Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11 januari 2016, 23:25   #41
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik heb het ding nu. Ik ben benieuwd hoe lang het fun blijft

Dat die macro's steeds wat andes zijn is wel stom. Het zou mooi zijn als je door alles heen kan bladeren, op dezelfde manier dat je geluiden kiest. De grootste fun factor is niet het ding in je setup hangen. En hij klinkt inderdaad vrij wollig. De effecten zijn wel een beetje ruk, en een compressor op het ding is wel fijn.

Ik heb um niet alleen gekocht voor muziek, ook voor video en iets met een lichttafel en dingen triggeren

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 10:46   #42
sweety

sweety's schermafbeelding

Tons of fun deze bak, novation staat er ook wel om bekend om hun producten door te ontwikkelen maar nu heb je dus 2 volledige polysynths.
Scheelt een hoop sjouw werk.
Nu alleen nog drumsamples inladen als mogelijkheid erbij en gaan.

sweety is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 16:11   #43
Ein

Ein's schermafbeelding

Oud draadje dit maar ik vroeg me af hoe mensen omgaan met de afwezigheid van een panningoptie in het mixer deel?

access all areas and eXplore everything.
Ein is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2016, 22:08   #44
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Jammer dat dit ding geen audio input heeft
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 19:14   #45
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Zo, efe nieuw leven inblazen.

Isotonik heeft nu ook een PRO versie van de editor gemaakt. Randomize functie en nog meer controle over het bakkie. Ik gebruik de Cicuit VEEL. Er hangt een Launch Control XL aan met alle CC's van het ding. Blijft een super tof bakkie! Effecten zijn nu ook wat beter te editen. Volgens mij kan je nu zowat alles doen met het ding via CC en NRPN.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 11:05   #46
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vcovca Bekijk bericht
Zo, efe nieuw leven inblazen.

Isotonik heeft nu ook een PRO versie van de editor gemaakt. Randomize functie en nog meer controle over het bakkie. Ik gebruik de Cicuit VEEL. Er hangt een Launch Control XL aan met alle CC's van het ding. Blijft een super tof bakkie! Effecten zijn nu ook wat beter te editen. Volgens mij kan je nu zowat alles doen met het ding via CC en NRPN.
Zat van de week met m'n Circuit in het vliegtuig, heerlijk was dat.

De LCXL is een fijne partner alleen erg jammer dat het een USB only is. DIN of jack en batterijen zou zo fijn zijn geweest. Hopelijk proppen ze in de volgende Circuit dan ook meer controls.
Wat ik ook jammer vind is dat de encoders met 1 ledje te onduidelijk zijn, het ontbreken van een display is een gemis omdat je bij elke patch oa zelf moet onthouden waar welke encoder voor dient.

Qua D/A, ik weet niet wat Novation gedaan heeft maar de Circuit klinkt zo fantastisch goed.
Volgens mij gebruiken ze niet dezelfde interface als in de Ultra en Mininova want dat klonk naar mijn idee lang zo lekker niet. (ben benieuwd wat een Circuit door een Elektron AH nog doet)

Er zitten wat minpunten aan de Circuit maar het ding is zoveel fun en klinkt zo geweldig en de prijs is zo erg laag dat ik alleen maar blij kan worden van dit bakkie.

Wat features die ik graag in een volgende versie zie:

- Meer power voor meer polyfonie en sample geheugen en sequencer mogelijkheden etc.
- OLED Displaytje om alle randomness die het nu heeft te besparen. (hopelijk iets met humor zoals TE dat bijv doet, vind ik wel bij passen bij een product als de Circuit)
- Meer encoders waarvan sommige specifiek gericht aan 1 functie. Push encoders zou ook fijn zijn voor extra functionaliteit.
- 4 synth tracks, 4 drum tracks, 4 sample tracks, 4 MIDI tracks.
- 64 steps ipv 16 max per pattern
- SD Card
- Stereo input
- Meer en betere build in speakers.
- Aparte encoders for headphones en main outputs en inputs.
- Volledige standalone editor en plugin.
- DIN MIDI naast mini jack
- Op een accu of meer batterijen (met alle extra's wel nodig denk ik)
- Meer sequencer opties uiteraard.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_1844.jpg‎
Bekeken: 25
Grootte:  46,6 KB
ID: 113882  
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 12:59   #47
C-Klein
(Edward)

De Novation Circuit blijft aantrekkingskracht op mij houden. Ik heb al verschillende keren op het punt gestaan er één te kopen, maar ik weet niet zo goed of hij wel bij mij past, want een pattern kan, als ik de handleiding goed begrijp, niet langer zijn dan 8 maten (ik had liever 16 of 32 gezien) en het aantal synth is met twee beperkt. Kortom: ik vrees dat het apparaat vooral is gericht op repetitieve muziek. Anderzijds: wel twee keer poly en ik heb een BS2. Als ik daar een reverb en delay effect bij zou zetten .... Stiekem hoopte ik dat Novation op NAMM 2017 de Circuit Pro zou introduceren. Anderzijds: voor €280,- (nieuw!) is het hij zeer aantrekkelijk geprijsd.
C-Klein is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 13:24   #48
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

8 maten max is toch redelijk luxe? De meeste apparaatjes zitten al aan de max van 4 maten.
Je kunt natuurlijk ook meerdere patterns achter elkaar varieëren? Dat deed ik nu soms weleens op de Volca en die hebben maar 16 steps.
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 14:05   #49
C-Klein
(Edward)

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
8 maten max is toch redelijk luxe? De meeste apparaatjes zitten al aan de max van 4 maten. Je kunt natuurlijk ook meerdere patterns achter elkaar varieëren? Dat deed ik nu soms weleens op de Volca en die hebben maar 16 steps.
Ik heb nooit een Groovebox gehad, dus ik weet niet wat normaal is. Mijn opmerking over max. 8 maten was al gebaseerd op het maximum van patterns chainen, dus dan kun je niet meer zoveel wisselen (tenzij je hele programma's wisselt). Of maak ik hier een denkfout?
C-Klein is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2017, 14:48   #50
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door C-Klein Bekijk bericht
De Novation Circuit blijft aantrekkingskracht op mij houden. Ik heb al verschillende keren op het punt gestaan er één te kopen, maar ik weet niet zo goed of hij wel bij mij past, want een pattern kan, als ik de handleiding goed begrijp, niet langer zijn dan 8 maten (ik had liever 16 of 32 gezien) en het aantal synth is met twee beperkt. Kortom: ik vrees dat het apparaat vooral is gericht op repetitieve muziek. Anderzijds: wel twee keer poly en ik heb een BS2. Als ik daar een reverb en delay effect bij zou zetten .... Stiekem hoopte ik dat Novation op NAMM 2017 de Circuit Pro zou introduceren. Anderzijds: voor €280,- (nieuw!) is het hij zeer aantrekkelijk geprijsd.
De Circuit heeft 4 tracks: (2 synth tracks, 2 sample tracks).
Elke track heeft 8 patterns.
Elke pattern heeft maximaal 16 steps.
Één track met 8 patterns kan max 64 steps hebben.
Oud 1 februari 2017, 14:58   #51
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

De prijs gaat omhoog, net zoals eerder met de bass station gebeurde
Van 279 naar 349. Bij een winkel nog voor 279 te vinden
Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2017, 18:48   #52
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Components nu ook standalone!
Oud 23 mei 2017, 20:39   #53
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Firmware 1.5 is beschikbaar
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2017, 21:28   #54
pistolenedje

pistolenedje's schermafbeelding

Gaat Smackos nog een demofilmpje maken? Ik wil weten of het ding mooie arpeggios maakt en een beetje in staat is tot nihilistische post avandgardistische drone namelijk ipv al dat blije kink geneuzel.

2x polyphonic synth doet mij voorzichtig juichen, met de nadruk op voorzichtig.
pistolenedje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2017, 22:03   #55
Fretloos

1.6! Vooral de drum retrigger is een goede toevoeging. Ben benieud hoe lang ze met de updates door blijven gaan, het lijkt nu vooral gedreven door het enthousiasme van de circuit facebook groep.

Fretloos is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten