Los bericht bekijken
Oud 11 november 2017, 14:36   #43
Jompo
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Ik denk dat je vooral moet nadenken waar je het voor maakt. Techno op kleine speakers is een beetje raar. Techno wil je op een dik geluidssysteem horen. Dus als het daar goed klinkt zou ik het zo laten.

Kleine speakers is toch iets meer voor pop wat op de radio wordt gedraaid.

Dit is heel kort door de bocht.

Ik ga er wel van uit dat wij het wel hebben over speakers als 'mixing tools' en niet voor louter luistergenot, aangezien het hier over mixing gaat.

Hoe raar techno op kleine speakers ook moge klinken, als andere commerciele techno tracks wŤl goed op deze speakers overkomen en overeind blijven, dan is dat toch een teken dat er iets ontbreekt in jouw mix.
En dat tekort zal zeker blijken wanneer jouw track 'back to back" wordt gedraaid met deze commerciŽle tracks op die "dikke" geluidssystemen.

Het mixen op verschillende systemen in combinatie met goede 'reference tracks' is niet omdat jouw mix op het ene of andere systeem uiteindelijk beluisterd zal gaan worden of niet, maar omdat elk afluistersysteem (van kleine speakers tot clubsystemen) andere aspecten en tekortkomingen van jouw mix zullen belichten, die je dan m.b.v. de 'reference track' kunt adresseren.

Dus, al zou je techno niet op kleine luidsprekers, als luisteraar, beluisteren, dan nog kunnen deze wel nuttig zijn in jouw monitoring systeem om het erop af te mixen.

Laatst gewijzigd door Jompo; 11 november 2017 om 14:47
Jompo is offline   Met citaat reageren