Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 mei 2009, 16:46   #121
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Wat heb je NI gevraagd dan?

Hoewel 1.0.3 prima werkt, ben ik benieuwd wanneer de eerstvolgende update te downloaden zal zijn. Dat wordt dan nummer 1.1 ipv 1.0.4 en ik vermoed dat NI hiermee een aantal feature requests zal gaan toevoegen.

Ik hoop dat de sample editor sterk verbeterd zal worden. Ik zou namelijk graag willen dat het sample start- of eindpunt in het midden van de editor vast te zetten is zodat de golfvorm beweegt wanneer je het start- of eindpunt verstelt. En dat er met de controller in- en uitgezoomd kan worden zonder dat daar de muis aan te pas moet komen. Op dit moment loopt het start- of eindpunt erg snel uit het beeld en dan moet je weer gaan scrollen en/of zoomen. Dit vond ik bij Halion al hinderlijk, maar daar kun je tenminste nog met een sneltoets naar het start- of eindpunt springen.

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

http://soundcloud.com/lotuz
Lotuz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2009, 15:32   #122
Synthy

Synthy's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Javascript Bekijk bericht
Gister opgehaald bij Midi Amsterdam

wat een geweldig bakkie is het!!!
Maar toch in de verkoop (eventueel ruilen tegen een MPC 2000XL)??
Begreep dat je er nog 1 zou krijgen/kopen en 2 van het goede is, maar vanwaar dan ruilen tegen een MPC2000XL of MPC2500?

Ik heb er inmiddels zelf ook één en ik vind hem top! Werkt echt heel lekker!

Waarom morgen doen wat je vandaag nog kan uitstellen (Spongebob Squarepants)
Synthy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 13:46   #123
Javascript
Amsterdam West

Javascript's schermafbeelding

Ik heb mijn maschine verkocht...tioch te veel nadelen en dingen die in de 1e update hadden moeten zitten....kan echt niet tippen aan de mpc helaas...ben weer terug naar de mpc
We hebben een 2e in de andere studio...maar ook die wordt heel weinig gebruikt totdat de midi functionaliteit ECHT werkt.

Gearlist: Tascam FW-1082, MPC1000 2XL, Roland MMP-2, alesis M1 MKII, Behringer 1622FX, Yamaha PSR, Yamaha DJXI, M-Audio Keystation 49, Rode NT1, Sennheiser HD 25-SP, Logic Studio 8, MacBook Pro, Heineken bier, White Widow en Philly blunts.
Javascript is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 22:04   #124
Synthy

Kan je voorbeelden noemen en dan bijvoorbeeld met name wat MPC wel heeft en Maschine niet? Ik ben wel nieuwsgierig.

Oud 19 mei 2009, 22:57   #125
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Een paar dingetjes waar ik meerdere mensen over hoor:

Iets dat Maschine mist en wat ook nog niet aangekondigd wordt, is timestretching. Ik red me meestal wel zonder deze functie en eventueel maak ik wel gebruik van een wave editor, maar toch vind ik het een misser. Zeker wanneer je weet dat andere NI VSTi's Time Machine hebben.

De slicing functie is wat karig en volgens sommigen ook niet al te nauwkeurig. Hier schijnt met de 1.1 update wel verbetering in te komen. En ook wordt het mogelijk om ReCycle bestanden te laden.

Maschine kan niet zoals een MPC een ander MIDI instrument sequencen. Maar dit gaat met de 1.1 update veranderen.

MPC gebruikers zijn altijd lyrisch over de MPC Swing. Zo ook de SP12/1200 gebruikers. Persoonlijk zal dat me een zorg wezen, want voor mijn soort beats voldoet de Swing functie van Maschine (en ook die van Cubase) prima. Maar er zijn genoeg mensen die wel graag groove templates willen gebruiken. En aangezien deze functie steeds vaker in muziekprogramma's terug te vinden is, mag je je afvragen waarom Maschine deze functie niet heeft.

Het gebruik van de Maschine VSTi in een DAW voelt nog steeds een beetje aan alsof je met de Maschine standalone werkt. Het loopt wel strak in sync en je hebt 8 stereo uitgangen die in de mixer van je DAW verschijnen, maar je werkt nog steeds met twee sequencers (die van Maschine en die van de DAW) terwijl velen het sequencen en ook het versturen van de MIDI controller messages door de DAW willen laten doen. Sowieso heb je bij het gebruik van meerdere MIDI instrumenten dan een beter overzicht. En het werken met scenes (combinaties van patterns) is wat onhandig. Voor iedere verandering in je nummer, hoe klein ook, moet een aparte scene gemaakt worden. Dit gaat allemaal net even wat makkelijker en sneller met de sequencer van de DAW. MIDI In wordt ook met de 1.1 update geïntroduceerd. Ik denk dat ik zelf de Maschine sequencer vooral zal gebruiken om snel de basis van het nummer neer te zetten, daar is Maschine sterk in, en dan vervolgens alles naar MIDI tracks verplaats om de track verder uit te werken.

Informatie over de 1.1 update:

http://www.native-instruments.com/fo...ad.php?t=80682

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

Oud 20 mei 2009, 00:30   #126
Synthy

Bedankt voor je heldere uitleg.
Als bovenstaande zaken nu al in ontwikkeling zijn heb ik de indruk dat ze toch wel goed luisteren naar de gebruikers. Tuurlijk is het jammer dat sommige dingen er niet gelijk zijn (b.v. timestretching, dat vind ik erg vreemd), maar het feit dat er zaken worden aangepast (en dat het mogelijk is) vind ik wel goed. Ik heb nooit een mpc gehad, dus weet ook niet wat ik mis

Oud 20 mei 2009, 14:50   #127
Synthy

Nog even een vraag; weet iemand of je een eigen sample ook kunt knippen?

Ik bedoel dus dat je de niet gebruikte stukken wegknipt. Ik heb zitten zoeken maar kan het dus nergens ontdekken. Reden dat ik het wil is dat ik soms wat meer sample dan ik nodig heb en hem daarna dus bewerk. Alle bitjes die ik minder hoef op te slaan schelen weer (of moet ik gewoon beter samplen? ).

Oud 20 mei 2009, 17:03   #128
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Nee, dat is niet binnen Maschine mogelijk hoewel je met resamplen ook een heel eind komt.

Maar er is natuurlijk wel een workaround. Zie mijn reactie in deze thread:

http://www.native-instruments.com/fo...ad.php?t=81103

Oud 6 juli 2009, 16:09   #129
Flash

Hoe komt het eigenlijk dat als ik mijn "maschine" opzet met cpu meter al in de helft staat terwijl ik eigenlijk nog niets doe??
Even ter verduidelijking: Powermac G5 dual 2.2, logic pro 8
Flash is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 16:29   #130
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Meld je even aan bij het NI Maschine forum. Daar heb je ongetwijfeld een grotere kans op bruikbare antwoorden.

http://www.native-instruments.com/fo...play.php?f=222

Oud 6 juli 2009, 19:02   #131
Flash

Thx
Flash is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 20:15   #132
Fnx

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuz Bekijk bericht
Ik denk dat ik zelf de Maschine sequencer vooral zal gebruiken om snel de basis van het nummer neer te zetten, daar is Maschine sterk in, en dan vervolgens alles naar MIDI tracks verplaats om de track verder uit te werken.

Informatie over de 1.1 update:

http://www.native-instruments.com/fo...ad.php?t=80682
Hoe kun je je beats die je in de maschine sequencer maakt naar midi tracks verplaatsen in logic pro 9?
Fnx is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 16:29   #133
Marsman
Vintage lid

Marsman's schermafbeelding

Die van mij staat te koop. Heb hem in twee maanden tijd twee keer serieus gebruikt in
mijn muziek. te weinig voor zo veel geld. Ik doe hem liever weg
aan iemand die hem meer gaat gebruiken
.
Marsman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2009, 11:50   #134
nielsderckx
chaoz please...

nielsderckx's schermafbeelding

maschine assistentie gevraagd
Hey, een vraagje aangaande de maschine, heb die van mij net en wilde m gister voor de eerste keer gaan gebruiken binnen cubase, had enkele scenes in maschine opgezet, de vst geopend in cubase, maar nu herhaald hij telkens dezelfde scne in cubase, ongeacht op welke locatie ik me in cubase in de song bevind.

Iemand beginners tips over hoe ik in cubase de song van maschine kan volgen? dus beginnen bij scne 1 enz. (zeg maar, the reason way)
En is het mogelijk om in cubase te bepalen wanneer maschine een bepaalde scene triggert?

Bedankt alvast!

groet Niels

Cubase Studio 5, Reason 5, Ableton live, Wavelab 6
Akai MPC2000xl, Microkorg, Korg triton Le Workstation, Access Virus C, Korg MS-10, Native instruments Maschine, Moog Prodigy, Dave Smith mopho, krk rokit 8
2x cdj1000 mk3, pioneer 800 mixer
nielsderckx is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2009, 12:31   #135
Synthy

Oorspronkelijk geplaatst door nielsderckx Bekijk bericht
Hey, een vraagje aangaande de maschine, heb die van mij net en wilde m gister voor de eerste keer gaan gebruiken binnen cubase, had enkele scenes in maschine opgezet, de vst geopend in cubase, maar nu herhaald hij telkens dezelfde scne in cubase, ongeacht op welke locatie ik me in cubase in de song bevind.

Iemand beginners tips over hoe ik in cubase de song van maschine kan volgen? dus beginnen bij scne 1 enz. (zeg maar, the reason way)
En is het mogelijk om in cubase te bepalen wanneer maschine een bepaalde scene triggert?
Als ik het goed heb moet je dan lege scene zetten op de plek waar je niets wilt horen. Je kunt niet bepalen wanneer welke scene getriggert wordt. Dus als je wilt dat Maschine je song in Cubase volgt, moet je in Maschine de scenes in die volgorde (gedurende de hele song dus) opbouwen.

Oud 25 september 2009, 12:48   #136
nielsderckx
chaoz please...

thankX, ik ga het proberen, voor de rest vind ik het apparaat heerlijk werken, wat zijn jouw ervaringen?
Oud 25 september 2009, 13:50   #137
Marsman
Vintage lid

Marsman's schermafbeelding

In Logic kan ik wel aangeven in een MIDI spoor welke scenes in
Maschine ik wil dat hij afspeelt met zogenaamde "Program Change"
parameters in de hyper-editor. Misschien heeft Cubase het ook.
Misschien even googlen.
Marsman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2009, 14:23   #138
nielsderckx
chaoz please...

nice! ik ga ff zoeken!
Oud 25 september 2009, 15:52   #139
Synthy

Hier vind je nog meer info (moet je wel geregistreerd voor zijn). Is een scene change template (gebruikt program changes om scenes te veranderen). Zou ook in cubase moeten werken.

Oud 25 september 2009, 16:00   #140
nielsderckx
chaoz please...

koel!

Bedankt voor de tips allemaal, hier kan ik wat mee!

Cubase Studio 5, Reason 5, Ableton live, Wavelab 6
Akai MPC2000xl, Microkorg, Korg triton Le Workstation, Access Virus C, Korg MS-10, Native instruments Maschine, Moog Prodigy, Dave Smith mopho, krk rokit 8
2x cdj1000 mk3, pioneer 800 mixer
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten