Los bericht bekijken
Oud 12 november 2017, 17:40   #47
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afroham Bekijk bericht
On topic:
Ik heb je track beluisterd op mijn laptop speakers, mijn auratone (waar de mixcube op gebaseerd is) en op mijn gewone speakers. Op de auratone kwam je bass nog wel acceptabel naar voren. op de laptop speakers was hij bijna helemaal weg. in dit geval zou ik een stapje verder gaan (ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar dit is wat ik zou doen om het probleem proberen op te lossen): parallele multiband distortion. als ik naar je bass luister is het niet een pure sinus toon, er zitten echt wel wat frequencies boven op. laat de parallele distortion die je al toegepast hebt gewoon voor wat het is, en stuur het originele signaal naar nog een bus waar je het laag eruit filtert en alleen de hogere frequencies van het signaal overhoudt. distort die frequencies wat heviger en mix dat naar smaak in bij het originele signaal, misschien helpt het ook om op deze bus nog wat parallele compressie toe te passen zodat het lekker constant blijft.

en lekker trackie hoor trouwens! ik zou nu je toch bezig bent ook je snare en hihats een flinke dosis saturatie geven. voor een lekkere rouwe vibe!

- afro
Heb er ook nog eens goed over nagedacht en kom tot de conclusie dat ondanks voor sommige muziek minder essentieel het voor elke muziek belangrijk is om goed beluisterd te kunnen worden op kleine speakers. Je wilt een zo groot mogelijk bereik en niet dat het een het ander uitsluit.
Dus ik ga dit voortaan op elk project toepassen

Moet zeggen dat ik het met gewone parallelle distortion op de bassline niet voor elkaar kreeg. Het werd al snel te heftig waardoor geheel veranderde. Ik ga het op je aanbevolen multiband manier proberen ... klinkt als een goede kans en zeer zeker het proberen waard.

Zeer bedankt voor het meedenken en de waarde volle tips en je compliment. Zal de snare en hats gelijk ook meepakken

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren