Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 maart 2017, 00:58   #161
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
Leuk !
Die moet jezelf in elkaar solderen denk ik he
Hoopte meer op een behringer 100% clone kant en klaar voor 500 of iets meer euro's :-)
Ik denk dat zelfs Behringer dat niet voor elkaar gaat krijgen voor Ä500,- aangezien er erg veel gesoldeerd moet worden. Met name het patchpanel is erg veel werk. Maar who knows?

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 07:20   #162
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dreamer Bekijk bericht
Die creamware is geen analoge bak he, maar eoa softsynth emulator (wel poly dacht ik toch?).
Niet erg eerlijk om 'm echt een "kloon" te noemen I guess.
Ik noem hem ook geen kloon

Maar op zich vind ik persoonlijk de user interface, soundgelijkenis en globale specs relevanter voor dat begrip dan de gebruikte technologie.

Toch vond ik het spelen op een echte Minimoog, wat ik een paar keer kort gedaan heb, nog steeds een wereld van verschil, vooral omdat het zo'n lekker ruim ingedeeld instrument is met grote knoppen en een perfecte combi van panel en keyboard. Het lijkt wel of alleen daardoor de sound al twee keer zo groot wordt! Dat gevoel heb je niet bij de Minimax.

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Reface YC, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 08:30   #163
synthmann
Vintage lid

synthmann's schermafbeelding

Leukee ontwikkeling van Behringer. Mijn volgende behringer remake wishlist zou zijn:

arp2600
VCS3
String ensemble (eminent 310 unique) inclusief de small stone phaser en electric mistress effecten ingebouwd en het hele ding draagbaar in een 5 octaafs formaat.
Synthex
synthmann is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 08:35   #164
smackos

smackos's schermafbeelding

Creamware Minimax...

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Ja, te gek ding. Ik heb hem gehad en (stom, stom) weer verkocht. Ik zou toch uitkijken met een tweedehands exemplaar. Ze gaan voor iets meer geld op het moment volgens mij. Daarnaast gaan ze wel eens kapot (zie de fora) en er is geen support. Dan heb je dus een probleem.
Sommige parameters hebben ook hoorbare digitale 'stappjes' in het geluid das zelfs voor een 2006 softsynth een beetje uhmmm not done. (meer Roland MT32 uit 1987 ofzo ) Is inderdaad gewoon de vst softsynth in een hardware controller bak, polyfoon ook, op zich wel een leuk ding, klinkt niet echt als een Minimoog maar heeft wel een gezellig eigen karakter. Voelt soms een beetje sloom en traag en gammel met de software die er in zit...de hardware kast is echt wel goed gebouwd zwaar en degelijk. Zijn hier uberhaupt nog updates voor te vinden? Heb altijd een beetje het gevoel dat het ding geen lang leven is beschoren, niet echt betrouwbaar. Kan er nog wat leuks gedaan worden als die stopt met werken...controllertje ofzo?
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 08:40   #165
Klaas
Vintage lid

Pip, dat is precies wat ik bedoel! Bij de Creamware ASB modules mis je toch de integratie met een keyboard. Maar de klank vind ik mooi genoeg en het kleinere formaat vind ik niet zo storend.
Klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 08:53   #166
Klaas
Vintage lid

Wat betreft de levensduur van de ASB modules kan ik alleen uit eigen ervaring spreken en ik heb de Minimax, Pro-12 en Prodyssey nu al weer bijna 10 jaar zonder problemen. De Minimax heeft de laatste firmware update door de vorige eigenaar gekregen en de Pro-12 en Prodyssey hebben nog firmware 1.0. Wat bouw constructie zijn de ASB boxen in ieder geval degelijker dan de meeste recente nieuwe producten. Alleen de procedure van de firmware update met authorisatie code is vervelend en niet zonder risico, zeker nu Sonic Core niet meer ondersteund.
Klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 12:23   #167
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
[over de Creamware Minimax] Daarnaast gaan ze wel eens kapot (zie de fora) en er is geen support. Dan heb je dus een probleem.
En da's het enige nadeel van 2e hands.... Weet je nog wat er aan kapot gaat?

P.S. Heb op SondOnSound gelezen hoe destijds de firmware update in z'n werk ging. Zoals iemand al aangeeft hier: bespottelijk. Je moest via de WinXP only software (waarvan soms de installer niet werkte, moest je aan Creamware bestanden gaan vragen die je zelf in een map moest zetten) het serienummer uit je Minimax halen. Dan moest je Creamware dat nummer mailen en dan stuurde ze jou de firmware. Ik lees hier dat Sonic Core (dat het ter ziele Creamware overgenomen heeft) dat niet meer doet. Zit je dan lekker mee.

Maar aan de andere kant: als die Creamware Minimax echt goed Midi compatible is dan kun je 'm gebruiken als controller voor je favoriete VST. Lost het grootste nadeel v/e VST op: dat geklier met de muis om instellingen aan te passen.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Laatst gewijzigd door MeneerJansen; 13 maart 2017 om 12:36
MeneerJansen is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 13:41   #168
Xypes

Hier nog wat leesvoer voor de replika van arp 2600 etc...
https://ask.audio/articles/behringer...r-synth-clones

Idd, ik ga het toch eens eerst wat bekijken wat dit allemaal gaat worden^^
Xypes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 14:38   #169
vipal
Vintage lid

vipal's schermafbeelding

Jezustering. Kan iemand die gasten even aanklagen voor wanverkoop?

Beetje geld innen voor een niet-bestaand product ...
haha, 60 dagen niet goed geld terug garantie, moet je nog wel 22 weken wachten voordat je daar achter kunt komen.
vipal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 15:16   #170
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Wat een onzin opmerking Waar heb je dan nou weer gelezen? Denk toch eens na....dat is toch echt onzin, slaat ergens op en ongefundeerd. Sorry maar kan hier erg slecht tegen
Hoe zou je het resonance van de minimoog voltage controlled kunnen maken ?
oplossing a.u.b. ?, dat heb ik nodig voor een polysynth!
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 15:36   #171
Xypes

Dit dus: https://www.bax-shop.nl/synthesizer/...-d-synthesizer

€449 lol
Xypes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 16:01   #172
JurgeN
Stof verwijderen

JurgeN's schermafbeelding

Jezustering. Kan iemand die gasten even aanklagen voor wanverkoop?

Beetje geld innen voor een niet-bestaand product ...
Gezien de discussie op Gearslutz, waar Uli overigens zelf ook aan deelneemt over dit apparaat, kun je dat 'niet-bestaand' denk ik wel vervangen door 'nog niet uitgebracht' en waarschijnlijk heeft Bax een verwachte-leverdatum doorgekregen en heeft op basis daarvan de web winkel aangepast.

Het lijkt mij wat vroeg om van vaporware te spreken..

JurgeN

Gear list: Eindelijk afgestofd en opgesteld. Nu alleen nog aansluiten (en een computer er aan, ander mengpaneel, een goede stoel, een paar luidsprekerboxen, de rest van de kamer opruimen, en...en...en. )
JurgeN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 16:09   #173
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Ik heb het nergens over vaporware, maar over BAX die hun klanten geld probeert af te trochelen zonder met ook maar enige geloofwaardige informatie te komen.

Ulli doet een post met 3d-render en mogelijke prijs-indicatie op gearslutz, alles zonder dat er ook maar een prototype is gemaakt. Vervolgens gaat bax voorbarig de pre-sale maar alvast openen.
Dat vind ik gewoon echt niet kunnen en is gewoon smiechterig gedrag van bax.
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 16:18   #174
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Mee eens. U kan bij mij de Ferrari F80 pre-orderen. Bij niet levering wordt uw geld teruggestort. (en ondertussen beleg ik er wel de nodige tijd mee, dankubeleefd).

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 16:28   #175
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Ik heb het nergens over vaporware, maar over BAX die hun klanten geld probeert af te trochelen zonder met ook maar enige geloofwaardige informatie te komen.

Ulli doet een post met 3d-render en mogelijke prijs-indicatie op gearslutz, alles zonder dat er ook maar een prototype is gemaakt. Vervolgens gaat bax voorbarig de pre-sale maar alvast openen.
Dat vind ik gewoon echt niet kunnen en is gewoon smiechterig gedrag van bax.
Misschien weet bax iets wat wij niet weten?

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 17:11   #176
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

JIj hebt nog 29 weken klikneigingen, heel slim van Bax.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 17:27   #177
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

De overspannen markt qua goedkope kleine remakes van klassieke synths uit zich in de beslissing van Bax om het ding 30 weken voordat het uitkomt op haar site te zetten als "te koop". En dit terwijl Uli Behringer zelve nog in het Gearslutz forum aan het discussiŽren is over welke features waar op het apparaat zouden kunnen komen. Lijkt mij overduidelijk dat de foto v/d Behringer Model D niet per se hoeft te zijn wat je in huis hebt straks (kleine kans dat 'ie er totaal anders uit ziet, maar goed).

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 17:45   #178
Mozt-Hard

Ik weet niet of het al was gepost maar ze zijn heel wat van plan daar, aangezien er nog niets concreet is deel ik het hier maar even...

http://www.sonicstate.com/news/2017/...2600-an-oscar/
Mozt-Hard is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 18:46   #179
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Godklere wat een gezeik zeg. Als er staat dat die over 30 weken beschikbaar is, dan ben je toch zelf debiel als je dan al gaat kopen? Mis ik iets?

Ik werk niet voor Bax hoor, maar kom op hee hou is op met dat gezanik, Bax dwingt je niet om te bestellen. Je hoeft er niet te kopen, ga gezellig naar Dirk in Adam ofzo.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 19:23   #180
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door synthmann Bekijk bericht
Leukee ontwikkeling van Behringer. Mijn volgende behringer remake wishlist zou zijn:

arp2600
VCS3
String ensemble (eminent 310 unique) inclusief de small stone phaser en electric mistress effecten ingebouwd en het hele ding draagbaar in een 5 octaafs formaat.
Synthex
Nou kijk eens aan....

http://www.synthtopia.com/content/20...-oscar-clones/

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten