Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 september 2004, 19:20   #41
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

Yups is het filter van de 700 / 770 / 800dv
Alleen in pedaal vorm met wah controller

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 14:29   #42
Resonance
Turn up the reso!

Resonance's schermafbeelding

FX Pedaaltjes en/of FX Box?
Even een vraag over Effecten pedaaltjes voor de gitaar..
Ik ben van plan een effecten pedaal te kopen voor mn Teebee ik heb eens op Thomann gekeken.

129 euro voor de Ibanez TS9 (alleen distortion)
155 euro voor de Ibanez TS9DX (distortion + 3 meer effecten)
198 euro voor de Boss OD-2 (overdrive distortion)

Deze 3 schijnen erg goed te zijn, op het moment heb ik een zoom 505 (mark1) de mark2 kost maar rond de 65 euro, dus ik ga ervan uit dat de 3 boven genoemde stukken beter zijn.
Heeft iemand ervaring met de 3 boven genoemde? Ik vindt 129 euro voor alleen distortion nogal prijzig, Ik denk dat ik op dit moment ga voor de OD-2 omdat dat pedaal me iets wat uitgebreider lijkt:

Boss OD-20 Drive Zone: Thats 22 legendaryOverdrive/Distortion-Pedals, Attack Shape Regler rOverdrive Dynamik Heavy Octave Paramter, 4 User for yoursounds, Amp Control for switching your amp channels,LineOutput with Amp Simulation, power supply optional

Ook ben ik erg benieuwd, of deze pedaaltjes nou ook geschikt zijn om synths op aan te sluiten en drumcomputers.
Of ben ik misschien toch beter uit om een FX BOX te kopen voor mn Teebee? Ik heb gelezen dat veel mensen FX pedaaltjes gebruiken samen met hun Teebee/TB-clone, wat is nu het grote verschil tussen FX pedaaltjes en FX boxen?

Blub
Resonance is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 15:00   #43
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

de Boss OS-2 wordt veel gebruikt voor 303-achtige dingen.....en die zijn niet zo duur ( laatst ergens gezien voor 59 euro)......als je echt goeie pedaaltjes wilt kom je terecht bij Fulltone of ProCo...de ProCo Rat is niet duur en heel goed...Fulltone is wel prijzig,maar dat hoor je ook wel terug...

Ibanez heb ik geen ervaring mee...

http://www.djdione.nl
dione is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 15:02   #44
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

https://www.synthforum.nl/forums/sho...threadid=34742

Oud 22 december 2004, 15:03   #45
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

[mod]samengevoegd[/mod]

...nou moe, Dione was me voor!

“...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 15:06   #46
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

kep zelf ondertussen de Fulltone Distortion Pro aangeschaft (259 euro)....bizar goed bakje,klinkt goed,weinig ruis (in verhouding dan) en goede (precieze) controle over je distortion......oh,en met adapter-aansluiting en gebouwd als een tank..

Oud 22 december 2004, 17:28   #47
Resonance
Turn up the reso!

Resonance's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door dione
de Boss OS-2 wordt veel gebruikt voor 303-achtige dingen.....en die zijn niet zo duur ( laatst ergens gezien voor 59 euro)......als je echt goeie pedaaltjes wilt kom je terecht bij Fulltone of ProCo...de ProCo Rat is niet duur en heel goed...Fulltone is wel prijzig,maar dat hoor je ook wel terug...

Ibanez heb ik geen ervaring mee...
Ah de boss OS-2 ...dus toch.... had dat type al eerder gezien ... hier op het SF maar ik dacht toen ik de OD-2 zag dat diegene een type fout had gemaakt

De OS-2 68 euro bij thomann... Inderdaad goed betaalbaar
259 euro voor een FX pedaal dat heb ik er nou ook weer niet voor over
Heeft de OS-2 het zelfde overdrive effect als de OD-2 ?

Blub
Resonance is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 20:00   #48
diskonext
Gebruiker

diskonext's schermafbeelding

Ik heb een heuse Zoom 1010.

Hij is... typisch, met een beetje geduld kun je er best gruizige dingen uithalen. Distortion schijnt nog analoog te zijn, ook. Tel uit je winst.

Gemiddeld wel 6 hele stappen per parameter! Wee!

-diskonext
diskonext is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 13:50   #49
rkampschoer
misschien lid

rkampschoer's schermafbeelding

Ik gebruik een Korg AX1G gitaar pedaal voor m'n TB303.

(in m'n live setup)

2 dozen eieren, een neusfluit, 3 plakken kaas, een kip, een Ferrari F40 schaal 1/18, een Bassie en Adriaan kleurboek, een houten kruk, een barbeque aanmaak set, een fotolijst, een Herman Broodtrommel
rkampschoer is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 14:59   #50
Danny
Geluidshobbyist anno 1967

Danny's schermafbeelding

Ik heb hem hier nog niet zien voorbijkomen: de Boss CE3 stereo chorus. Ik gebruik hem om m'n DX7 stereo te maken. De out van de DX gaat eerst naar een RDD20 delay en die z'n out (is ook mono) gaat naar de in van de CE3. Hier gaan dan links en rechts naar de mixer.

Ik heb ook nog de Boss BCH5 (bass chorus). Deze klinkt minder goed voor hogere frequenties, maar bassen maakt hij lekker vol Je hebt er ook voldoende regelingen aan om heel uiteenlopende choruseffecten te bereiken.

Werktuigen: Alles wat ik nodig heb
Danny is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 16:14   #51
Nolet
verkeerd in goede staat

Nolet's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb hem hier nog niet zien voorbijkomen: de Boss CE3 stereo chorus. Ik gebruik hem om m'n DX7 stereo te maken. De out van de DX gaat eerst naar een RDD20 delay en die z'n out (is ook mono) gaat naar de in van de CE3. Hier gaan dan links en rechts naar de mixer.

Ik heb ook nog de Boss BCH5 (bass chorus). Deze klinkt minder goed voor hogere frequenties, maar bassen maakt hij lekker vol Je hebt er ook voldoende regelingen aan om heel uiteenlopende choruseffecten te bereiken.

Zwaan kleef aan! Ik heb een Boss distortion unit (zo'n oranje) en een Marshall Vibratrem.
Die distortion bak ruist alleen als de ziekte!! Bijna niet bruikbaar met line-level signaal. Dan clipt en schuurt ie echt te erg.
Met gitaar is het wat beter te handelen.
Trouwens, de Vibratrem is geen sextoy zoals de naam doet vermoeden. Het is een Vibrato/Tremolo. Ik ben dol op vibrato en tremolo. Ik gooi het over alles. Net als appelmoes eigenlijk...
Nolet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 16:23   #52
Jeroen
Jazzy lid

Jeroen's schermafbeelding

Ik gebruik een Behringer V-Amp voor mijn Clavinet, samen met een Mu-Tron III.
Nieuw is dat ik onlangs een Line-6 PodXT Live heb gekocht voor mijn Rhodes, waar ik ook nog wel eens een MXR Phase 100 op toepas. Op dit moment ongebruikt heb ik nog een SmallStone phaser.

Grtz,
Jeroen

Gear: 10 vingers!
Jeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 20:34   #53
Triphonius Z
naar het westen...

Triphonius Z's schermafbeelding

ik heb een Boss ME8B. Veel gebruikt als bassist, maar ik misbruik het nu als allround effectenback. Heb vooral geinige dingen gedaan met de humanizer + fuzz + chorus. Van een panfluit ooit eens een soort wazige lead-synth gemaakt. Helaas heb ik die track niet meer

Almost back in business...
Triphonius Z is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 23:33   #54
the captain
key-kieken

the captain's schermafbeelding

hey,
ik zou graag een wahwah-pedaaltje gebruiken voor mijn leads,ik heb zo'n dunlop cry-baby(geen jimmy hendrix,naar het schijnt is die beter),en een mengpaneeltje van behringer,
het probleem is dat als die pedaal inschakel,er een groot gain-verlies is,hoe komt dit??
ik heb de batterij gemeten,en die goed.voor gitaar haal ik ook alles eruit wat ik kan,ligt dit aan het
mengpaneeltje (send-return) of kan die cry-baby de frequenties niet aan of zo??
ik zou graag een beetje die jordan ruddes-klank willen nabootsen,veel distortion enzo,maar het gainverlies is te groot...
thx
the captain is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 10:19   #55
MatthewLeBlom
Vintage lid
Moderator

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Gitaarpedalen werken niet op line niveau. Ze werken op instrument niveau. Grofweg kan je zeggen dat line niveau ongeveer 1 volt is en instrument niveau 20 millivolt. Dat scheelt dus erg veen. Dat is de reden dat je wah pedaal zoveel signaal verlies heeft.

Dit is alleen op te lossen door het send laag te houden en het signaal na je wah pedaal weer op te krikken.
Nog beter is het wah pedaal tussen het instrument en de mengtafel te plaatsen. Dus niet in de fx send van je tafel.

Als je mijn "synthforum plaatje" links bekijkt, zie je een grote doos met 4 volume knoppen erop. Deze gebruik ik als verzwakker als ik pedalen rechtstreeks op mijn mengtafel aansluit. Het luistert namelijk best nauw hoe hard je een pedaal instuurt. Sommige pedalen klinken veel beter als je daar wat aandacht aan besteedt.

silvertone
MatthewLeBlom is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 12:06   #56
the captain
key-kieken

the captain's schermafbeelding

ja,het klinkt inderdaad beter als ik hem tussen het instrument en mengpaneel plaats,maar dan heb ik wel geen stereo meer,tenzij ik bv enkel mijn links signaal gebruik en het rechts rechtstreeks naar het mengpaneel...moet ik eens proberen.
the captain is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 13:14   #57
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

het leuke van die volume verschillen is wel weer dat een subtiele verandering in het geluidsnivo van je synth of drums een soort extra geluids vernaggelaar functie toevoegt....

Oud 24 december 2004, 15:18   #58
Qubit

Qubit's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Als je mijn "synthforum plaatje" links bekijkt, zie je een grote doos met 4 volume knoppen erop. Deze gebruik ik als verzwakker als ik pedalen rechtstreeks op mijn mengtafel aansluit. Het luistert namelijk best nauw hoe hard je een pedaal instuurt. Sommige pedalen klinken veel beter als je daar wat aandacht aan besteedt.
Is het een DIY apparaat wat je daar gebruikt? Zelf heb ik namelijk volgende pedalen die ik ook wel voor mn synths zou willen gebruiken maar aangezien bv de rogermayer +- €400 kost, heb ik niet veel zin om er zomaar een lijnsignaal doorheen te jagen.

mijn pedalen :
Distortion/Fuzz/Overdrive:
Boss SD1
Marshall Shredmaster
Electro Harmonix Big Muff (zwarte russische versie)

Analoge Delay:
Electro harmonix Memory Man Deluxe

Analoge Phaser:
Electro Harmonix Small Stone

Analoge Chorus/Vibrato/Tremolo:
Roger Mayer Voodoo Vibe

Als het DIY wat heb je dan precies gebruikt? zelf ben ik namelijk al een hele tijd op zoek om van een lijnsignaal een instrumentsignaal te maken maar ik vind bar weinig mensen (tot nu toe geen die een oplossing weten) die een oplossing weten. Zorgt jouw apparaat ook voor een impedantie verschil, namelijk van lage impedantie (lijn) naar een hoge impedantie (instr)?

Alvast bedankt!
Qubit is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 16:15   #59
MatthewLeBlom
Vintage lid
Moderator

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Het is geen DIY, het is een oude siemens/telefunken module die vroeger in het laboratorium van de hoge school Twente werd gerbuikt .

Maar om op eenvoudige manier je line signaal naar instument niveau om te zetten moet je gewoon een DI box gebruiken. Je stop er line signaal in en je trekt er instument of microfoon niveau uit. Die dingen kosten niet veel.

Maar je kan in een Roger Mayer Voodoovibe ook wel line signaal doen hoor. Ik heb zelf ook een Voodoovibe en heb dat al meerdere malen gedaan.

silvertone
MatthewLeBlom is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 19:43   #60
Qubit

Qubit's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Maar om op eenvoudige manier je line signaal naar instument niveau om te zetten moet je gewoon een DI box gebruiken. Je stop er line signaal in en je trekt er instument of microfoon niveau uit. Die dingen kosten niet veel.
Dus het enige wat je moet doen om gitaarpedalen te gebruiken met bijvoorbeeld synths en zo is een DI tussen je synthuitgang en de pedaalingang? en dan is het niet meer nodig om het signaal dat naar het pedaaltje gaat volumgewijs fijn af te regelen?

ik dacht immers dat een DI net diende voor de omgekeerde richting nl conversie van hoge naar lage impedantie. Dit is ook wat vind op het net als het over DI's gaat

Citaat:
1. Impedance Conversion.
The medium or high impedance of a signal source is converted to a low impedance suitable for feeding down a long multicore to a mixing desk’s microphone input. A low impedance enables long cable runs, with very little quality loss, and also low susceptibility to external electrical interference which can cause hum and buzzes.

A D.I. box should provide a high input impedance for connection to a signal source, and a low output impedance for connection to the microphone input of a mixing desk.
Als je de in en outputs van een DI bekijkt lijkt het mij dan dat je een DI niet in de omgekeerde richting kan gebruiken, dat het dus niet mogelijk is om van een lage naar een hoge impedantie te converteren. In dat geval zou het aansluiten van bv synths op pedaaltjes niet zo eenvoudig zijn als gewoon een DI ertussen zetten.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Laatst gewijzigd door Qubit; 24 december 2004 om 23:27
Qubit is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten