Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 september 2016, 13:31   #121
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

Het laatste jaar heb ik redelijk wat spullen verkocht:
korg ms10, sh-101, vari-mu compressor, harmonium, microkorg, mixer, controllers, nord modular, gitaar en een space echo.

Sommige van deze apparaten was ik redelijk aan gehecht, maar gebruikte ze weinig.
Vooral het verkopen van de buizencompressor deed pijn omdat ik deze zelf heb gebouwd. Ook de ms, omdat ik hem al 13 jaar in huis had.
Uiteindelijk zijn het maar apparaten die geen deel uitmaakten van de 'harde kern' die ik altijd gebruik.

Van het geld heb ik een nieuw mooi instrument gekocht, dus het is goed besteed

----------------------
//
elektrovolt is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 13:42   #122
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
[mod]Zullen we het nu weer on topic houden voordat we blijven steken in de analoog vs digitaal vs software vs hardware discussie? Daar gaan we, net als de vorige 10 miljoen keer, toch niet uitkomen. Bedankt [/mod]
Ik ben anders heel duidelijk wat je moet wegdoen anders.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 18:47   #123
technomauriesje
Studiobalans

technomauriesje's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door elektrovolt Bekijk bericht
Het laatste jaar heb ik redelijk wat spullen verkocht:
korg ms10, sh-101, vari-mu compressor, harmonium, microkorg, mixer, controllers, nord modular, gitaar en een space echo.

Sommige van deze apparaten was ik redelijk aan gehecht, maar gebruikte ze weinig.
Vooral het verkopen van de buizencompressor deed pijn omdat ik deze zelf heb gebouwd. Ook de ms, omdat ik hem al 13 jaar in huis had.
Uiteindelijk zijn het maar apparaten die geen deel uitmaakten van de 'harde kern' die ik altijd gebruik.

Van het geld heb ik een nieuw mooi instrument gekocht, dus het is goed besteed
Wat is je huidige harde kern?
technomauriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 20:09   #124
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

Ik heb nu gemerkt dat verhuizen helpt bij je eindbeslissing.

Had hier ondertussen best veel verzameld en tja, als het niet in de weg staat waarom zou je het dan weg doen? Nou ik kan je vertellen dat verhuizen een hoop kan helpen in je beslissing of je een synth wilt houden of niet hahaha enfin, ondertussen al besloten afstand te doen van mijn MS10, SH2, DX7, Bitone, etc etc al dat kleine grut mag er ondertussen ook uit. wat allemaal weg gaat , je kijkt maar in de verkoopdraad voor de hele wastlijst.
RSB is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 20:44   #125
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik merk vooral dat ik dingen ook echt binnen handbereik wil hebben. Een goede buur is beter dan een verre vriend ofzo. De kans dat ik iets ook daadwerkelijk gebruik neemt ongeveer exponentieel af met iedere decimeter dat het verder buiten mijn bereik ligt. Aangezien de computer bij mij centraal staat, moet alles hier binnen armlengte voor/naast geplaatst worden om tot de 'harde kern' te behoren. Alles wat daarbuiten valt is al snel obsolete en gaat eruit.

In mijn huidige setup heb ik een Virus TI2 keys recht voor mijn neus staan omdat ik het een ontzettende fijne synth vind om mee te werken en het daarnaast ook een zeer gedegen masterkeyboard is voor mijn plugins. Dan nog een System-1 met SH-2 en ProMars plugins/plugouts ernaast voor de Roland sound en (bij gebruik van de plugouts) monosynth pret en verder wat outboard en een hoop (bas)gitaar zooi in de zin van instrumenten en peNdalen. Dan links nog mijn favoriete controllers (Maschine en Push) en ik heb een set waar ik prima mee uit de voeten kan terwijl ik ten alle tijde direct op de computer kan opnemen, editen of clips launchen. Voor mij ideaal.

Maar ik denk dat ik met een beetje schuiven nog wel een leuk hoekje met wat analoge dingetje kwijt zou kunnen ... een Karp Odyssey desktop misschien ... of ...

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 21:21   #126
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door technomauriesje Bekijk bericht
Wat is je huidige harde kern?
Wat elektronica betreft:

Mac pro met Ableton 9, Pro tools en wat plugins (synth, eq, dynamics, reverb, delay)
RME fireface, Push.
Korg Arp Odyssey, ms20, jupiter-4 met midi, tr-808 en Multivox tape echo.

Die dingen gebruik ik bijna altijd.

----------------------
//

Laatst gewijzigd door elektrovolt; 20 september 2016 om 22:09
elektrovolt is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 21:53   #127
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Waarom vind je het zonde als je het zelf allemaal niet wilt hebben. Komt bij mij over als tegenstrijdig
Ik vind dat een instrument zoveel mogelijk gebruikt dient te worden.Dat ik dat zelf niet wil doen staat daar los van.

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 22:23   #128
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fatclap Bekijk bericht
Als ik alles had gehouden heb ik echt een extra grote kamer nodig om het allemaal op te slaan.
Denk je dat je de enige bent
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2016, 11:29   #129
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Ik ben meestal niet van verkopen van apparatuur want spullen vind ik leuker dan geld maar ik had in de jaren 80 van een vriend een setje van Roland over genomen, een TR 606 en een TB 303 die hij niet zo fijn vond als begeleiding bij z'n gitaarspel, hij had een nieuwe 808 gekocht.
Ik kocht het spul voor 300 gulden voor bij de gitaar maar na verloop van tijd ging het spul de zolder op, ik had toen nog niets met synthesizers of met house en dus niet wetende dat ondertussen die 303 heel gewild aan het worden was in de house scene.
Na een jaar of 2 besloot ik m'n zolderkamer 'ns op te ruimen en kwam dat Roland setje weer tegen en besloot het in de advertentiekrant te zetten (toen de via via) voor opnieuw 300.
Al na een half uur meldden zich de kopers die graag meteen langs wilden komen om de deal te doen.
Terwijl zij bij mij waren werd ik gebeld en begon iemand al ongezien een bod van 700 te doen en die persoon vertelde dat die 303 heel populair was.
Helaas kon die persoon niet op dat moment langs komen dus heb ik met de jongens die er toen waren een nieuwe deal voor geloof ik 450 gulden gemaakt.
Die 303 is later nog veel meer waard geworden en meestal doe ik muziekapparatuur niet weg dus later heb ik er nog wel 'ns aan gedacht dat ik het niet had moeten verkopen.
Sterker nog, nu ben ik sinds dit jaar met synths bezig en had ik het wel leuk gevonden om er misschien wat mee te doen, een leuke techno/acid track maken bijv.
Maar goed soms doe je dingen die je niet goed kan inschatten dus helaas.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2016, 11:50   #130
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Verkopen van gear is niet (meer) mijn hobby, maar soms wil ik gewoon weer ineens van een apparaat af..
Nu zet ik hem dan weg in een andere kamer, want voor de centen hoeft ie niet weg. Maar aan de andere kant
hou ik ook niet van dat 'hoggen' en verstofte ongebruikte gear is heiligschennis.
Oud spul blijft hier wel sowieso 100%.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten