Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 oktober 2016, 01:55   #1
Progmatic-Studios
Vintage lid

Progmatic-Studios's schermafbeelding

Betaalbare mastering EQ (hardware)
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare mastering EQ (€600 - €800). voorkeur 2e hands.
heeft iemand suggesties?
bedankt
Progmatic-Studios is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 02:37   #2
kwantumekanniks

xfilter?
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 17:04   #3
BigImpactSound

BigImpactSound's schermafbeelding

Misschien is dit niet het antwoord dat je wilt, maar mijn inziens blijf je voor dat budget beter ITB werken. Fabfilter ProQ of DMG Equilibrium zijn prima eq's.
De meeste hardware masteringequalizers kosten een veelvoud van het budget dat je opgeeft.

Als je dan toch hardware wilt is die Elysia zeker niet slecht, maar de sound van Elysia (clean) kan je ITB vrij goed benaderen me de hierboven genoemde plugins; voor die TK Audio geldt min of meer hetzelfde. Het zijn beide geen 'mojo'bakken

Succes!
BigImpactSound is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 19:44   #4
kwantumekanniks

Of misschien De IGS Audio Rubber Bands 500 Mastering Edition ( ervan uitgaand dat je bereid bent je te verdiepen in het 500 series formaat.)
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 23:31   #5
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Wat Impact zegt, idd!

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2016, 23:39   #6
jefz
Triple

jefz's schermafbeelding

Gewoon houden ITB.
Anders doorsparen

klitlist: gear
jefz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2016, 22:22   #7
Progmatic-Studios
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Progmatic-Studios Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare mastering EQ (€600 - €800). voorkeur 2e hands.
heeft iemand suggesties?
bedankt
Bedankt.
en als ik het verhoog naar +/- € 1000,- ?
welke Hardware EQ (naast de X-Filter) denken jullie dan aan?

De DAV BG3 Broadhurst Gardens No. 3 Stereo Mastering Equaliser lijkt me ook interessant
Oud 21 oktober 2016, 10:24   #8
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Ik zou voor EQ lekker ITB blijven. Of echt iets high-ends aanschaffen. Maar liever laat je dan aan een mastering engineer over. Die heeft daarnaast ook een set frisse oren en als het goed is de benodigde ervaring.
Heb zelf een tijdje de Kush Clariphonic gehad. Mooi ding. tweedehands redelijk betaalbaar als je ze tegenkomt.
Verder schijnt de BX EQ van Dangerous erg goed te zijn. Kortom voor 1000 euro gaat het niet echt lukken waarschijnlijk als je top of the bill hardware wilt.
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2016, 10:26   #9
Progmatic-Studios
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door xpanded stereo Bekijk bericht
Ik zou voor EQ lekker ITB blijven. Of echt iets high-ends aanschaffen. Maar liever laat je dan aan een mastering engineer over. Die heeft daarnaast ook een set frisse oren en als het goed is de benodigde ervaring.
Heb zelf een tijdje de Kush Clariphonic gehad. Mooi ding. tweedehands redelijk betaalbaar als je ze tegenkomt.
Verder schijnt de BX EQ van Dangerous erg goed te zijn. Kortom voor 1000 euro gaat het niet echt lukken waarschijnlijk als je top of the bill hardware wilt.
Thanks. gebruik je zelf nog wel een mastering EQ? en wat is de reden dat je de Kush verkocht hebt?
Oud 21 oktober 2016, 10:31   #10
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Je wil ook een akoustisch aangepaste ruimte hebben wil je echt horen wat je precies doet. Zeker met een mastering eq.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2016, 10:33   #11
Progmatic-Studios
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Je wil ook een akoustisch aangepaste ruimte hebben wil je echt horen wat je precies doet. Zeker met een mastering eq.
heb ik
Oud 21 oktober 2016, 11:23   #12
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

De kush gaf me te weinig voordeel t.o.v. de investering. Tevens deed hij iets met het laag wat me niet helemaal beviel. Het kan allemaal prima ITB als je de skills hebt.Heb nu een Dangerous 2bus+ voor summing en kleuring. Dat bevalt tot nu erg goed.Hierdoor krijg ik naast de analoge levendigheid die je meer 'voelt' dan hoort ook een aanzienlijk breder stereo beeld en compacter laag. Daar hebben ze een goed staaltje engineering tegenaan gegooid in NY. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt om dit ITB voor elkaar te krijgen.
Maargoed het is een hoop investeren voor een betere overall mix. Want je moet ook nog eens top quality converters hebben. Überhaupt als je uit OTB gaat. Wat heeft het anders voor zin. Weakest link verhaal..
Anyway ITB scheelt uiteindelijk een hoop gekut en een hele hoop K-nizzles.

Zodra ik een track heb gemaakt/gemixed die echt net die laatste 10% analoge saus door high-end spul kan gebruiken stuur ik hem wel naar een Mastering Engineer. Het kan allemaal prima ITB als je de skills hebt.
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2016, 11:32   #13
Progmatic-Studios
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door xpanded stereo Bekijk bericht
De kush gaf me te weinig voordeel t.o.v. de investering. Tevens deed hij iets met het laag wat me niet helemaal beviel. Het kan allemaal prima ITB als je de skills hebt.Heb nu een Dangerous 2bus+ voor summing en kleuring. Dat bevalt tot nu erg goed.Hierdoor krijg ik naast de analoge levendigheid die je meer 'voelt' dan hoort ook een aanzienlijk breder stereo beeld en compacter laag. Daar hebben ze een goed staaltje engineering tegenaan gegooid in NY. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt om dit ITB voor elkaar te krijgen.
Maargoed het is een hoop investeren voor een betere overall mix. Want je moet ook nog eens top quality converters hebben. Überhaupt als je uit OTB gaat. Wat heeft het anders voor zin. Weakest link verhaal..
Anyway ITB scheelt uiteindelijk een hoop gekut en een hele hoop K-nizzles.

Zodra ik een track heb gemaakt/gemixed die echt net die laatste 10% analoge saus door high-end spul kan gebruiken stuur ik hem wel naar een Mastering Engineer. Het kan allemaal prima ITB als je de skills hebt.
duidelijk verhaal. bedankt voor je uitleg.
wat betreft het "3D" effect, ik heb een SSL BC staan die precies dat effect heeft op de eindmix (naast de punch natuurlijk). ITB gebruik ik veel UAD plugins maar netzoals met de SSL, de hardware klinkt toch echt wel lekkerder! vandaar mijn zoektocht naar een hardware EQ. overigens klinkt de Kush Hammer DSP plugin ook erg goed...maar ik wil knopjes
Reactie

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten