Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 maart 2018, 22:02   #21
levka
Tevreden lid

levka's schermafbeelding

Korg 770
Yamaha CS 5-30 serie
Korg Monologue (vind ik persoonlijk één v/d leukste nieuwe, kleine mono-analoogjes)
Polivoks & overige USSR

Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...
levka is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2018, 22:39   #22
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Ik snap wat je bedoelt ivm filters enz. Ik ben absoluut gek vd ms20 maar ook de yamaha cs15 is lekker ookal heeft die geen zelfosc filter.
Nog lekker: de pro one. Prophet 600. Staan beiden op mijn wannahave lijst maar kan wel eens zo blijven :/
Sh101 staat hier ook trouwens, lekker.
Wat persoonlijk pijn doet aan mijn oren, is de jupiter 8 - kan 't ook niet helpen. Doet gewoon pijn.
Dominion staat hier maar vind m toch minder extreem.
Ik ga ook niet voor modulair, maar deze filtersounds vind ik wel wat:

https://www.youtube.com/watch?v=IGym...ature=youtu.be

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2018, 23:26   #23
BozoDown

BozoDown's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SmartBits Bekijk bericht
Gewoon een MS10 er bij zetten!
Mist eigenlijk nog een MS50
BozoDown is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2018, 23:29   #24
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Arp Odyssey of Pro One

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 07:23   #25
marcuuu
Vintage lid

marcuuu's schermafbeelding

TB er naast of een Pulse
marcuuu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 08:45   #26
KAOSKAOS
Vintage lid

KAOSKAOS's schermafbeelding

ik zou gaan voor een kamerplant en een macrame kleedje , voor de 70s touch ...

KAOSKAOS is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 10:13   #27
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BozoDown Bekijk bericht
Mist eigenlijk nog een MS50
MS10 naast een MS20 voegt niet zo heel veel toe. En MS50 klinkt idd weer anders.

Maar gut, er zijn zoveel analoge synths die anders klinken dan een MS20 maar niet als een Moog.....
Ik heb zelf een ARP Axxe (zo'n Korg kloon van de Oddysee kan natuurlijk ook), Yamaha CS15 (de rest van de CS serie kan ook, zijn wellicht wel wat braafjes) en een Roland System100-101 (SH-09, -1, -2, 101 kun je ook overwegen). Maar al die nieuwe analogen zijn toch prima?
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 10:57   #28
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door InfoSeeker Bekijk bericht
Ik hou van de MS20, de klank, het karakter, het vuile kantje eraan, wat een sound!
Daarnaast heb ik ook een Minibrute staan. Leuke machine, brute kracht en diepe tonen.
Maar het verschil met de MS20 is groot. De Minibrute klinkt een pak 'properder'. Soms iets te clean naar mijn smaak. NEt szoals een Moog te zuiver klinkt naar mijn smaak.
Nu ben ik op zoek naar een extra synth maar ik zoek eerder iets in de richting van de MS20 dan in de richting van de Minibrute qua klank. Al één en ander gezien en getest, maar ik ben nooit echt overtuigd.

Wie kan er eentje noemen dat dichter bij de Korg MS20 sound ligt dan bij de cleane Moog sound?
Mij lijkt het dat een cleane synth en een rauwe synth elkaar beter aanvullen dan 2 synths met dezelfde sound. Dat terzijde, wat mij echt een goede optie lijkt is de Studio Electronics Se-1x, een 3 osc mono synth met die echt smerig/rauw kan klinken. En dan vooral de limited editions met distortion en standaard snappy envelopes, als je die kunt vinden.
The Unholy is nu online   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 11:03   #29
smackos

smackos's schermafbeelding

een MS10 klinkt toch ook heel anders dan de 20, de 20 is maar een iel beestje bij de smerige goorheid van een MS10

over dat moog te clean is...
Ik vind mijn Minimoog D nou niet ech zuiver clean klinken, een stuk viezer rauwer en (lichtjaren) dieper dan mijn MS20...oscillators die driften, stoffige filters en fluctuerende elektronen...is de MS20 ook maar een iel gereformeerd beestje bij

monofone Yamaha CS serie lijkt me niet iets wat je zoekt dat is inderdaad braafjes meer voor g-funk ofzo

maar goed external processing kan ook veel helpen om rauwheid toe te voegen, overdrive, parametrische EQ, sustainer compressor pedaaltjes kunnen nog uit een MT32 goorheid persen

gitaar amp cabinet simulators (Korg ampworx digitech zelfs Behringer V-Amp etc.) zijn ook instant viezigheid over synths.
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 11:07   #30
100%
If its broke don't fix it

100%'s schermafbeelding

Pro One en FutureRetro XS vond ik altijd wat weg hebben van de MS20.
100% is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 11:07   #31
C738
Meubilair

C738's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
een MS10 klinkt toch ook heel anders dan de 20, de 20 is maar een iel beestje bij de smerige goorheid van een MS10

over dat moog te clean is...
Ik vind mijn Minimoog D nou niet ech zuiver clean klinken, een stuk viezer rauwer en (lichtjaren) dieper dan mijn MS20...oscillators die driften, stoffige filters en fluctuerende elektronen...is de MS20 ook maar een iel gereformeerd beestje bij

monofone Yamaha CS serie lijkt me niet iets wat je zoekt dat is inderdaad braafjes meer voor g-funk ofzo

maar goed external processing kan ook veel helpen om rauwheid toe te voegen, overdrive, parametrische EQ, sustainer compressor pedaaltjes kunnen nog uit een MT32 goorheid persen

gitaar amp cabinet simulators (Korg ampworx digitech zelfs Behringer V-Amp etc.) zijn ook instant viezigheid over synths.
Ik dacht dat jij een voorkeur voor varens naast je ms20 had? ;-)

-C-
C738 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 16:56   #32
InfoSeeker

Hartelijk bedankt voor de massale responses tot nu toe. Er zitten er een paar zeer interessante voorstellen bij. Ik ben momenteel nog door de lijst aan het lopen alle voorgestelde synths beetje nader aan het bekijken. Ik hoop tot een soort short-list te komen

Ik kan niet op alle voorstellen apart reageren of zeggen wat ik er van vind, maar deze springen er tot nu uit:

Naast de MS10 en MS50 staan deze alvast op de verlanglijst:
- Futuretro XS
- Korg Arp Odyssey
- Pro One

Yamaha kende ik niet zo goed qua geluid/klank (niet dat ik dat nu plots wel doe) maar de Yamaha CS5 klinkt zeer interessant. Hij valt een beetje tussen het vuile van de MS20 en het propere van de Moog in.
Terwijl de Korg Monologue bv dan weer te dicht bij mijn Minibrute ligt. Ik vind ze beetje gelijkaardig klinken.
Dominion 1 vind ik dan beetje te 'soft'.

Maar mijn absolute nieuwe liefde is de Polivoks! Wat een ontdekking!
Jammer genoeg bijna niet te krijgen zo blijkt (heb ik dan weer altijd als ik iets leuk vind)
Maar SmartBits vernoemde Polivoks in Eurorack. Zijn het alleen de filters die de klank van Polivoks zo uniek maakt? Ik hou ook heel erg van de dubbele/gescheiden envelopes.
InfoSeeker is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 17:42   #33
djazid
A is for Acid

djazid's schermafbeelding

Misschien een boomstar [....] ???
djazid is nu online   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 18:08   #34
InfoSeeker

Oorspronkelijk geplaatst door djazid Bekijk bericht
Misschien een boomstar [....] ???
Iets te clean. Da's niet echt wat ik momenteel zoek. Wel leuke synth!
InfoSeeker is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 19:26   #35
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Ik heb dat grote verschil tussen de ms20 en ms10 nooit zo bemerkt, heb er inmiddels genoeg uitgeprobeerd
Maar dat terzijde
Zou voor een eurorackje gaan met bv een wasp filter van doepfer
Wat er ook naast kan eventueel : de monotribe
Ms50 is natuurlijk helemaal top , maar voor ruim 2000 kun je heel wat eurorack aanschaffen

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2018, 19:30   #36
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Nog een stem voor de MS-10 en de KArp Oddyssey. Pro-One kan ook leuk zijn maar naast een vieze gore Korg is het toch meer een soort sportschoolspieren dan Charles Manson gekte. Geschoren borstkas en dan precies die ene oefening doen waardoor de bovenkant van je spiertiet er nog beter uit gaat zien. Daarna nog even onder de hoogtezon.

Trouwens de Oddyssey is ook een stuk tammer maar kan wel lekker koud en new wave klinken op precies de manier zoals de Korgjes dat kunnen.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2018, 07:33   #37
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Ik ken de MiniBrute niet, maar ik heb wel een MatrixBrute en die kan als enige van mijn arsenaal met zijn Steiner filter qua karakter in de buurt komen van een MS-20.
Als het goed is, heb ik morgen een MS-10 en dan is de MS-verzameling compleet!

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers en keyboards, modulaire synthesizers en systemen, samplers, sequencers, effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische gitaar en sitar, elektrische gitaar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Berlijnse school Album nr. 11 "Solstice" is uit bij bij www.sphericmusic.de en nr. 10 "Blue Sky Events" e.v.a. zijn leverbaar bij http://www.syngate.net
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2018, 08:20   #38
DRe
SSM spacestation

DRe's schermafbeelding

Mijn bevindin van een ms20 naast een ms10 is dat de 10 rauwer is maar dat is alleen goed te horen bij een filter sweep.
Je kan de zelfde geluiden maken maar toch klinkt het net anders. Ms10 klinkt voller. . Ms10 mist wel een paar filters en ms20 een paar mods hier en daar. Nieuw ms20 klinkt ook in het begin van de sound geforceerd lfo (achtig gemaakt).ms10 heeft deze swing meer aan het eind van de sound klinkt natuurlijker . De ms10 klinkt met meer druk in het laag .

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2018, 10:06   #39
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Raar dat jullie de ...brute gelijkaardig vinden aan de ms20
Ik had de minibrute en er leek nergens een sweet spot in te zitten.
Enige synth die ik heb verkocht omdat ik de klank hekel.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is nu online   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2018, 10:39   #40
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Raar dat jullie de ...brute gelijkaardig vinden aan de ms20
Ik had de minibrute en er leek nergens een sweet spot in te zitten.
Enige synth die ik heb verkocht omdat ik de klank hekel.
Het duurt effe voordat er liefde is voor een Minibrute. EQ erop is wel een must.

Een MS50.. tjah, kweenie.

Erica Synth heeft die mini modular. 1111,11 euri.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten