Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 juni 2017, 11:50   #181
idm
Vintage lid

Het scherm is veel gedetailleerder. 2 rijen van 8 knoppen ipv 16 achter elkaar. De layout is (mijn insziens) een stuk logischer. Samples bewerken gaat volgens mij ook veel soepeler. hoe de dt cuts maakt is ook beter volgens mensen die beide hebben. Sound kwaliteit idem. Fx idem.
Dat het ding iets simpeler is, vind ik persoonlijk wel prettig. Ik ga 'm vooral live gebruiken en zie 't dus meer als een performance instrument ipv een halve workstation. 8 midi tracks vind ik ook te gek, en ze zijn net zo eenvoudig te bedienen als de audio Tracks. Voor arrangeren en complexere routings en fx heb ik een DAW

Verder maakt het natuurlijk weinig uit. Voor ieder wat wils. Mooi toch?
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2017, 12:34   #182
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Verder maakt het natuurlijk weinig uit. Voor ieder wat wils. Mooi toch?
Helemaal juist !

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2017, 12:42   #183
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
Heb je de waanzinnige arpeggiator al geprobeerd via midi sequencing op de Octatrack en dan moet je single notes en chords afwisselen in je track... Gaaf
De midi arp is zeker leuk, maar neem aan dat deze ook wel op de DT zit/komt?

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Evengoed wel ook een heel leuk apparaat overigens en tegen de verkoopprijs zeker ook een apparaat om te overwegen.
Zeker en aangezien ik al een tijdje besmet bent met het 'Elektron workflow virus' zou ik er best 1 willen hebben, maar het brengt mij op dit moment niet genoeg 'Elektron innovatie'

Ik ga 'm vooral live gebruiken en zie 't dus meer als een performance instrument ipv een halve workstation.
Ik ben het met alles eens, behalve met deze zin.. De Octatrack is mijns inziens juist veel meer een live performance tool met bijvoorbeeld de fader, directe delay control en direct samplen/resamplen/slicen/manglen maar inderdaad ieder zijn kijk op dingen
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2017, 15:27   #184
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Als de OT probability trigs had en goeie fx had ik m niet weggedaan denk ik. De DT heb ik niet en ook nog niet besteld maar hij lijkt me wel erg leuk. Met name als eurorack sequencer icm Yarns en samples als bijzaak
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2017, 15:42   #185
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Als de OT probability trigs had en goeie fx had ik m niet weggedaan denk ik. De DT heb ik niet en ook nog niet besteld maar hij lijkt me wel erg leuk. Met name als eurorack sequencer icm Yarns en samples als bijzaak
Dan zou ik nog even wachten. Midi is nog niet erg stabiel op dit moment...

Ik ben het eens over de OT. Hij is erg veelzijdig maar ik vind de fx niet echt geweldig en vooral die reverb, die gebruik ik liever niet. Ik heb de OT nog wel en kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Hij is zeer bruikbaar als mixer met sequenced fx en die 3 LFO's en sampleslice is ook wel tof. Jammer dat hij geen probability heeft nee...
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2017, 11:59   #186
MyJam

Werd mij vorige week letterlijk gezegd dat ze een partij hadden binnengekregen en dat ze zsm verwerkt zouden worden, en dat ik bij de volgende verzending zat.
Ik had precies hetzelfde..ook die mail gehad. Ze zijn binnen wordt zsm gestuurd..zelfs gebeld en mondeling toezegging gekregen dat een batch binnen was en ik een van de eerste pre orderaars was dus er een zou moeten krijgen. Deze week gebeld en de volgende die je aan de lijn hebt weet van niets... doodleuk tot sep wachten.
Ik vind wachten niet erg met nieuwe spullen. Maar keihard mondeling toezeggen dat hij er aan komt en van de een op andere dag 3 maanden moeten wachten... das naaierij.
Ik dacht het valt wel mee met Bax. Beetje verkoop truukjes kan ik wel hebben.. ben zelf ook commercieel, maar dit riekt domweg naar misleiding.

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Dan zou ik nog even wachten. Midi is nog niet erg stabiel op dit moment...

Ik ben het eens over de OT. Hij is erg veelzijdig maar ik vind de fx niet echt geweldig en vooral die reverb, die gebruik ik liever niet. Ik heb de OT nog wel en kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Hij is zeer bruikbaar als mixer met sequenced fx en die 3 LFO's en sampleslice is ook wel tof. Jammer dat hij geen probability heeft nee...
@ krek waar heb jij de jouwe besteld. Toch niet bij Bax. Ik zou graag denken dat Bax hooguit onhandig communiceerd en ze echt dachten iets binnen te krijgen maar dat ook tot hun verbazing niet gebeurt is.

Laatst gewijzigd door MyJam; 16 juni 2017 om 12:13 Reden: Vraag kreks toegevoegd
MyJam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2017, 12:07   #187
analogicbear
LSD Flesh of devil

analogicbear's schermafbeelding

Ze mogen de gene die moeten wachten tot september een cashback geven van 10%

If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite
analogicbear is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2017, 20:18   #188
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Conditional Trigs is echt DE shit. Ben nog steeds aan het wachten tot de OT hiermee geupdate wordt. Dan koop ik terug 1.
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2017, 10:45   #189
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

De OT gaat dit niet/nooit krijgen. Ik dacht dat de OT voor Elektron inmiddels wel een 'End-Of-Life product' zou zijn, maar ik heb een tijdje geleden met Simon van Elektron gesproken en ze zijn er kennelijk nog wel mee bezig (bug fixes) Nieuwe dingen toevoegen zit er helaas echt niet in.

Ik vraag mij echter af of die 'final update' ooit gaat komen, aangezien ze hun handen waarschijnlijk vol hebben aan de nieuwe gadgets + bug fixes.. En er komt volgens de geruchten nog meer aan
Oud 19 juni 2017, 17:21   #190
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

graag een klein FM bakkie
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 14:21   #191
mick

mick's schermafbeelding

mick is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 14:42   #192
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Geen lovende review dit, chords gaan met de Octatrack vlekkenloos....

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 15:13   #193
Acidfever
There's no ďIĒ in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
Geen lovende review dit, chords gaan met de Octatrack vlekkenloos....
Wel met de voetnoot dat deze review over DT OS 1.01 gaat en inmiddels 1.03 uit is waarin veel van de genoemde zaken inmiddels zijn opgelost. Of dat inclusief eventuele chord issues is: geen idee. Ik heb geen Digitakt en ze zijn momenteel niet echt makkelijk te krijgen.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 15:57   #194
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Zo grappig hoe iedereen graag niet met een computer werkt, maar direct gaat zeuren als browsen niet zo makkelijk gaat als met een muis.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 23:43   #195
idm
Vintage lid

Order bij Bax een tijdje terug geannuleerd. Gisteren opnieuw besteld bij Guitarguitar.co.uk en is inmiddels onderweg. . Can't wait! Ze hebben daar nog meer stock.

Ben me er van bewust dat er nog steeds wat bugs zijn en freezes in 1.03. Hopelijk fixen ze die spoedig. Lijkt er ook op alsof niet iedereen er last van heeft.
Oud 29 juni 2017, 01:17   #196
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik hoop um snel binnen te hebben

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2017, 20:28   #197
idm
Vintage lid

Binnen gekregen vandaag
Erg toffe machine. Ben blij dat ik 'm heb gekocht. Nu bezig de workflow onder knie te krijgen. Vrij logisch allemaal, maar ben wel de hele handleiding aan het lezen om de details ook door te krijgen. Verder een kwestie van veel gebruiken en leren.
Oud 30 juni 2017, 21:07   #198
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Order bij Bax een tijdje terug geannuleerd. Gisteren opnieuw besteld bij Guitarguitar.co.uk en is inmiddels onderweg. . Can't wait! Ze hebben daar nog meer stock
Bedankt voor de tip trouwens.. De laatste tijd heb ik helaas erg slechte ervaringen met Bax en dit is nog goedkoper ook! Vanmiddag besteld, via Paypal betaald en is daar al de deur uit.
Oud 30 juni 2017, 21:54   #199
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Zag op sociale media dat ze alweer her en der geleverd werden.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2017, 00:16   #200
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Bedankt voor de tip trouwens.. De laatste tijd heb ik helaas erg slechte ervaringen met Bax en dit is nog goedkoper ook! Vanmiddag besteld, via Paypal betaald en is daar al de deur uit.
Yw!

Een nadeel is wel dat er een GB power kabel bij zit. Maar due vervang he voor 4 euro met een EU versie . Is los snoer die je op de Power supply aansluit. Weet je dat alvast

Afgelopen dagen het nieuwe beestje leren kennen. Echt een heel tof apparaat! Gaat vrij snel steeds beter en 't nodigt echt uit om live te tweaken. Een simpele groove is minuten lang interessant te houden en breaks bouwen gaat ook echt goed.

Wat us vooralsnog wel mus is een band pass filter. Hopelijk voegen ze die nog toe.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten