Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 november 2010, 16:17   #181
Johndoe11
Gedeactiveerd account

hoe werkt dat dan?
render je dan uiteindelijk een WAV in machine die je dan weer in cubase importeert?
of kan je in de VSTi van Machine ook weer je totale machine stand alone project laden, waardoor die instances van je plug in de Machine VSTi gehost worden i.p.v. direct in Cubase.

Lijkt een beetje dezelfde technologie als NI bij KORE gebruikt.
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2010, 18:44   #182
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Renderen is niet nodig. Je kan idd je project dat je met de standalone gemaakt hebt in de VSTi laden en daar weer verder in werken. En van wat ik begrepen heb, is het mogelijk om VST plugins (effecten en instrumenten) in de Maschine VSTi te laden. De Maschine sequencer zal nog wel wat verder ontwikkeld moeten worden om het helemaal over te kunnen nemen van sequencers als Cubase.

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

http://soundcloud.com/lotuz
Lotuz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2010, 22:27   #183
djtt
Big stupid grin

djtt's schermafbeelding

Ghe hè hè! Zojuist Thomann opdracht gegeven er 1 naar mijn huis te sturen! Beter!!

http://www.soundcloud.com/djtt

GEARLIST
Hardware: KRK RP5, Novation impulse 61, Steinberg Houston, Nord Rack 2
Computers: pc Core i7 6700 32g ram, SPL Crimson
Software: Cubase 9, NI Komplete 9, Vengeance Metrum, Waves Gold, Sonnox Dynamics, Fabfilter Pro C2, RP Predator, Sylenth1, Slate FG-X, LuSh-101, Audiorealism Bassline 3, Z3ta2, GS-201, ToneBoosters Trackessentials, MicroTonic, Bass Station
djtt is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2010, 23:28   #184
L56
I can has synthsaiser?

L56's schermafbeelding

Gaaf man!

Ook met name voor de 1.6 update toch een maschine aangeschaft (m'n eerste 13e maand ever moet deels aan speelgoed worden besteed!) En hij was zondag nog eens 10% afgeprijsd in de actie bij i4, dusseh...
L56 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2010, 23:29   #185
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Da's een goede besteding van je 13e maand.

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

Oud 13 januari 2011, 00:48   #186
Havelock
Misschien deze Kopen ?

Havelock's schermafbeelding

Kan je met de machine basis van nummer er mee maken ?
Of heb er toch nog een ander sequencer pakket voor nodig waar mee de machine mee aan stuurt ?

--------------------------------------------------------------------------------------
Native Instruments Maschine mk1=>MK3 Doen Ja/Nee ? Help me!
Moeite waard om over te stappen ?
--------------------------------------------------------------------------------------

[I Love Synthesizer Sound] - [Systems Of A Modulars] - [Muziek=Emotie]®
[S@M][TranceFormers][Havelock]©™ 
Powered by Apple©™
Havelock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 00:52   #187
de wouzer

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Eyes Bekijk bericht
Hebben mensen ervaringen met de kwaliteit van de rotary encoders en de effecten van vervoer in een rugzak op deze encoders? Ik zou hem graag een aantal keer meenemen om zo een perfecte portable setup te hebben maar wil graag een mening horen van mensen die dit vaker doen of hem langer hebben.

Ik ben bang dat de encoders slap zullen gaan aanvoelen en minder nauwkeurig worden door vervoer.

Iemand hier ervaring mee? Zou namelijk top zijn als je hem over al mee naar toe kunt nemen en overal muziek kunt maken.
ik heb hem al meer dan een jaar, al overal mee naartoe genomen (wel altijd voorzichtig geweest) en hij is nog helemaal perfect
de wouzer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 09:08   #188
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Havelock Bekijk bericht
Kan je met de machine basis van nummer er mee maken ?
Of heb er toch nog een ander sequencer pakket voor nodig waar mee de machine mee aan stuurt ?
Bijna al m'n beats maak ik met Maschine en ik maak niet vaak meer gebruik van Cubase. Ik vraag me af of ik Cubase nog wel nodig zal hebben wanneer versie 1.6 verschijnt, want dan kun je ook plugins laden in Maschine.

Oud 13 januari 2011, 10:48   #189
de wouzer

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuz Bekijk bericht
Bijna al m'n beats maak ik met Maschine en ik maak niet vaak meer gebruik van Cubase. Ik vraag me af of ik Cubase nog wel nodig zal hebben wanneer versie 1.6 verschijnt, want dan kun je ook plugins laden in Maschine.
ik gebruik ableton eigenlijk nauwelijks meer sinds ik beta test voor versie 1.6
Oud 13 januari 2011, 11:21   #190
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

Kan je dan de audio van de VST 'flattenen' of 'bouncen' naar audio binnen Maschine zodat je die dan als sample in Maschine kan gebruiken ?

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 11:35   #191
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Daar mag je als beta tester niets over zeggen. Even geduld hebben totdat de public beta verschijnt.

Oud 13 januari 2011, 13:07   #192
de wouzer

ik gebruik ook 1.5 in ableton
dan maak ik synths en die stuur ik aan via ableton (midi out)
vervolgens neem ik ze op in maschine... en gebruik ik ze verder als een wav.

is dit wat je bedoelt?
Oud 18 januari 2011, 13:37   #193
djtt
Big stupid grin

djtt's schermafbeelding

Hebben jullie als beta testers ook enig zicht op hoe lang het nog duurt voor de update uitkomt?
Zijn dat dagen/weken/maanden?

GEARLIST
Software: Cubase 9, NI Komplete 9, Vengeance Metrum, Waves Gold, Sonnox Dynamics, Fabfilter Pro C2, RP Predator, Sylenth1, Slate FG-X, LuSh-101, Audiorealism Bassline 3, Z3ta2, GS-201, ToneBoosters Trackessentials, MicroTonic, Bass Station
Oud 18 januari 2011, 13:38   #194
djtt
Big stupid grin

djtt's schermafbeelding

Ik kan nl niet wachten op de 16 outputs in vst mode...

GEARLIST
Oud 18 januari 2011, 17:40   #195
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door djtt Bekijk bericht
Ik kan nl niet wachten op de 16 outputs in vst mode...
Daar wacht ik al sinds de eerste versie op. Maar ik verwacht dat ik Maschine vanaf 1.6 nog maar weinig als VSTi zal gaan gebruiken, omdat ik dan VST plugins direct in Maschine kan gebruiken. De extra outputs zijn voor mij dan overbodig geworden, denk ik.

Oud 18 januari 2011, 19:31   #196
djtt
Big stupid grin

djtt's schermafbeelding

Ja, ik weet het nog niet, ik zou hem graag in cubase willen gebruiken, maar met maar 8 outputs is dat wat lastig zegmaar... Maar ik ben ook nog zoekende naar een nieuwe workflow na de aanschaf van maschine. Eerst maar eens ff testen als de update uit is!

GEARLIST
Oud 19 januari 2011, 20:24   #197
giovanni

vragen en support
Wel grappig om al die vragen hier zo te lezen over de maschine.
Ik heb www.muziekspullen.nl opgezet met als doel een zo goed mogelijke support te kunnen bieden
en ik probeer zo veel mogelijk van de spullen die op de webshop staan zelf uit.
Zo werk ik zelf ook met de maschine die ik gebruik als hardware controller voor ableton live (yep dat is met een patch mogelijk) en als VST plug-in in ableton.
Te gek is dat je tegenwoording (alleen in stand-alone mode ) je je zelf gemaakte loops en midi files zo je sequencer in kunt slepen , een feature die erg prettig werkt aangezien je ideeen in de maschine kunt maken en die zo vrij gemakkelijk in je sequencer kunt importeren als audio bestanden of als midi files die je met een andere VSTi kunt gebruiken.
als je meer wilt weten kijk dan even rond op www.muziekspullen.nl of luister even op m'n soundcloud.
http://soundcloud.com/giovanni-della-piuma
we proberen zoveel mogelijk een support te bieden die je bij niet zoveel leveranciers nog aantreft , en zijn al meer dan 30 jaar met muziek bezig. Ik hoop een aantal van jullie te spreken , en anders success met de maschine.
p.s. er komt zeer binnenkort een nieuwe update voor de maschine die het allemaal nog leuker spannender en makkelijker gaat maken.
Wil je hier meer over weten ,meld je dan aan op onze nieuwsbrief via de site.
Ik schrijf niet zoveel newsletters maar probeer degene die ik schrijf met nuttige informatie te vullen.
giovanni is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 20:26   #198
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door giovanni Bekijk bericht
Wel grappig om al die vragen hier zo te lezen over de maschine.
Wat is daar grappig aan?

Oud 20 januari 2011, 10:24   #199
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

[QUOTE=giovanni;1342635]Zo werk ik zelf ook met de maschine die ik gebruik als hardware controller voor ableton live (yep dat is met een patch mogelijk) en als VST plug-in in ableton.
Te gek is dat je tegenwoording (alleen in stand-alone mode ) je je zelf gemaakte loops en midi files zo je sequencer in kunt slepen , een feature die erg prettig werkt aangezien je ideeen in de maschine kunt maken en die zo vrij gemakkelijk in je sequencer kunt importeren als audio bestanden of als midi files die je met een andere VSTi kunt gebruiken.
QUOTE]

1) Om Maschine als controller te gebruiken voor Ableton, heb je bij mijn weten geen enkele 'patch' nodig...ook n iet om hem tegelijk als VST te gebruiken Zit er standaard in....

2) het is niet correct dat audio en midi slepen enkel in stand alone mode gaat. Ik gebruik hem als VST in Ableton en je kan dus rechstreeks je audio/midi vanuit Maschine naar een Audio/Miditrack slepen. Da's juist het handige, niks exporteren en dan importeren, gewoon jammen in Maschine die als VST geopend is, en je resultaten naar DAW slepen. Afhankelijk van wat je mute zal de audioloop wat je sleept enkel dié geluiden bevatten die ge-unmute zijn zodat je heel snel x variaties kan slepen.

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 15:59   #200
giovanni

MIDI Remote Script , Control Surface en VST
[quote=seiko;1342817]
Oorspronkelijk geplaatst door giovanni Bekijk bericht
Zo werk ik zelf ook met de maschine die ik gebruik als hardware controller voor ableton live (yep dat is met een patch mogelijk) en als VST plug-in in ableton.
QUOTE]

1) Om Maschine als controller te gebruiken voor Ableton, heb je bij mijn weten geen enkele 'patch' nodig...ook n iet om hem tegelijk als VST te gebruiken Zit er standaard in....

2) het is niet correct dat audio en midi slepen enkel in stand alone mode gaat. Ik gebruik hem als VST in Ableton en je kan dus rechstreeks je audio/midi vanuit Maschine naar een Audio/Miditrack slepen. Da's juist het handige, niks exporteren en dan importeren, gewoon jammen in Maschine die als VST geopend is, en je resultaten naar DAW slepen. Afhankelijk van wat je mute zal de audioloop wat je sleept enkel dié geluiden bevatten die ge-unmute zijn zodat je heel snel x variaties kan slepen.

Zojuist heb ik de laatste versie van ableton gedownload en op een pc geinstalleerd en geconstateerd dat de patch waar iik het over heb er idd nog steeds niet standaard in zit.
Met de patch bedoel ik het bestandje dat in de "MIDI Remote Scripts"folder zou behoren te staan en er dus niet standaard staat.
Nu is het zo dat je de maschine ook zonder dit bestand als midi controller voor ableton kunt gebruiken , maar moet je dan niet iedere controller met de hand in ableton configureren , terwijl het met de juiste MIDI remote script file automatisch werkt net zoals bij de andere controllers in de MIDI Remote Scripts lijst?
Met dit bestandje kun je de Maschine als "Control Surface"in de Preferences van ableton selecteren en werkt alles direct.
Ik vermoed dus dat we elkaar verkeerd begrepen
Wat punt 2 betreft heb je idd gelijk , de laatste keer dat ik files vanuit een maschine die als VSTi geladen was in ableton probeerde te slepen gebeurde er niets dus heb ik toen het maschine project apart opgeslagen en de boel afgesloten en de maschine in standalone mode opgestart waarna het wel werkte. Maar ja mijn MacbookPro doet wel vaker niet wat ik wil dat ie moet doen , dus wellicht heeft dat er iets mee te maken , of ik gebruikte toen een andere versie. Nu staat er in ieder geval 1.5.1(R5906) op en werkt het slepen idd ook als hij als VST geladen is . bedankt voor je opmerking het is mooi dat dit idd ook werkt.
giovanni is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten