Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12 maart 2017, 18:11   #141
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

...

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 12 maart 2017 om 18:23 Reden: wegens edit
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 20:08   #142
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Ik lees dit net op MatrixSynth:

New OSCar and ARP 2600 on Behringer's Radar

http://www.matrixsynth.com/2017/03/n...ehringers.html

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 20:33   #143
Klaas
Vintage lid

Geweldig! Laat ze nu eerst maar eens de Minimoog D op de markt zetten en daarna kijk ik wel weer verder.
Klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 20:37   #144
idm
Vintage lid

Oi, een OSCar zou echt tof zijn
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 20:45   #145
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Staat dus nu ook op bax

https://www.bax-shop.nl/synthesizer/...-d-synthesizer

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 21:13   #146
fourier
fft

Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk bericht
Geweldig! Laat ze nu eerst maar eens de Minimoog D op de markt zetten en daarna kijk ik wel weer verder.
Om eerlijk te zijn zou ik liever een Arp 2600 clone willen hebben. Maar misschien komt Korg ook met een 2600 Clone....who knows

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 12 maart 2017, 21:17   #147
fourier
fft

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Digitale controle van alle knoppen gaat altijd ten koste van het geluid.
Wat een onzin opmerking Waar heb je dan nou weer gelezen? Denk toch eens na....dat is toch echt onzin, slaat ergens op en ongefundeerd. Sorry maar kan hier erg slecht tegen

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 12 maart 2017, 21:26   #148
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Wat een onzin opmerking Waar heb je dan nou weer gelezen? Denk toch eens na....dat is toch echt onzin, slaat ergens op en ongefundeerd. Sorry maar kan hier erg slecht tegen
Onzin? Neem bijvoorbeeld de individuele volumes van de oscillatoren. Die kun je direct mixen met pots of door een VCA laten gaan zodat je de opgeslagen waardes kunt controleren met een voltage. Als je een kloon bouwt van een MiniMoog gebruik je de oorspronkelijke manier, je kunt niet én een oorspronkelijk signaalpad hebben én MIDI.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 21:35   #149
fjoesz

zitten mensen zich echt druk te maken over de accuraatheid van een moogkopie van behringer van 400 ballen die er nog lang niet is? de tyfus heej.
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 21:37   #150
fourier
fft

Onzin? Neem bijvoorbeeld de individuele volumes van de oscillatoren. Die kun je direct mixen met pots of door een VCA laten gaan zodat je de opgeslagen waardes kunt controleren met een voltage. Als je een kloon bouwt van een MiniMoog gebruik je de oorspronkelijke manier, je kunt niet én een oorspronkelijk signaalpad hebben én MIDI.
Ik heb eigenlijk geen idee wat je punt hier is.

Ik heb ±40 synths in mijn studio en een deel is digitaal...een deel is analoog en daarvan is een deel analoog met digitale sturing. Nog nooit een probleem mee gehad dat ik het idee had dat die digitale sturing invloed had op het geluid.

In 1978 werd de SCI prophet 5 uitgebracht....geheel digitale aansturing. Nog nooit iets van gemerkt en de meeste gebruikers ook niet.

Digitaal is een soort scheldwoord in de synthesizer wereld maar zonder digitale technieken zouden de meeste synths niet bestaan. Alleen wat monofone synths en extreem onstabiele polysynths.

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 12 maart 2017, 21:42   #151
fourier
fft

Als je een kloon bouwt van een MiniMoog gebruik je de oorspronkelijke manier, je kunt niet én een oorspronkelijk signaalpad hebben én MIDI.
Sorry...ik lees je punt nu wel beter Mijn voud

Maar je maakt een denkfout....de VCA kan wel degelijk door midi aangestuurd worden zonder het signaalpad aan te beinvloeden. Het signaal gaat immers door de VCA. De knop die de VCA aanstuurt...die wordt aangestuurd door midi.

En dan hoor ik je denken....ja...Maar midi heeft maar 127 stapjes. Maar dat lost men op 2 manieren op....interpolatie en het gebruik van 2 midi controllers te combineren...dan heb je ipv 127 stapjes 16384 stapjes.

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 12 maart 2017, 22:26   #152
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk geen idee wat je punt hier is.

Ik heb ±40 synths in mijn studio en een deel is digitaal...een deel is analoog en daarvan is een deel analoog met digitale sturing. Nog nooit een probleem mee gehad dat ik het idee had dat die digitale sturing invloed had op het geluid.

In 1978 werd de SCI prophet 5 uitgebracht....geheel digitale aansturing. Nog nooit iets van gemerkt en de meeste gebruikers ook niet.

Digitaal is een soort scheldwoord in de synthesizer wereld maar zonder digitale technieken zouden de meeste synths niet bestaan. Alleen wat monofone synths en extreem onstabiele polysynths.
Digitaal of digitale controle hoeft niet te betekenen dat het een minderwaardige klank krijgt. Wel een andere klank. Als je een compressor neemt met een andere VCA klinkt hij ook anders.

Een VCA is veel minder boeiend voor de klank dan een VCO of VCF maar het heeft zeker als je een oscillator hard instuurt natuurlijk wel invloed op het eindresultaat.

Misschien dat je het inderdaad wel kunt faken door de knop te "emuleren" maar volgens mij kiezen de meeste fabrikanten gewoon voor een standaard VCA die makkelijk te integreren is met MIDI.

Ik ben zelf geen techneut en ik geloof gewoon iedereen met een aannemelijk verhaal (confession time ), maar ik heb een eerdere discussie gehad met Mono-Poly hier waarbij ik jouw mening had en hij heeft me toch uiteindelijk wel weten te overtuigen. Ging volgens mij ook over de originele MiniMoog vs de Voyager vs de Old School editie.

Je hoort mij niet zeggen dat synths met iets digitaals meteen minder zijn. Beetje het VCO vs DCO vs digitale oscillator verhaal. Een deel is smaak en het grootste deel hangt samen met de kwaliteit van de implementatie.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 22:42   #153
fourier
fft

De VCA van een compressor vergelijken met een VCA van een synth is appels met kokosnoten vergelijken.

Heeft niks met elkaar te maken. Een VCA van een compressor is een zeer actief onderdeel van een compressor die daadwerkelijk de klank maakt van een compressor. Maar als de gain control van de VCA mbv midi zou aansturen zou dit absoluut geen effect hebben op het geluid. Het betekent alleen dat je de gain verandert en of dit nu gebeurt met de knop of door een digitaal opgewekte spanning maakt niks uit.

Zelfs Dave Smith heeft hier een keer iets over gezegd en zei ook dat dit totale onzin is. Staat ergens op youtube.

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 12 maart 2017, 22:43   #154
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door glennplumber Bekijk bericht
Staat dus nu ook op bax

https://www.bax-shop.nl/synthesizer/...-d-synthesizer
Jezustering. Kan iemand die gasten even aanklagen voor wanverkoop?

Beetje geld innen voor een niet-bestaand product ...
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 23:40   #155
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dreamer Bekijk bericht
Jezustering. Kan iemand die gasten even aanklagen voor wanverkoop?

Beetje geld innen voor een niet-bestaand product ...
Inderdaad zeg...

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Reface YC, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 23:45   #156
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Hmmmm. Ik wist niet dat er door de jaren heen al andere 400 tot 500 Dollar klonen v/d Minimoog ware gemaakt. Moest natuurlijk wel: het is een v/d meest populaire synths ooit. Ik heb er een aantal bekeken op internet en het zijn "modern" ogende rackversies. Maar die Creamware Minimax ziet er ouderwets en puik uit en ik kan denk ik meteen uit de voeten met dat ding omdat 'ie als 2 druppels water lijkt op een Minimoog. Wordt uiteraard niet meer geproduceerd. Hij zag er zo uit:

Mijn hemel: wat een biek ding man! Met alle respect, maar als je deze Minimax wel accepteert en Uli Behringer beschuldigt van schaamteloos jatwerk, tja.... N.a.v. het topic "Tweedehands of nieuw?" ben ik niet meer zo huiverig voor 2e hands. Als de Creamware Minimax nog te vinden is voor een Euro of 350 a 400 dan ga ik misschien voor de Creamware sparen en niet voor de Behringer. Blijkt dat Creamware is overgekocht door Sonic Core. Die drollen van een Sonic Core verkopen de Minimax ASB alleen nog als (en ik krijg dit bijna niet uit mijn toetsenbord geperst) software. Brrrrrrr, getver! Bestaat niet dat dat product meerwaarde heeft over de (VST) emulator van Arturia.

Als ik Sonic Core was dan zou ik 'm opnieuw op de markt brengen. Voordat Behringer alle klandizie wegkaapt want het heeft er alle schijn van dat die Minimoog kloon (gezien de tijdsgeest) als warme broodjes gaat verkopen.

P.S. Wat een heerlijk forum is dit toch. Bedankt voor de info allemaal. Ik heb gearlust nu.
Ja, te gek ding. Ik heb hem gehad en (stom, stom) weer verkocht. Ik zou toch uitkijken met een tweedehands exemplaar. Ze gaan voor iets meer geld op het moment volgens mij. Daarnaast gaan ze wel eens kapot (zie de fora) en er is geen support. Dan heb je dus een probleem.

Ik heb nu een Plugiator module (die de Minimax bevat) en stuur hem aan met een BCR2000. Die combi ziet er minder goed uit, maar je krijgt goede feedback met de LEDs, erg prettig als je een nieuwe preset selecteert en toch de waarden wil zien, en ik vind de knoppen ook prettiger. Moet je het wel eerst even goed programmeren...

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Reface YC, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 23:52   #157
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Heb gepleit bij uli voor een remake van de ems synthi
Zou mooi zijn :-)

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 00:14   #158
fourier
fft

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
Heb gepleit bij uli voor een remake van de ems synthi
Zou mooi zijn :-)
Daar is al een clone van te krijgen:
https://www.facebook.com/notes/the-c...28626300759719

Ik sta al op de wachtlijst

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 13 maart 2017, 00:48   #159
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Leuk !
Die moet jezelf in elkaar solderen denk ik he
Hoopte meer op een behringer 100% clone kant en klaar voor 500 of iets meer euro's :-)

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 00:55   #160
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Ja, te gek ding.
Die creamware is geen analoge bak he, maar eoa softsynth emulator (wel poly dacht ik toch?).
Niet erg eerlijk om 'm echt een "kloon" te noemen I guess.
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten