Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 april 2014, 19:27   #361
smokmostus

smokmostus's schermafbeelding

Hoe de sequencer loopt bij de TT komt veel meer overeen met de originele vind ik. Die x0xbOxs' sequencers klinken te strak in mijn oren, te vierkant en niet organisch
smokmostus is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 21:07   #362
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smokmostus Bekijk bericht
Hoe de sequencer loopt bij de TT komt veel meer overeen met de originele vind ik. Die x0xbOxs' sequencers klinken te strak in mijn oren, te vierkant en niet organisch
klopt allemaal, maar verhaal gaat niet op voor een x0xb0x met n0nx0x2

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 21:28   #363
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Is de nonxox2 niet gewoon een update van SokkOS? (misschien een vage vraag) gezien ik nog steeds met de oude SokkOS draai. *een en ander wel veranderd is qua indeling had ik gelezen.

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 22:56   #364
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door WAREHOUSEGROOVE Bekijk bericht
Is de nonxox2 niet gewoon een update van SokkOS? (misschien een vage vraag) gezien ik nog steeds met de oude SokkOS draai. *een en ander wel veranderd is qua indeling had ik gelezen.
SokkOS is een uitbreiding van de originele OS, voegt extras toe boven wat er al was zonder echt gigantische stukken te veranderen.

n0nx0x2 is gemaakt met het doel de originele 303 sequencer perfect na te maken (geen enkele clone deed dit destijds) en extras/verbeteringen daarbovenop toe te voegen. Ook gebaseerd op de originele code uiteraard, maar ik denk niet dat er nog veel van overschiet. Bij interesse maar eens de changelog bekijken op de website of de manual nalezen.

De hex file van n0nx0x2 is ondertussen meer dan 3x zo groot als de laatste versie van SokkOS (45 KB vs 140 KB), en er staat nog eea aan te keomen, dus dat is toch al enige indicatie.

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Oud 17 april 2014, 23:06   #365
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Ben altijd een beetje terughoudend met het updaten van hardware zal even moeten gaan napluizen of een update wel de moeite waard is.... ben wel van mening dat mijn x0x een beetje saxofoon achtig klinkt in vergelijking met de ML303 (v7) en TT303 (de 3 clones die ik heb)
Moet toch eerlijk zeggen dat de TT303 qua geluid het dichtste in de buurt zit... (dat dan weer wel)

Oud 17 april 2014, 23:37   #366
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

ook met een blinddoek ?

trouwens, updaten gaat niet zomaar, moet een cpu uitbreiding voor geïnstalleerd worden enzo.(plug en play wel)

Oud 18 april 2014, 00:18   #367
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Ik denk dat er wel het een en ander verschil in zit (denk maar aan de ouderdom componenten) en een TB zal net als vintage wijn wat rijper klinken (zeg niet beter) maar onderling klinken ze ook verschillend. (deze discussie is al meerdere malen gevoerd (808/909/303)
TT komt aardig in de buurt dus maar het is geen TB omdat het geen TB is maar een TT
Qua gebruiksgemak ben ik erg te spreken over de TT en het is dat ik al zoveel analoog monfoon geweld hier heb anders had ik er zo nog een bij gekocht (bij wijze van spreken)

Wat de x0x betreft, ik had al vernomen dat er een cpu update gedaan moest worden.... zag ook al een paar ongelukkige die een niet werkende x0x hadden na een update (dat zuigt)

Maar om een lang verhaal heel erg kort te maken.... is het een instrument dat je kan gebruiken en komt het tot zijn recht in je muziek dan lijkt het me een non issue of iets klinkt als iets anders.... de TB is ook oorspronleijk voor andere doeleinden bedoeld en gemaakt Het is de vraag wat je er mee kan natuurlijk

Oud 18 april 2014, 00:34   #368
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Best koop je je gewoon een echte TB. Scheelt een hoop gezaag . Met de nieuwe cpu van quicksilver heb je echt een up to date TB anno 2014 die meekan met alles, terwijl er niks veranderd met de klank. In der tijd had ik ook een nieuwe x0xb0x en daarna ook een TT303. In the end had ik beter van bij het begin een TB gekocht. Uiteindelijk heb ik nu een TB. Maar ben ik er zeker van dat ik meer geld verloren ben door de clones en de oplopende waarde van de TB In de jaren. Dan dat ik van eerste keer een echte had gekocht van bij het begin.
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 18:14   #369
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

Iemand enig idee waarvoor die contacten zijn bovenaan de printplaat. lijkt wel een oude Nintendo cassette

Grote versie van het plaatje kan je hier vinden: KLIK

en heeft een gebruiker hier de TM1 anders afgesteld? zoja, wat is je ervaring daarmee ?
RSB is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 18:59   #370
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Kweenie. Wat zou die moeten doen?

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 19:21   #371
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

Het zijn duidelijk contacten, dus ik dacht misschien om hem te testen ofzo ? dat ze hem als een presto-patch ergens insteken en dan kunnen zien wat er evt mis mee is ?

Als dat zo zou zijn dan zou het kunnen dat het bijv stuurspanningen kan ontvangen (cv) of uitstuurt.
Oud 22 april 2014, 20:17   #372
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RSB Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn dan zou het kunnen dat het bijv stuurspanningen kan ontvangen (cv) of uitstuurt.
Goede kans dat ie aangestuurd kan worden met CV, in welke schaal is alleen de vraag.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 20:37   #373
vcovca
NOXGENUS

Ik doelde meer op de TM1 eigenlijk..

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Oud 22 april 2014, 20:59   #374
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

VCF Tune, in die link staat er een filmpje met wat info.
Oud 22 april 2014, 21:37   #375
vcovca
NOXGENUS

Hmm, zou dat dan niet net dat randje eraf halen wat die 5 tot 10% extra op de pots doet?

Oud 22 april 2014, 23:11   #376
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

BELANGRIJK !

TM2 is vco tune en daarvan word sterk afgeraden om daarnee te gaan zitten kloten.
Oud 22 april 2014, 23:14   #377
vcovca
NOXGENUS

Ga ik dan hoger praten?

Oud 22 april 2014, 23:44   #378
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RSB Bekijk bericht
BELANGRIJK !

TM2 is vco tune en daarvan word sterk afgeraden om daarnee te gaan zitten kloten.
Waarom? Kan je toch weer terug draaien.
Desnoods met een tuner aan de output.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2014, 07:40   #379
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

haha, nu komen er allemaal vragen mijn kant op terwijl ik juist diegene ben die naar een antwoord op zoek was

Weet iemand al waarvoor die schuif-contacten nu precies zijn op de printplaat ?

Oud 23 april 2014, 09:36   #380
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

waarschijnlijk voor testing in de fabriek
redelijk wat info ga je hier vinden http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/TT-303/ en daar staat het niet bij

Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten