Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 08:08   #58
Jompo
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Zijn voorbeeld is anders techno met een subbas.

En ja werkt die techniek goed? Heb je naar zijn nieuwste versie geluisterd op kleine speakers?

Wat ik zei was gewoon pragmatisch: als je techno met een sinus sub bas hebt zou ik mij niet zo focussen op dat het goed klinkt op kleine speakers maar accepteren dat je iets maakt wat vooral op dikke pa's gedraaid wordt.

Als jij minder narcistisch was, had jij begrepen dat het niet gaat om JOU, maar om een wens en voorkeur van TS.

En als je techno met dikke bassen ook op kleine speakers goed wil laten klinken moet je gewoon een dikke analoge of FM bak pakken. Goede laag + sub laag patch en laat maar bewegen die kleine conus

Dus...... je zegt nu dat het op deze manier toch WEL mogelijk is?
Dit zijn toch de suggesties waar TS om had gevraagd en waar jij een bijdrage aan had kunnen leveren, i.p.v. dwars te gaan lopen doen.

En mijn inziens niet met van die suffe psycho akoestische truukjes aankomen.

Psycho-akoestiek is gewoon onderdeel van hoe wij geluid ervaren en die psycho akoestische truuckjes zijn alom vertegenwoordigd in het mix gebeuren; of gebruik jij nooit bijvoorbeeld delays om ambience te creŽren of voor stereo verbreding?
Ook het effect van galm op een element in onze perceptie van diepte en afstand tot de luisteraar is een psycho-akoestisch verschijnsel, dus wat zit jij te zeuren over psycho akoestische truuckjes.

Jouw opmerking geeft weer duidelijk aan dat jij vanuit een misplaatste puristische starheid anderen jouw kromme mening probeert op te leggen.

Anyway jullie mogen natuurlijk blijven proberen dat wel voor elkaar te krijgen. Ik pak wel cola en chips en blijf jullie verwoede pogingen checken om dit toch voor elkaar te krijgen. Is gewoon humor

Anyhow, het lijkt indedaad het beste dat jij maar lekker in jouw narcistische hoekje gaat zitten met jouw cola en chips.
Het is inderdaad humor....dat jij niet beseft dat JIJ de clown bent in de act.
Jompo is offline   Met citaat reageren