ie ze misschien niet allemaal zelf gemaakt). En hij heeft gewoon veel geluk gehad, en de juiste beslisingen genomen op de juiste momenten!
ik denk dat het vrij weinig met geluk te maken heeft...uberhaupt is wat veel mensen geluk noemen eerder een kwestie van gefocused bezig zijn en je ogen en oren goed open houden zodat je op het moment dat een opportunity voorbij komt er bovenop kan springen...

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline  
Oud 13 augustus 2003, 11:34   #31
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Auxillary
Maar Tiesto als 'artist' is voor mij heel duidelijk: toppie! Vergeet niet dat hij in zijn kielzog Nederland wel effe op de dance kaart heeft gezet (ok, ok, o.a. ook door Ferry, Sander en Armin!). Maar nummer 1 DJ van de wereld? Petje af! Zeker als je de Britse concurrentie achter je laat.

Eric

ff een opmerking: dance is veel meer dan trance...... als je het over dance hebt dan moet je bv ook namen als robin alberts (plastic dreams) etc. niet vergeten, nog steeds een wereldwijde floorfiller van onze nederlands kampioen armpje-drukken ....

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline  
Oud 14 augustus 2003, 14:04   #32
Knaller
minimal moozik

Citaat:
Tja, de Hardcore die hij maakte onder Yves & Michael was nou ook niet echt indrukwekkend. , het hoogtepunt van de gabberscene in Rotterdam, maar pas later, toen gabber in Lutjebroek op zijn commerciele hoogtepunt was. [/B]
Haha, doet me denken aan de oude Parkzicht feestjes, vage tijden.

Knaller is offline  
Oud 14 augustus 2003, 14:16   #33
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

maar is het niet zo dat nederland zowiezo een belangrijk land is op het gebied van dance. het feit dat ze in het buitenland hebben over een "nederlandse sound" zegt ook al heel wat. en niet alleen de trance mannetjes maar ook natuulijk junkie xl was goed voor het nederlandse dance gezicht.

tel daar bij alle grote (internationaal bekende) festivals op (wel of niet dance gerelateerd) en ik denk dat we heel trots op ons kleine landje kunnen zijn
EDP is offline  
Oud 14 augustus 2003, 19:01   #34
Knaller
minimal moozik

Junkie XL = A little less inspiration

Zn 'veelbelovende' nieuwe act op pinkpop was een flop, bedoel.. vind het allemaal zo saai klinken..niets vernieuwends

Als ik aan nederlandse dingen denk die echt lekker zijn kom ik uit bij een audio.nl, een goem, een clone, een viewlexx.

En niet te vergeten Vibeline Amsterdam

Knaller is offline  
Oud 14 augustus 2003, 19:03   #35
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Knaller
Junkie XL = A little less inspiration

Zn 'veelbelovende' nieuwe act op pinkpop was een flop.

Als ik aan nederlandse dingen denk die echt lekker zijn kom ik uit bij een audio.nl, een goem, een clone, een viewlexx.

En niet te vergeten Vibeline Amsterdam

ja heel lekker maar die zetten niet nederland op de kaart bij het internationale groter muziekpubliek
EDP is offline  
Oud 14 augustus 2003, 19:06   #36
Knaller
minimal moozik

Citaat:
ja heel lekker maar die zetten niet nederland op de kaart bij het internationale groter muziekpubliek
Ja EDP daar heb je absoluut gelijk in, maar ik vind het belangrijker dat nederland op de kaart staat in de 'underground' scene

Knaller is offline  
Oud 14 augustus 2003, 19:13   #37
Knaller
minimal moozik

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat we in nederland niet de echte subculturen hebben zoals in het buitenland op bepaalde gebieden (op enkele uitzonderingen na), wat je veel ziet zijn losse initiatieven verspreid door het land, die onderling nauwelijks contact hebben en vaak ook niet van elkaars bestaan afweten. Dan bedoel ik niet de meer mainstream muziek zoals hardhouse/hardstyle.. daar komen veel mensen op af die gewoon lekker willen uitgaan, dansen en plezier maken.. maar echte feestjes waar alle mensen puur voor de muziek komen (die de bindende factor vormt) kom ik helaas niet veel tegen hier (ik doel dan op minimale techno/dubhouse/dubtechno/electronix/idm achtige dingen). Als je dat vergelijkt met andere landen vind ik het hier wat magertjes. Misschien zit het gewoon niet in de aard van de hollander

Knaller is offline  
Oud 15 augustus 2003, 13:54   #38
Mostatic
Just Dope Music Baby!

Mostatic's schermafbeelding

Citaat:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat we in nederland niet de echte subculturen hebben zoals in het buitenland op bepaalde gebieden (op enkele uitzonderingen na), wat je veel ziet zijn losse initiatieven verspreid door het land, die onderling nauwelijks contact hebben en vaak ook niet van elkaars bestaan afweten. Dan bedoel ik niet de meer mainstream muziek zoals hardhouse/hardstyle.. daar komen veel mensen op af die gewoon lekker willen uitgaan, dansen en plezier maken.. maar echte feestjes waar alle mensen puur voor de muziek komen (die de bindende factor vormt) kom ik helaas niet veel tegen hier (ik doel dan op minimale techno/dubhouse/dubtechno/electronix/idm achtige dingen). Als je dat vergelijkt met andere landen vind ik het hier wat magertjes. Misschien zit het gewoon niet in de aard van de hollander
Het is gewoon bagger met de cultuur en imago's in NL. Laat staan subculturen.
Eind jaren 80 begin 90, waren er veel, heel veel leuke feestjes. Nu is het bijna alleen imago shit.

Waar dat aan ligt? Men koopt tegenwoordig een image bij een product. Kom je ergens in een stylisch bar en je draag geen diesel, d&g en al die andere shit, word je de tent uit gekeken. Was vroeger ook wel, maar niet zo erg als nu.

Men is arrogant aan het worden, dat is slecht.

anyway ontopic aub

Jazz is the teacher.
Mostatic is offline  
Oud 15 augustus 2003, 15:55   #39
silvercloud

silvercloud's schermafbeelding

Citaat:
Haha, doet me denken aan de oude Parkzicht feestjes, vage tijden.

nou zelfs op parkzicht liepen er toen al van die puisterige pubers rond die riepen dat het veels te comercieel was

tig jaar later roepen dezelfde gasten dat parkzicht te gek was en nu alles veels te comercieel is

hoezo de geschiedenis herhaalt zich

there is a silver lining behind every cloud
silvercloud is offline  
Oud 15 augustus 2003, 18:17   #40
Knaller
minimal moozik

Citaat:
Origineel geplaatst door silvercloud
nou zelfs op parkzicht liepen er toen al van die puisterige pubers rond die riepen dat het veels te comercieel was

tig jaar later roepen dezelfde gasten dat parkzicht te gek was en nu alles veels te comercieel is

hoezo de geschiedenis herhaalt zich
Hoho.. je hoort mij niet zeggen dat het ooit anders/beter is geweest, ik constateer gewoon wat ik zie.

Knaller is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten