Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2018, 16:06   #702
King Fred II
Vintage lid

King Fred II's schermafbeelding

Op mijn eerste middelbare school werd jaarlijks een muziek- en declamatieavond georganiseerd, waar zowel leraren als leerlingen mochten etaleren wat ze konden op het gebied van voordracht en/of muziek.

2 keer heb ik meegedaan. De eerste keer speelde ik op het daar aanwezige kerkorgel. Dat was een groot fiasco, want ten eerste was ik nog maar een beginneling en ten tweede had die school indertijd een gigantische miskoop gehad met dat orgel: er kleefde nogal een gebruiksaanwijzing aan. Alles wat niet mocht, deed ik, met als gevolg dat het zo vals klonk als een kraai.
De tweede keer bleef ik van het orgel af. In plaats daarvan vroeg ik een leraar om de orgelpartij te spelen. Zelf ging ik achter de piano zitten en zong o.a. een lied van Elton John. Ondanks het feit dat ik een paar akkoorden fout had, was het een groot succes dat eindigde met "we want more!" uit het publiek.
Dat lied heb ik nu in mijn eigen studio opgenomen. Deze keer heb ik alle akkoorden juist gekozen.

I need you to turn to (link)

Noot: op het moment dat ik het toen (jaren '70) uitvoerde, had ik de versie van Elton John nog nooit gehoord; alleen die van Maggie MacNeal.
King Fred II is offline   Met citaat reageren