Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 augustus 2015, 20:07   #61
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Kwam via via op het Flickr account van ene Pete Brown aardig wat foto's tegen van de binnenkant van menige synthesizer, o.a. die van deze Erebus. Voor wie wel eens wil zien hoe hij er van binnen uit ziet: https://www.flickr.com/photos/psychl...57652448250942
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 18:04   #62
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Draadbox heeft nieuwe producten op zijn site gezet (via synthtopia op gekomen), modulaire systemen met een aardig prijskaartje maar meer nog regelrechte killer looks: http://www.dreadbox-fx.com/modular-systems/

Zijn niet echt goedkoop te noemen overigens met suggested retail prices vanaf ca $2500
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 15:38   #63
creamjeans

Staan ook soundsamples bij die Hades.
creamjeans is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 14:14   #64
DjunaSaurus

DjunaSaurus's schermafbeelding

Heeft iemand de Erebus v1 Ún v2 al geprobeerd? Het enigste verschil is dat in de patchbay PWM in plaats van LFO depth is bijgekomen, en de VCA kan gemoduleerd worden in plaats van de resonantie... Ik weet niet wat ik het meeste zou missen. De resonantie moduleren lijkt me wel vet, niet veel synths hebben dat toch he?

DjunaSaurus' geluidswolkje (a.k.a. Dragon Twins)
DjunaSaurus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 20:03   #65
Duart Jansen
Movin'and Groovin'

Duart Jansen's schermafbeelding

Ik heb zelf de Erebus v1 al sinds lange tijd en naar grote tevredenheid! Dikke sound, dik filter en en echt eigen karakter wat ik in veel nieuwe analoge synths toch wel mis!

Erg cool dat ze de Erebus weer maken, vond het al raar dat ie zo snel gediscontinued was, ook de murmux v2 is nu uit en die klinkt helemaal super, als ik dat geweten had, had ik gewacht met mijn aankoop van de Moog mother 32 en had ik waarschijnlijk die gehaald!

Duart

gear:DDX3216 mixer,KrK v6 monitors,Rokit RP10 Sub,Microkorg,Roland D5, Roland Kiwi-3P, Yamaha CS-5, Dreadbox Erebus, Yocto 808, Moog Mother 32, Roland TR-606, Ensoniq DP-4, Akai MFC-42 filterbak,NI Maschine, Novation Remote Zero SL,Edirol UM-550 midipatcher/interface, Golden Age Project Pre-amp,Alesis 3632 Compressor,2x Presonus Firestudio Project, UAD2 Solo,Cubase 8.5 and NI Komplete
Duart Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 20:05   #66
DjunaSaurus

DjunaSaurus's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Duart Jansen Bekijk bericht
Ik heb zelf de Erebus v1 al sinds lange tijd en naar grote tevredenheid! Dikke sound, dik filter en en echt eigen karakter wat ik in veel nieuwe analoge synths toch wel mis!
En, mis jij pulse width modulation? Ben er persoonlijk wel voor te vinden, zeker op m'n Minibrute.

DjunaSaurus' geluidswolkje (a.k.a. Dragon Twins)
DjunaSaurus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 20:38   #67
Duart Jansen
Movin'and Groovin'

Nee, eerlijk gezegd niet, ik heb genoeg synths met pwm, dus wat dat betreft. Betekent niet dat ik niet benieuwd ben of dat pwm circuit eventueel als extra functies ook als mod toe te passen is op de v1, zou vet zijn!

Duart

gear:DDX3216 mixer,KrK v6 monitors,Rokit RP10 Sub,Microkorg,Roland D5, Roland Kiwi-3P, Yamaha CS-5, Dreadbox Erebus, Yocto 808, Moog Mother 32, Roland TR-606, Ensoniq DP-4, Akai MFC-42 filterbak,NI Maschine, Novation Remote Zero SL,Edirol UM-550 midipatcher/interface, Golden Age Project Pre-amp,Alesis 3632 Compressor,2x Presonus Firestudio Project, UAD2 Solo,Cubase 8.5 and NI Komplete
Oud 6 november 2016, 16:37   #68
musicheaven
Vintage lid

musicheaven's schermafbeelding

De erebus lijkt me wel een leuk bakje voor erbij...
musicheaven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2016, 17:42   #69
Duart Jansen
Movin'and Groovin'

Ga je zeker geen spijt van krijgen!

Duart

Oud 31 mei 2017, 03:06   #70
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Cool bakkie (uit Griekenland) om erbij te hebben die Erebus! Je mist alleen de tzatziki saus

KatieMusic is nu online   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2017, 17:30   #71
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Ik heb 'm 2 weken terug in huis gehad.
Mede door de delay en de patchbay wel een hele leuke toverdoos.
Heeft ook een goede vintage sound, lekker analoog.
Ik heb 'm uiteindelijk terug gestuurd omdat ik 'm zelfs zonder resonantie al wat scherp vond klinken maar voor mensen die de basic sound juist goed vinden koop je met dit bakkie een hele leuke synth voor een mooi bedrag.
Ik vind wel dat ze bij Dreadbox wat meer aandacht zouden kunnen schenken aan de midi implementatie en integratie met de pc, er zit nu helemaal geen usb op bijv.
Die Hades bass synth van ze is ook gezien de prijs al een leuk ding.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 19:52   #72
Von Naphoven
Der Spa▀macher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik heb hem gisteren binnengekregen maar nog niet de kans gekregen er heel veel mee te doen. Eerste indruk is goed, ik vind de klank lekker - oscillatoren klinken goed en vol, filter is ook erg prettig ondanks dat het maar een 12dB filter is en de toevoeging van de delay biedt toch weer net wat meer. Ook de onafhankelijke glide en parafone opties voegen best wat toe aan de mogelijkheden. De patchpoints zijn op zichzelf leuk in het gebruik, maar nog leuker is het in combinatie met andere CV sources zoals bijvoorbeeld de Make Noise 0-Coast. Beetje heen en weer patchen tussen die 2 units maakt ze eigenlijk allebei veel leuker, en doordat ze allebei een eigen MIDI > CV/gate conversie aan boord hebben kun je hele interessante dingen doen door via meerdere MIDI kanalen input te geven en dit via de patch points over en weer door te steken. Dan nog de Roland A-01 erbij als step sequencer (en nog een MIDI > CV/gate converter) en je kunt helemaal los.

Van mij hadden de houten zijkantjes niet per se gehoeven, ik vind ze te dun en te hoog. Van mij hadden ze die weg mogen laten of lager/dikker mogen maken. Ook had ik een random LFO of noise source wel leuk gevonden. Maar al met al een leuke bak, vooral als je meer (semi)modular spul hebt staan.

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2017, 16:07   #73
KatieMusic
Vintage lid

De goede klank, de delay / parafone opties, een redelijke prijs maken de Erebus denk ik een winnaar t.o.v. de concurrentie. De Erebus schijnt ook van Dreadbox het meest verkocht te worden. Zonder delay zou de Erebus denk ik ten onder gaan tussen de vele ander bakkies.

Ik heb me nog niet in het modulair avontuur durven storten, maar Make Noise 0-Coast noteer ik even. In een modulair set-up met een step sequencer kun je idd met de Erebus helemaal los gaan.

De houten zijkanten vind ik op zich niet lelijk, maar ze zouden idd wel wat dikker en minder hoog mogen zijn.

Op SoundCloud staan veel voorbeelden, waaronder (crazy stuff!)...
Oud 27 augustus 2017, 00:42   #74
Von Naphoven
Der Spa▀macher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik heb hem nu een maandje in gebruik en ben er erg tevreden over. Klank is echt super, zulke ongelooflijke dikke boomstammen aan (sub)bas die er uit komen, maar ook met de ijle hoge tingeltjes gaat het lekker. Snijdt overal dwars doorheen. Misschien zijn de specs wat beperkt, maar de combinatie van deze VCOs met het filter en dan het patchgebeuren erbij maken het toch wel een van de go-to units in mijn setup momenteel. Saillant detail: ik gebruik vaker 1 VCO dan 2 want dan knettert hij helemaal als een malle. Vooral de pulse met een LFO op de PWM is waanzinnig.

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2017, 14:55   #75
KatieMusic
Vintage lid

Liever een synth met wat beperkte specs die waanzinnig klinkt dat een met (zeer) uitgebreide specs waar je niet warm of koud van wordt.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten