Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 november 2014, 09:07   #21
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ze zeggen trouwens hier letterlijk in het interview dat het om CEMs en SSM's gaat:

Citaat:
Die damals verwendeten Curtis und SSM Halbleiter sind heute praktisch nicht mehr verfügbar und wir haben deshalb viel Zeit verwendet, diese mit zeitgemäßen und hochwertigen VCAs und OTAs nachzubilden. Und jetzt ist uns das endlich auch gelungen. Diese Schaltungen werden nun die Grundlage für unsere Synthesizer bilden.
Het is hun naar eigen zeggen gelukt om CEMs en SSM's te klonen, en die analoge chips gaan als basis voor hun synths dienen.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 09:07   #22
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Met het huidige aanbod van synths en de reputatie van Behringer tesamen genomen, moet het wel een heel iets bijzonders worden wil ik er ook maar 1 ct aan spenderen.

Dan moet het zichzelf zeker eerst een jaar of 3 bewezen hebben zonder horrorverhalen van gebruikers enzo.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 09:09   #23
Nicolas 2000
Lidl

Trouwens wel jammer dat Behringer's eerste synth verloren is gegaan, het is toch een stukje synthgeschiedenis, ondanks de stempel die Behringer heeft.

Oud 21 november 2014, 09:11   #24
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Ik denk dat ze de effecten digitaal doen, dat hebben ze toch al op de plank liggen, en de rest digitaal. Het is maar een idee.

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 09:16   #25
Nicolas 2000
Lidl

"en de rest analoog" bedoel je.

Dat lijkt me zeker een mogelijkheid, hoewel ze natuurlijk ook tig analoge effectpedalen hebben liggen.

Oud 21 november 2014, 09:50   #26
Scrape
Vintage lid

Scrape's schermafbeelding

Dat is nog eens nieuws!
Maar als ze nu pas beginnen zal het nog wel even gaan duren.

Hopelijk krabben andere fabrikanten zich nu achter de oren en gaan ze ook een analoge poly ontwikkelen.
Scrape is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 10:32   #27
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
Ze zeggen trouwens hier letterlijk in het interview dat het om CEMs en SSM's gaat:
Ja, maar het klonen is de kunst niet zozeer, om het rendabel op massaproductieformaat te doen met identieke form factor - da's de kunst. Behringer zou zich eigenlijk in de vingers snijden als ze hun CEM remakes zouden verkopen; da's een geweldig argument om een Jupiter 6, Prophet 5 of SH101 te houden ipv een nieuwe synth te kopen.

Citaat:
en die analoge chips gaan als basis voor hun synths dienen.
Da's wel een vereiste voor de prijs enigszins laag te houden.

Oorspronkelijk geplaatst door Septic Bekijk bericht
Met het huidige aanbod van synths en de reputatie van Behringer tesamen genomen, moet het wel een heel iets bijzonders worden wil ik er ook maar 1 ct aan spenderen.

Dan moet het zichzelf zeker eerst een jaar of 3 bewezen hebben zonder horrorverhalen van gebruikers enzo.
Behringer is ook eigenaar van Midas en Klark Teknik. Het probleem - zoals bij zo veel dingen - is een kwestie van willen, niet van kunnen. Op elk ding bezuinigen - zoveel dat het goedkoper is maar niet zoveel dat het na een keer verkeerd kijken uit elkaar valt.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 10:32   #28
synthdood

synthdood's schermafbeelding

Eigenlijk is dit heel goed nieuws! Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Wat de bouwkwalitiet betreft geef ik ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Ik heb slechte ervaringen met een behringer DI maar m'n REV2496, patchbays en MX8000 zijn prima.

Het is wel zo dat ze dus custom analoge chips aan het maken zijn. Dat betekent dat reparaties in de toekomst lastig worden als die chips net zo schaars worden als een hoop CEM en SSM chips..

Gearlist...? Ik heb er de kracht niet voor.
synthdood is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 12:02   #29
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door synthdood Bekijk bericht
Dat betekent dat reparaties in de toekomst lastig worden als die chips net zo schaars worden als een hoop CEM en SSM chips..

Alles is tijdelijk. Electronica al helemaal..
PWM is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 12:33   #30
Nicolas 2000
Lidl

Behringer is op zich niet gebonden om pin compatible met CEMs en dergelijke te zijn, maar het zou wel heel mooi zijn als dat zo zou zijn én als ze dan ook nog eens identiek klinken, zoals met de Juno voices gelukt is, want dan hebben de oude CEM bakken weer wat ademruimte voor de toekomst.

Maar in een eigen synthontwerp zijn ze niet aan het verleden gebonden, dus hoop maar niet te hard op drop-in CEM replacements.

Oud 21 november 2014, 12:48   #31
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Over de kwaliteit van Behringer is al veel gezegd en ik heb mijn goede en slechte ervaringen hier al eerder gedeeld. Ik geef Behringer zeker een kans. Over hun mixer hoor ik goede verhalen van een collega gebruiker. Daarbij zijn de Amerikanen ook niet even betrouwbaar op het gebied van bouwkwaliteit. Zowel Moog als David Smid laat het afweten, is mijn ervaring.
Alesis had ook niet zo'n beste reputatie en toch heeft dit merk i.m.o. een van de beste analoge synths op de wereld gezet.

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Album nummer 11 Solstice is uit bij bij www.sphericmusic.de
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 12:55   #32
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Zelfs al zou de kwaliteit ruk zijn, dan nog is het een goedkoop al in elkaar gezet bouwpakket om eventueel zelf de nodige mods aan te veranderen. sterker nog, ik verwacht dat ze korg in die context gaan kopieren en het inet straks weer volstaat met zelfbouw behringer synth systemen. Ik denk dat dit altijd plus plus is, zelfs voor de haters. Enige minpunt is voor al die chinezen die zich de tyfus moeten werken tegen een grijpstuiver. Maargoed, staan ze niet daar in de hal, dan is het wel bij een andere fabrikant.
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 13:07   #33
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Niel Bekijk bericht
Enige minpunt is voor al die chinezen die zich de tyfus moeten werken tegen een grijpstuiver. Maargoed, staan ze niet daar in de hal, dan is het wel bij een andere fabrikant.

En zo blijft alles, zolang het voor de westerse wereld over het algemeen voordelig uitpakt, hetzelfde.

Verstuurt vanaf mijn iPhone
PWM is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 14:46   #34
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Kijk, dit is pas nieuws. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken of je randapparatuur
zoals je mixer ofzo je signaal zou vernaggelen, want dat signaal is immers al verziekt aan de bron kant.

Zonder gekheid, misschien levert het wel een leuk klinkend ding op?
Ben alleen bang dat ze een synth compleet gaan NAMAKEN. En dat kan alleen maar ellende opleveren..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 17:30   #35
synthana

synthana's schermafbeelding

Verder zegt dhr Behringer in het telefonische interview dat de verwachtingen beter wat
afgeremd kunnen worden:
'De ontwikkeling van het prototype zal zeker een jaar in beslag gaan nemen en zal
gebeuren bij Midas in Manchester, Engeland.
We willen iets buitengewoons neerzetten en dat kost tijd'.

Ook laat men bekende musici en wetenschappers langskomen en roept Behringer op
dat electronica ontwikkelaars zich kunnen melden voor het project als ze dat leuk vinden.

De interviewer en oprichter van het duitse magazine Amazona.de, heeft aan Uli Behringer
aangeboden regelmatig langs te gaan in Engeland en van tijd tot tijd verslag te doen van de
vorderingen. Dat aanbod werd enthousiast goedgekeurd.
synthana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 19:00   #36
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Ik hoop niet dat ze een vintage synth gaan nabouwen.....dan ziek ik de discussies ala Aira serie alweer komen.

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 19:26   #37
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Want een Aira is een vintage drumdoos? Is gewoon een Roland R8 remake.....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:50   #38
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Is toch vrij duidelijk wat er bedoeld wordt? Alle apparaten die oude dingen kopiëren leveren eindeloze discussie op. En alle andere ook, maar iets minder

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Numa Organ 2, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 21:28   #39
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Verrassend nieuws inderdaad, maar ik kan het alleen maar toejuichen. Behringer heeft naast de wijd gedocumenteerde bagger ook best goede producten gemaakt en meer keuze is altijd goed. Wie weet een leuke betaalbare poly ...

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 21:32   #40
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Is toch vrij duidelijk wat er bedoeld wordt? Alle apparaten die oude dingen kopiëren leveren eindeloze discussie op. En alle andere ook, maar iets minder
Ik heb hier in de studio een nieuwe Fenix staan en een ARP2600 clone, daar is niet zoveel gemiep over hoor.....waarom, omdat het goed werk is.

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten