Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 januari 2017, 13:31   #41
Minomatic

Minomatic's schermafbeelding

Bedankt voor het antwoorden en daarmee uitbreiden van de Synth kennis.

Wil toch even de Arturia Keystep noemen...

Mocht iemand vastlopen in de zoektocht naar een leuke hands-on poly synth met sequencer, dan lijkt dit mij een mooi en bereikbaar middel om de keuze te vergroten.
Vast niet de beste of meest uitgebreide sequencer, maar ziet er leuk uit voor het live vastleggen van snel herhalende akkoorden.
Minomatic is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 13:41   #42
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Minomatic Bekijk bericht
Bedankt voor het antwoorden en daarmee uitbreiden van de Synth kennis.

Wil toch even de Arturia Keystep noemen...

Mocht iemand vastlopen in de zoektocht naar een leuke hands-on poly synth met sequencer, dan lijkt dit mij een mooi en bereikbaar middel om de keuze te vergroten.
Vast niet de beste of meest uitgebreide sequencer, maar ziet er leuk uit voor het live vastleggen van snel herhalende akkoorden.
Feitelijk is dat een Midi controller (keyboard) en geen synthesizer. Ik weet niet of de topic starter dat wilde. Toegegeven: met een DAW of synth emulator op je computer kun je met dit keyboard ook sequensen. Maar zonder computer werkt de Artiria Keystep helaas niet...

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 14:15   #43
Minomatic

Minomatic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Maar zonder computer werkt de Artiria Keystep helaas niet...
Excuses als het lijkt dat we off topic gaan hiermee maar; de Keystep kan toch wel zonder tussenkomst van PC een synth aansturen of sequencen, met MIDI (ja de grote ronde stekkers, niet alleen USB) of met CV/Gate. De sequencer zit in de Keystep zelf, vandaar dat ik hem even noem als aanvulling op de discussie, ook vanwege de betaalbaarheid.

Dus je zou hem bijv. in een lijn Volca's kunnen zetten (met sync in) en een frase inspelen en laten herhalen op een oude polyfone synth, althans zo zie ik dat dan.
Minomatic is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 17:51   #44
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Excuses als het lijkt dat we off topic gaan hiermee maar; de Keystep kan toch wel zonder tussenkomst van PC een synth aansturen of sequencen, met MIDI (ja de grote ronde stekkers, niet alleen USB) of met CV/Gate. De sequencer zit in de Keystep zelf, vandaar dat ik hem even noem als aanvulling op de discussie, ook vanwege de betaalbaarheid.

Dus je zou hem bijv. in een lijn Volca's kunnen zetten (met sync in) en een frase inspelen en laten herhalen op een oude polyfone synth, althans zo zie ik dat dan.
Keystep werkt idd standalone maar heeft geen eigen sounds.

Vind de keystep toch vrij moeilijk te integreren in een setup. Het deleten is door missende knop vrij ondoordacht gemaakt. Ook in een draaide setup niet echt gemakkelijk. Loopt zo uit de maat als je niet precies zoveel sequens hebt , en ik vond het een gemiste kans dat je niet een vast ingestelde bar niet kan scrolen door een ingespeelde frase track

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 21:57   #45
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oooooh. Op die fiets. Yep, dan heb je geen compu nodig inderdaad. Maar ik geloof dat de TS niet zo veel centjes heeft en (voor zover ik het begreep) 't liefst een synth heeft met een sequencer er in. Maar ik vind je suggestie nu bij nader inzien een goede!

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten