Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2011, 11:19   #226
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Document1 Bekijk bericht
Kan Maschine je DAW bv volledig vervangen? Zo ver ik reviews en user reviews moet geloven nee, Lotuz zegt dat toch ook niet voor niks. Voor de rest blijf ik bij mijn stelling dat Maschine gewoon weg nog niet volwassen is, de talloze updates bewijzen dat wel weer. Wel een goed bussines concept trouwens, een cheap ass plastic controlertje op de markt gooien en dan vervolgens de userbase gebruiken om uit te vogelen wat dat ding nou uiteindelijk moet doen.

Ik lees bv heel veel problemen met de midi out in een hardware omgeving, laat dat nou net zijn waar ik dat ding zal gebruiken.
talloze updates ?

1) ik heb er nog bijna geen gezien
2) ik heb enkel updates gezien (dus géén bugfix releases maar updates met nieuwe functionaliteit)
3) ik heb een MPC5000 die gereleased werd met een quasi onwerkbaar OS...na een halfjaar werd er dan eindelijk een OS gereleased waarmee de bak een beetje werkbaar word...maar nog x bugs en die software werd al +1 jaar niet meer angepast (waarschijnlijk einde verhaal)

cheap ass plastic ?
al eens een UC33 controller in je handen gehad ? -waar ik al menig professionele live set heb mee gezien trouwens
zo"n MPC500 of 1000 'voelt' niet bepaald beter dan Maschine hoor

Kan Maschine een DAW vervangen ?

Neen (voorlopig)
Maar ongeveer alle (en vooral hiphop) MPC hebruikers maken in die MPC van ze 5 loopjes die ze dan 'tracken' in hun Protools en dan verder werken (maar ondertussen wel roepen dat MPC toch zo belangrijk is voor hun producties terwijl ze er ongeveer 1% van gebruiken en 99% van t werk in een DAW doen).
Ik ken bijna geen enkel hardwarebak die 'een DAW kan vervangen' en ik ken ook echt iemand die perse nummers volledig cd klaar wil afwerken zonder een DAW te wllen gebruiken dus ik snap het punt niet<

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren