Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2017, 20:17   #38
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Minomatic Bekijk bericht
Bedankt voor de toevoegingen en info over de Volca Keys.

Het lijkt er op dat in mijn situatie de betaalbaarheid van de Keys de beperkingen overstemt, de meer ervaren synth kenner weet precies wat hij/zij zoekt en zoekt dus gerichter en niet op budget, maar ja... daar ben ik nog niet.
Ik wist niet dat je budget beperkt was.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben gek op mijn Volca Keys speeltje. Zie ook mijn topic op het Korg forum. Ik kreeg het voor elkaar om "poor man's" versies te maken van: 'On the run', 'I feel love', 'Hoover effect a la Roland Alpha Juno 1' en 'One of these days'. Als je wil spelen in plaats van freaken dan moet je een Midi keyboard met DIN (geen USB) aansluiten. En ja: dat betekent een keyboard met een adapter in het stopcontact. Voor de 115 Euro heb je echt iets leuks vind ik. Sluit 'm aan op een (bas) combo of je stereo-installatie en de lage tonen blazen de ramen er uit. Hij is niet schril ondanks z'n grootte.

Niet dat ik wil beweren dat we het hier over een geweldige machine hebben die iedere professional in huis moet halen, maar hij heeft een paar functies die niet iedere Synth aan boord heeft:
- De mogelijkheid om ook het draaien aan de knoppen op te nemen met de sequencer ("motion sequence").
- Step sequencer die ook in standje "free hand" (oftewel Flux Mode) gezet kan worden.
- De sequencer kan (met een "hack" uit de gebruiksaanwijzing) tot 600 bpm (in plaats v/d standaard 240 bpm) gezet worden waardoor de 'On the run' achtige loop mogelijk gemaakt kan worden.
- Hij heeft een delay.
- Hij is snoerloos.

Ja: er zijn natuuuuuurlijk zat Synths die dat ook kunnen. En niet iedereen heeft misschien behoefte aan delay op z'n syth omdat 'ie al een delay module heeft.

Veel plezier met je nieuwe synth, welke je ook koopt.

P.S. Met een android app van € 2, 40 kreeg ik het voor elkaar om mijn mini midi USB keyboardje aan te sluiten op de keys. Zie youtube:

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren