Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 oktober 2013, 17:52   #1
Jansen

Android in de studio? Of beter toch een ipad?
Is een Android tablet tegenwoordig al enigszins bruikbaar voor midi dingetjes? (geen audio)
Of is een ipad nog steeds het enige bruikbare?
Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 18:49   #2
neuromancer
Fire, walk with me

neuromancer's schermafbeelding

Zijn er dan midi interfaces voor Android?
neuromancer is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 18:59   #3
Jansen

Dat is dus precies wat ik me afvraag. Zal toch wel via usb werken?
Oud 4 oktober 2013, 19:31   #4
shiftr
DIY!

shiftr's schermafbeelding

volgens mij kan je kwa midi nog heel weinig met android... met ios best heel veel.
shiftr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 19:33   #5
Stephen
Amiga MEDSS/SynthCtrl

Stephen's schermafbeelding

Ik denk het ook, of da's dan midi over wifi ipv een echte midi adapter ??
Ik zou er niet speciaal een android tabled voor kopen..
Stephen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 19:49   #6
Marf
Rookie with a new hobby

Marf's schermafbeelding

Ik heb geen enkele ervaring met Android.

Het aanbod aan apps voor iOS zal aanzienlijk veel groter zijn en ook veel beter van kwaliteit en mogelijkheden. De mogelijkheden voor audio en midi op iOS zijn momenteel al erg goed en uitgebreid. Ik vermoed dat dit op Android een wereld van verschil is en er niet zal zijn of zwaar tegen zal vallen.

Ik denk dat je voor goede mogelijkheden van audio/midi apps voor tablets toch bij Apple met iOS uitkomt.

Als runner-up zou ik ook eerder misschien windows tablets dan Android tablets verwachten.
Maar nogmaals ik heb zelf geen enkele ervaring me Android en windows tablets en de beschikbare apps en mogelijkheden.

Wel interessant om dit eens goed te vergelijken met elkaar.
Misschien dat Android toch nog verrassingen heeft!
Marf is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 20:13   #7
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Ik heb al een aantla jaren ervaring met Ipads.
Sinds een half jaar ook met Android.
Ik vind Android op geen enkel vlak de vergelijking met iOS doorstaan.

Qua muziekgerelateerde hardware is er niet veel voor Android en een overvloed aan producten voor iOS.

Als het op muziek aankomt is Android geen serieuze optie naar mijn mening.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is nu online   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 20:56   #8
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Als je timing niet zo belangrijk vindt zou ik zeker voor Android gaan... Apps en MIDI zijn zowiezo al overroepen...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 21:05   #9
neuromancer
Fire, walk with me

neuromancer's schermafbeelding

Volgens mij is het probleem met Android dat die markt eigenlijk sterk versplinterd is. Bij een iPad zijn de fysieke maten heel duidelijk en de hardware capaciteiten zijn ook redelijk duidelijk.

Maar....hoe groot is het scherm van een Android tablet, hoeveel geheugen zit er in, hoeveel cores heeft de CPU in die tablet?

Daar zit zo gruwelijk veel variatie in dat daar niet tegen op te boxen valt.
neuromancer is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 21:15   #10
shiftr
DIY!

shiftr's schermafbeelding

Dat is toch met PC's net zo? En daar is ook een goede markt voor muziek software.De keuze van de ontikkelaars is duidelijk op iOS gevallen. Om dat ze de eerste waren en omdat midi en audio al veel beter ondersteund werden.
shiftr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 21:52   #11
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Ik heb een Android telefoon, maar ik vind veel apps knullig.. er is veel minder kwaliteitscontrole..

Als je echt iets zinnigs wil doen (met muziek) zou ik echt een iPhone of iPad pakken..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 21:57   #12
nick1000

nick1000's schermafbeelding

Heb ook een voorkeur voor iOS, zeker qua muziek app's, heeft Apple wel de betere spulletjes in hun appstore.

No words just music. The man speaks with sounds.
nick1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2013, 22:20   #13
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

ja maar veel verder dande appstore kan je ook niet komendat vind ik wel de grootste domper opde feestvreugde

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 08:09   #14
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Ik heb beide, een iPad mini en Android. iOs is veel beter geschikt voor muziek. Bij droids schijnt het hele os niet geschikt te zijn voor (realtime) audio. Er zijn voor de ipads verschillende goeie daws, midi sequencers, synths en fx. Ze zijn vaak ook allemaal aan elkaar te koppelen. Voor het besturen van hardware is ook veel zoals lemur, genome, etc. Het enige frustrerende is dat je geen filtersysteem hebt. Samples moet je dus per applicatie opslaan. Erg jammer.
Dat gezegd, caustic voor Android is wel echt goed als mini daw.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 12:24   #15
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
ja maar veel verder dande appstore kan je ook niet komendat vind ik wel de grootste domper opde feestvreugde
Snap het punt echt niet... In de Appstore zijn er 10-tallen goede apps te vinden, vaak van professionele bedrijven die ook hardware & (computer)software maken: Moog, Waldorf, Korg, Yamaha, Fruity Loops... Deze klinken niet alleen goed maar zijn ook gebruiksvriendelijk en zien er zelfs goed uit...En dit alles voor een paar euro (tot max een euro of 30). Een aantal jaar geleden zou je hier 100-den tot 1000-den euro voor kwijt zijn. Hoe kan dit nu een domper zijn?

Je kan natuurlijk altijd die laatste paar euros nog proberen eraf te knijpen door voor een "meer open" systeem als Android te kiezen maar dan moet je er de gevolgen ook maar van dragen: ruk timing, nauwelijks muziek apps (en al zeker al geen profi), geen MIDI of interne audio routing...

Maar als je zelfs die paar euro niet over hebt om muzik te maken, zou je je misschien eens moeten afvragen of je niet beter een andere hobby zou zoeken... Vissen is bvb ook een leuke hobby... En als je een wilgentakje neemt met hieraan een touwtje met een omgebogen paperclip hoeft het je zelfs helemaal niets te kosten...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 13:10   #16
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

mag ik misschien zelf bepalen welke software ik op m'n handheld computer
zet en waar ik die vandaan haal.
of mag wijlen meneer applebee dat voor eeuwig voor mij uitmaken.
zoiets ?

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 13:26   #17
stevaux
inverter

stevaux's schermafbeelding

er is echt niks leuks voor android te krijgen. alle goeie shit is ios. alleen touch osc is bruikbaar.

Was ist ist, Was nicht ist ist moglich, Nur was nicht ist ist moglich
stevaux is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 18:52   #18
Jansen

Ik denk dat het dan toch maar een ipad 2 zal worden. Niet al te duur en goed genoeg voor wat midi geknoei.
Oud 5 oktober 2013, 20:02   #19
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht

mag ik misschien zelf bepalen welke software ik op m'n handheld computer
zet en waar ik die vandaan haal.
Ja, dat mag je, en nee, dat mag je niet, of je moet 'm jailbreaken.

Als je een iDevice wil zijn dat de regels. Als de regels niet bevallen is de enige optie - geen iDevice kopen. Na mijn iPhone 3G heb ik dat dus ook niet meer gedaan, maar als het om muziekmaken gaat - iPad, zeker. Dat hele CoreAudio gebeuren zat er al vanaf het begin in en dat is wat Apple de voorsprong heeft gegeven. Ik gebruik mijn telefoon toch al meer als een laptop, maar op een piano-appje na draait er niks op wat muziek kan maken.

Een appstore heeft wel voordelen. Je zit niet op een of andere vage GeoCities site iemand z'n VB-hobby-baksel te downloaden met een verschrikkelijke interface en een ris dlls die god-weet-wat-allemaal nog verder op je computer doen. Het hele installatieproces is geabstraheerd en gecentraliseerd. Komt er wel bij dat je als je toevallig zo'n baksel wil je pech hebt, maar them's the breaks.

Citaat:
of mag wijlen meneer applebee dat voor eeuwig voor mij uitmaken.
zoiets ?
Correct. Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat je dat niet geweten zou hebben voordat je 'm kocht

Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
Ik denk dat het dan toch maar een ipad 2 zal worden. Niet al te duur en goed genoeg voor wat midi geknoei.
Alhoewel een hoop accessoires achterlopen wat betreft connectorformaat (30-pins ipv 8-pins) zou ik dat niet doen en gewoon voor de laatste versie gaan. Van het Retina-display word je echt wel een stuk vrolijker. Apple is redelijk genadeloos als het oudere versies betreft.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

TE KOOP: ROLAND JUNO-60
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 08:51   #20
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Of als je er niet zoveel aan uit wil geven, een mini zie ik regelmatig voor 259,- verkocht worden. En die is een heel stuk meer portable dan de retina, plus heeft ook de nieuwe aansluitingen.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Mobiele Apparaten & Apps

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten