Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 januari 2013, 19:49   #141
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Modularsquare.....in fr.
Ze wachten nu op een exemplaar en een andere batch adapters.

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 22:23   #142
nielsdt

Ik voeg er nog aan toe dat ik hem rechtstreeks bestelde bij cyclone-analogic.fr. Ik kreeg steeds op al mijn vragen binnen 10 minuten antwoord van een zeker sebastien, zelfs 's nachts.
Maar goed, we zullen zien hoe de after-sales service is ;-)
De website is nogal dodgy, met slecht vertaalde of zelfs ontbrekende passages m.b.t. de wettelijke kant van de zaak. Dit ben ik niet gewend. Ik vroeg expliciet naar de omruilregeling, of garantie in het algemeen, en ik krijg 7 dagen tijd om om te ruilen.
Voorlopig nog alle vertrouwen erin.

Nog 1 ding, wat meespeelde. Mocht ik een echte TB 303 kopen, ik zou die niet graag 'on the road meenemen', gewoon uit schrik voor beschadiging of kwijtspelen. met die TT speelt dat minder.

De sound, volgens wat ik op youtube kon zien en horen, met headphones op, klonk die echt super. beter dan een xox, dat kan ik niet beoordelen, maar volgens mij zeer zeer dicht bij een TB 303.

Het enige waar ik me wat zorgen over maak, is de bouwkwaliteit. Ben nogal fan van stugge pots, en ik meen 'wobbly' pots in mijn handen te zullen krijgen.

Meer binnen een dag of twee, hopelijk.

Trouwens bedankt aan al diegenen die uit eerste hand hun ervaringen deelden over de TT, of die met links aankwamen voor demos' e.d.. Hier gaat het er op synthforum nogal gemoedelijk en inhoudelijk aan toe, wat anders dan op gearslutz-forum, waar 'audioconsult' iedereen afzeikt die er een andere mening over de TB, TT, of X0X op nahoudt ;-)
nielsdt is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 22:42   #143
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Sebastien is relaxed, je mag gewoon ruilen als je niet happy bent (net nog gesproken)
Hou die van mij nog wel even denk ik

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 23:13   #144
nielsdt

Warehouse... ik neem aan dat je een tevreden gebruiker bent?
Heb je de sequencer al onder de knie? ben benieuwd naar hoe de sequencer loopt, en ook naar de Mutate functie om patterns te wijzigen, naast de random generated patterns door de bass bot. Lijkt me leuk.

Ik weet dat het niet 'echt Tb 303' is, maar de xox heeft een swing functie, en dat lijkt me wel zeer fijn te zijn, net dat ietsje meer dat een pattern speciaal maakt. Tt heeft dat ook niet, mss in een update.

De TAP-functie van de TB 303 heeft de TT ook niet (voorlopig) maar ik las dat men die in een volgende update er wel zou instoppen. Valt af te wachten.
Oud 15 januari 2013, 09:00   #145
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Alles staat goed en duidelijk beschreven in de handleiding, het is even zoeken hoe alles werkt en gezien het niet echt heel veel tijd hebben ivm een aantal projecten ben ik er niet heel erg diep ingedoken..... Heb net even een aantal random patterns veranderd/gegenereerd wat heel makkelijk gaat en deze weer getransporteerd naar een user bank, wat ook redelijk eenvoudig is......
Is en blijft leuk speelgoed

Oud 15 januari 2013, 15:43   #146
nielsdt

Oorspronkelijk geplaatst door WAREHOUSEGROOVE Bekijk bericht
gezien het niet echt heel veel tijd hebben ivm een aantal projecten ben ik er niet heel erg diep ingedoken.
Is en blijft leuk speelgoed
Dat van 'weinig tijd' ken ik, ik heb thuis ook twee zo'n projecten rondlopen: 1 van drieenhalf en 1 van 1,5 jaar. Maar ik denk idd dat het pas echt de moeite loont wanneer je die sequencer volledig inder de knie hebt, anders blijft het te braaf en slechts patterns van 16de noten. De platen die ik goed vind waarop een 3o3 te horen is, wijken meestals af van de 'gewone' time signature en bevatten veel accent en slide.
Oud 18 januari 2013, 19:25   #147
jes303
DIY brain mods

jes303's schermafbeelding

Het is bijna te mooi om waar te zijn, een bijna perfecte kloon.
Dus ik had nogal m'n twijfels over de sound. De demo's tot nu toe vond ik zo-zo, omdat ze vaak niet het typische "wow" accent geluid laten horen. Dit demootje geeft een naar mijn mening zeer goede indruk, wat mij betreft de echte 303 sound.

jes303 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:44   #148
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht
Modularsquare.....in fr.
Ze wachten nu op een exemplaar en een andere batch adapters.
Die adapters zijn wel heel erg Chinees eh kort

Oud 18 januari 2013, 21:01   #149
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jes303 Bekijk bericht
Het is bijna te mooi om waar te zijn, wat mij betreft de echte 303 sound.
de square wel ja,dat is er gewoon spijker op de kop,de zaagtand 'helaas' niet 100%
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 21:07   #150
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nielsdt Bekijk bericht
@egres, ben je nu eigenlijk tevreden met je ....zus .....er scheef inzitten, enz, ....toch liever niet, zij.

Hoe is jouw ervaring nu na een tijdje ermee gespeeld te hebben? is ...echt goed, ....
.....Of is het 'chinees speelgoed' volgens jou?
sorry,heb deze draagd niet meer int oog gehad.

ik ben extreem tevreden,het is gewoon een gift van de goden
Oud 18 januari 2013, 21:14   #151
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

iets anders, i probeer meermaals contact te leggen met jeff van customsynth,maar tot nu toe komen al men mails terug (ik had al dingen bij hem laten doen) anyway

mijn idee is om hem te vragen om de behuizing als origineel roland te maken,hij heeft alle graphs etc dus gewoon pijs vragen voor 1 of meerdere toestellen...
Oud 18 januari 2013, 21:29   #152
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Je bedoeld dus alleen de ombouw plus knoppen neem ik aan

Oud 18 januari 2013, 22:06   #153
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

enkel de kast de knoppen zijn ok,mischien ook die folie die erop zit,ik denk dat customsynth ze nagemaakt heeft in aluminium zoals de originele,bepaalde funkties moet je dan wel onthouden,het enige verschil dat merkbaar zal zijn dat het een clone is zullen de leds dan zijn die niet door die folie heen gaan,en de speciale midi connector
Oud 19 januari 2013, 11:46   #154
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
iets anders, i probeer meermaals contact te leggen met jeff van customsynth,maar tot nu toe komen al men mails terug (ik had al dingen bij hem laten doen) anyway

mijn idee is om hem te vragen om de behuizing als origineel roland te maken,hij heeft alle graphs etc dus gewoon pijs vragen voor 1 of meerdere toestellen...
koop dan toch gewoon een originele

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2013, 11:52   #155
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
de square wel ja,dat is er gewoon spijker op de kop,de zaagtand 'helaas' niet 100%
mja
zonder eens deftig opnames te horen is dit wel heel relatief
de square kan niet perfect zijn als de zaagtand niet perfect is
aangezien de square opgebouwd wordt uit de zaagtand en zijn inverse.

vind het jammer dat er zo snel verhalen in het ronde gaan op internet zonder dat er echt bewijs is.. idem met de x0xb0x, zowel de negatieve als de positieve verhalen erover.

idem over de bouwkwaliteit enzo... bvb bij de originele 303 was de knoppenpcb gemaakt uit een soort composiet materiaal met samengeperst karton, das pas brol.. ook ivm pots, als die wat losser aanvoelen maakt ze zeker niet slechter dan die van een 303.

Tot nu toe is er (wereldwijd) nog niemand gekomen met degelijke opnames en de nodige data om deze te vergelijken met een echte 303, wat ook wel jammer is.

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Oud 19 januari 2013, 12:01   #156
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Ga je niet tegenspreken
Maar even over het vergelijken...... je zou dan het gemiddelde van laten we zeggen 20 of meer originele TB's moeten nemen imo zodat je een beter beeld van het geluid heb omdat iedere bak weer anders klinkt (liefst al getest in 1982 natuurlijk)

Als je de vergelijking neemt met alle hoortesten die er al gedaan zijn met de TR909/TR808, x0xb0xen dan is de conclusie dat ze allemaal anders klinken.

Als ik de vergelijking neem met mijn clones...... de x0x klinkt anders dan de ML303 v6(acidcode) en deze klinkt ook weer anders.... de ML en x0x die ik heb zijn gebouwd met dezelfde componenten als het origineel...... (misschien was het toch het samengeperste karton wat het echte geheim van de TB is )

Oud 19 januari 2013, 18:47   #157
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rvooh Bekijk bericht
mja
zonder eens deftig opnames te horen is dit wel heel relatief
de square kan niet perfect zijn als de zaagtand niet perfect is
aangezien de square opgebouwd wordt uit de zaagtand en zijn inverse.
.
nou ja,het valt in ieder geval minder op, de square klink prima

ik kan niet vergelijken,ik heb geen 303,en ben ook niet van plan er 1 te kopen gezien de cloon hem perfect vervangt ,en voor peanuts
als ik de vintage looks voor een fractie xtra erbij kan krijgen dan doe ik dat
Oud 19 januari 2013, 20:51   #158
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

ik naam aan dat er dan helemaal niets mis is met je saw.
zoals je zelf zegt, je hebt geen 303, dus hoe zou je het kunnen vergelijken.

Oud 19 januari 2013, 22:34   #159
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

omdat ik de sound van de saw nog goed in men hoofd heb,ik heb jaaaren met tb303 liggen klooien hoor
Oud 19 januari 2013, 22:48   #160
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Als je wil laat ik het even nakijken voor je (ik ken iemand die niet anders doet dan waveforms van 303's en kloons vergelijken en er ook eigen diagnosetools voor gemaakt heeft en zelf vind ik zo'n zaken ook wel behoorlijk interessant..)

Nodig is dan een rechtstreekse cleane opname van de TT303 in je soundcard (geen mixer of dergelijke ertussen).
Knop stand: tuning center, max cutoff/envmod/decay en geen resonance/accent.
Pattern maakt niet echt uit, maar ik denk idealiter een lange C noot en een paar korte?

Mocht je nog extra zin hebben om op te nemen, even zelfde met de square en wat knoppen draaien.
Je ziet maar

Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten