Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 december 2016, 10:47   #1
sidamosae.be
insta: wearerogue85

sidamosae.be's schermafbeelding

verkoopprijs 'tweedehands' software
Ik probeer de eerste keer in mijn leven een softwarepakket te verkopen, maar ik snap de hele tweedehands software prijspolitiek niet.

't Gaat over NI Komplete 7, ooit gekocht voor €599. Tegenwoordig kan je voor €199 updaten naar NI Komplete 11, een pakket van nog altijd €599.

Waarom zou je zo'n vorige versie voor een appel en een ei moeten verkopen, als in €150 ofzo?
Software verslijt niet, vermindert niet in waarde, gaat niet kapot, wordt zelfs nog ondersteund.
't Is niet alsof je een programma verkoopt dat enkel onder Windows 3.11 draait voor die eenzaat die nog zo'n systeem heeft staan?

Je kan met wat extra moeite een €100 - €150 euro besparen op een aankoop die je wilt doen en dat is blijkbaar niet voldoende? Of word ik gewoon oud .
sidamosae.be is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 11:27   #2
RednoiZ
*

ik zie het probleem wel:
als je 200 euro betaald plus jouw pakket koopt(300 euro) heb je voor 500 euro NI Complete 11 dat nieuw 599 kost, dus het verschil is 100 euro.
Met een 10% kortingsactie is het verschil nog maar 40 euro.Dan moet je met dvd's installeren ook niet echt meer van deze tijd.
Dus volgens mij is 150 - 200 een mooi bod voor je.
Het beste is natuurlijk zelf upgraden en er nog jaren mee werken..
RednoiZ is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 11:29   #3
sidamosae.be

OK, dat snap ik dan wel, in mijn geval specifiek.
Maar dit gaat doorgaans met alle software toch zo?

p.s. Ik doe zo veel mogelijk software de deur uit, gewoon met hardware aan de slag, inspireert me veel meer!
Oud 20 december 2016, 14:49   #4
Scrape
Vintage lid

Scrape's schermafbeelding

In mijn ervaring kun je niet veel meer dan een derde van de nieuwprijs voor software krijgen. Gecombineerd met het gedoe van afdingende verkopers, licenties overzetten etc. denk ik dan 'laat maar'. Software die ik eigenlijk wilde verkopen, heb ik daarom toch maar bewaard, waaronder ook Komplete. En hoewel ik ook van plan was de overstap naar alleen hardware te maken, heb ik Komplete en andere software daarna juist veel gebruikt.
Scrape is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 15:02   #5
sidamosae.be

Oorspronkelijk geplaatst door Scrape Bekijk bericht
In mijn ervaring kun je niet veel meer dan een derde van de nieuwprijs voor software krijgen. Gecombineerd met het gedoe van afdingende verkopers, licenties overzetten etc. denk ik dan 'laat maar'. Software die ik eigenlijk wilde verkopen, heb ik daarom toch maar bewaard, waaronder ook Komplete. En hoewel ik ook van plan was de overstap naar alleen hardware te maken, heb ik Komplete en andere software daarna juist veel gebruikt.
Tegen dat ik dan Komplete terug nodig heb, kan ik het zelf terugkopen voor een appel en een ei .
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten