Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 januari 2018, 18:02   #61
Soul C
gecalibreerde soul augurk

Soul C's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
@ Soul C: Dat van de An1x vind ik ook interessant. Het is wel een typisch, organisch klankje wat ie heeft.. lekker randig.. Niet 1 op 1 hetzelfde met analoog, mist wat detail in het hoog maar ik ben er iig stukken meer van gecharmeerd dan de Alesis ION die ik had. Daarin zaten weer verschillende filters gemodelleerd op een Moog ladder filter. 303 of een Roland JP4 bv.. maar de basisklank van de oscs vond ik sowieso minder dan die van de An1x.. wel een leuke synth die ION verder.. maar ik heb em weggedaan omdat ik eigenlijk weer de Alesis Fusion terugwilde..
helemaal met je eens, hoewel ik de ion iets gebruiksvriendelijker vond in de bediening en ook betere looks / steviger gebouwd dan de an1x, vond ik de laatste beter klinken, idd al in de basis sound. ik heb ze beide weggedaan maar wie weet koop ik de an1x wel weer eens terug
Soul C is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2018, 20:02   #62
Kwurqx
Happy synthing

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht
Niet bandlimited oscillators ?, dat kan niet, dat bedoel ik nou met onzin bla bla.
Hoe kan nou een digitale synth geen bandlimited oscillatoren hebben ?

Een voorbeeld in C code bedoel ik.
Als in dat de oscillators frequenties genereren boven de Nyquist frequentie waardoor digitale aliasing optreed.

Normaalgesproken worden die te hoge frequenties weggefilterd om aliasing te voorkomen....da's dan dus een beperking van de bandbreedte: band limited.
Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2018, 20:06   #63
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Nee nee, je ziet het verkeerd,
1 oscillator op de Nyquist geeft geen probleem,
als je nu 7 oscillatoren tegelijk hebt, geeft dat problemen.
Daarom ga je beter 1 partial onder de Nyquist.

Als het niet bandgelimiteerd zou zijn zou je dat gelijk duidelijk horen.
Designer is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Overige hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten