Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 januari 2011, 15:31   #41
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

tuurlijk kan dat wel, veel reken kracht betekend ook dat de algoritme's moeilijker en dus beter kunnen worden. Dat was het hele punt van die john bowen, niet een nieuwe versie uitbrengen met een hypersaw zoals Acces, maar echte verbeteringen. Maar goed, de solaris is er nog steeds niet....

Maar uitaindelijk gaat software echt wel beter worden natuurlijk, dat gebeurd de heletijd al, denk je nu echt dat omnisphere het beste is dat er ooit zal komen

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 15:37   #42
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Alex Omega Bekijk bericht
Maar uiteindelijk gaat software echt wel beter worden natuurlijk, dat gebeurd de heletijd al, denk je nu echt dat omnisphere het beste is dat er ooit zal komen
hehehe,

in ieder geval is op dit moment Omnisphere wel de best klinkende en meest indrukwekkende vsti die ik bezit. Er zal vast wel een betere vst uit gaan komen maar op dit moment is dat gewoon niet zo.

Nou is het niet zo dat omnisphere veel voordeliger is dan een hardware synth. De computer hardware eisen zijn zo bizar hoog dat je toch wel aardig moet investeren in je pc wil je die synth een beetje normaal kunnen draaien. Maar goed dan heb ik je ook wat

On topic,
Die solaris zal best heel goed worden, maar het komt op mij als 1 grote grap over om elk jaar (4 jaar achter elkaar al weer) steeds maar weer met datzelfde demo modelletje op de muziekbeurs te staan. Op een gegeven moment moet dat ding ook wel een keer af zijn natuurlijk.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 15:42   #43
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

ooh hier absoluut geen kritiek op de kwaliteit van omnisphere....

Die solaris is idd een aanfluiting geworden op deze manier, maar de insteek was helemaal niet verkeerd.... ik denk dan ook niet dat een VA in de toekomst beter zou zijn qua sound dan een vsti in de toekomst. Maar ik zou het wel vet vinden als je bv slechts 12 stemmen hebt die wel de kwaliteit hebben van een vintage ana-poly ips 3987728912 hypersawstemmen

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 16:38   #44
teluur
Te|

teluur's schermafbeelding

Volgens de website zijn de eerste inmiddels verscheept en ik zag dat thomann haar ook (sinds november 2011) in het assortiment heeft, dus mijn vraag is, wie heeft er al een thuis en hoe bevalt ze?

Te|

teluur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 17:13   #45
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Heb toch al wat demo's gehoord,en eerlijk gezegd.Knap.Je zag deze synth stilletjes aan het groeien met de jaren.Zeker het eerste jaar dacht ik,een ramp.Maar met de jaren(ja,lees jaren),is deze synth gewoonweg subliem geworden.Het is geen alternatief voor wat dan ook.Het is ook niet vernieuwend,of wat dan ook.Maar in die prijsklasse zit je met de kronos,en Jupiter80,en het heeft ook geen typisch solaris geluid,het heeft gewoon iets anders dan anders,ik weet niet wat,misschien wel,het heeft geen typisch geluid van een ander synth,vind ik
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 23:45   #46
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Ondanks dat het een 'nieuwe' synth is, is de layout al behoorlijk vintage geworden

In 2007 kon je nog wel aankomen met 2 regelige LCDs
anno 2012 moet er gewoon kleuren touchscreen op natuurlijk......zeker voor die poen.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2012, 11:49   #47
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Septic Bekijk bericht
Ondanks dat het een 'nieuwe' synth is, is de layout al behoorlijk vintage geworden

In 2007 kon je nog wel aankomen met 2 regelige LCDs
anno 2012 moet er gewoon kleuren touchscreen op natuurlijk......zeker voor die poen.
helemaal mee eens.
Vorig jaar op de messe stond een model wat redelijk af was. Ik heb hem daar geprobeerd en hij klonk inderdaad goed. Alleen waren er maar zo'n 15 presets beschikbaar. Dat is natuurlijk veel te weinig, helemaal omdat deze synth echt verschrikkelijk technisch is opgezet en daardoor niet zomaar simpel te programmeren is. (meerdere functies onder dezelfde knoppen en zo). Hierdoor is het echt alleen maar een geschikte synth voor de echte barebones hardcore synth liefhebbers (met veel geld).

zeker in 2012, blijf ik het een hobby projectje vinden waarin een zeer getalenteerde synth engineer zijn eigen hardware droom probeert te verwezenlijken. Maar ik ben erg bang dat het zo ondoorzichtig is geworden dat het grote publiek hier niets mee kan. En inmiddels zijn er betere synths op de markt zoals de Kronos die wat toegangkelijker zijn en ook wel op veel vlakken dezelfde functionaliteiten bieden.

Deze synth heeft zijn momentum gemist, ook omdat de vaste fanbase toch wel meerdere keren is teleurgesteld door de prive problemen van de maker die weer voor uitstel zorgde. Dit gaat niet meer goedkomen, daar ben ik van overtuigd.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 18 januari 2012, 11:55   #48
Septic
ex Modular addict

idd quifster.

Kronos, Jupiter80 werkt allemaal veel makkelijker. In 1e instantie lijken die 6 LCDs imposant, maar als je e achter komt dat om standaard synthese te gaan doen je als nog 4 submenus inmoet is de lol gauw over.

Tijd staat niet stil, het voordeel van sharcs is er niet meer zo in de tijden van brute CPU power etc

Oud 18 januari 2012, 12:39   #49
wouter
\B-)

wouter's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Septic Bekijk bericht
idd quifster.

Kronos, Jupiter80 werkt allemaal veel makkelijker. In 1e instantie lijken die 6 LCDs imposant, maar als je e achter komt dat om standaard synthese te gaan doen je als nog 4 submenus inmoet is de lol gauw over.

Tijd staat niet stil, het voordeel van sharcs is er niet meer zo in de tijden van brute CPU power etc
Over die Kronos (zit daar een CPU in) zijn toch klachten over de fan noise. Heeft de Solaris eigenlijk cooling fans? Ik zou zelf nooit een Kronos of Jupiter80 kopen maar de Solaris vind ik erg interessant

Electronic Music - www.insanic4.com | Music Production Resources - www.granucon.com | Netlabel - www.sonicengram.com | Multitouch Controller - www.gesturespark.com
wouter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2012, 12:45   #50
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door wouter Bekijk bericht
Over die Kronos (zit daar een CPU in) zijn toch klachten over de fan noise.
ja heb je gelijk in, die fan noise van de kronos is erg hoog. Sterker nog, plat gezegd is de kronos gewoon een aangepaste linux computer met touchscreen en toetsenbord en SSD, met daarin de software die de sounds voortbrengen. Een Jupiter 80 is wat dat betreft een beter voorbeeld van hoe het tegenwoordig ook kan voor de 'gewone' synths.

Ik denk dat de doelgroep voor een solaris dezelfde is die ook gingen voor een Andromeda.

Oud 19 januari 2012, 02:05   #51
sinew1958
Vintage lid

Voor mij is nog altijd de basis,de klank,hoe moeilijk het ook is om een synth te programmeren,na een tijdje duik je wel vanzelf automatisch in die sub menu's alsof het niets is.
Een zeer goed te programmeren synth vind ik is de jupiter 80,maar een synth valt of staat voor mij is de klank,en de 80 is typisch roland het zit erin in de jv-reeks,de xv-reeks,de fantom,de supernatural technologie kruipt gewoonweg in die roland synth's,dat is de dna van een synth,zoals korg ook zijn dna al heeft met de toen de m1 en je hoort het nu nog altijd in een kronos.
Maar met de solaris kan ik geen kleur bekennen het is precies alsof je gaat zeggen:nu laat ik het als een roland klinken,of fm,of de oude synth's van weleer.Maar als een korg?Nee,een solaris kan ook niet alles,maar toch als ik nu de demo's hoor,raak ik wel in de ban van deze synth.Maar aan die prijs,nee bedankt.
Oud 28 februari 2012, 20:22   #52
sinew1958
Vintage lid

In Belgie nog niet uit en komt die ooit uit?
Met zo'n prijs (3500 euro).Ongeveer.Enkel een aantal klanken kan me boeien tot zover ik hoor.
Echt boeien maar dan zie ik wat ik voor het geld in de plaats kan kopen in software?Sommige kopen enkel hardware synth's omdat software zo moeilijk te installeren is.Weten zij dat eigenlijk het niet eens zo moeilijk is.Als je het rechte pad van installeren bewandelt.
Oud 28 februari 2012, 20:25   #53
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

hij word al vanaf 2007 aangekondigd dus het is gewoon een HOAX
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 21:53   #54
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Net als wereldvrede
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 09:31   #55
teluur
Te|

een HOAX die verscheept wordt?

Citaat:
NAMM 2012 IS OVER! Another year, another great NAMM trade show...the main difference this time was that, for the first time, I no longer had to talk about when the Solaris might be shipping, but that we have been shipping for some months now!

Te|

Oud 29 februari 2012, 11:01   #56
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

ja, alles wat op internet staat is de waarheid..

ik geloof dat er mensen op dit SF zijn die er 1 besteld hadden?
Oud 29 februari 2012, 11:05   #57
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door teluur Bekijk bericht
een HOAX die verscheept wordt?
Al vele maanden op voorraad hier: http://www.musik-schmidt.de/John-Bowen-Solaris.html
Bij Music Store heb ik'm al maanden geleden in de winkel zien staan en was -ie ook uit voorraad leverbaar.

.

Ruimte voor opmerkingen

.
conso is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 11:19   #58
Septic
ex Modular addict

Oorspronkelijk geplaatst door conso Bekijk bericht
Al vele maanden op voorraad hier: http://www.musik-schmidt.de/John-Bowen-Solaris.html
Bij Music Store heb ik'm al maanden geleden in de winkel zien staan en was -ie ook uit voorraad leverbaar.

Dat is nog een foto van het 2007 model, lekker up to date ook

Zo worden ze uitgeleverd nu (wit of donker, maar er zit hier bijv de mooie ribboncontroller op etc, zijkanten zijn ook mooier gemaakt)

Oud 29 februari 2012, 11:44   #59
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

nou vet dat ze al verstuurd worden!
ben benieuwd naar een demootje hier op SF
Oud 29 februari 2012, 14:12   #60
teluur
Te|

Ik heb net even een aantal YT video's uit 2009 bekeken en ik hoop wel dat de functionaliteit is uitgebreid in de laatste 3 jaar, want ik was niet heel erg onder de indruk van bijvoorbeeld de modulatie mogelijkheden (ik zag bijvoorbeeld dat je maar uit iets van cc's kon kiezen), dus een echte hands-on review met inderdaad wat demo's zou wel leuk zijn.

Te|

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten