Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2017, 00:23   #34
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Minomatic Bekijk bericht
Graag haak ik even in op dit oudere topic, hier vond ik al antwoorden op enkele vragen die ik had, en nu behoeft mijn overgebleven vraag geen eigen topic in principe.

Ook ik zoek bij mijn Live-setup van Volca Beats met SQ-1 + MS10 en effect pedals iets eenvoudigs met sequencer om akkoorden te kunnen leggen onder het acid geweld. Dus POLYFOON. Liefst geen presets zodat je altijd ziet wat je doet. Klavier is niet nodig, heb ik.

Ik kom op deze keuzes uit; wie vindt het leuk om de lijst aan te vullen?

EENVOUDIGE POLYFONE SYNTHS MET SEQUENCER
-Korg Volca Keys
-Akai Timbre Wolf (zoektocht op dit forum = 0 results?)
-Korg Microkorg (eigenlijk al iets te complex)
-Korg Poly 800 (zijn ze er nog?)
De Korg Volca Keys is niet echt bijzonder polyfoon. Op standje 'Poly' heb je 3 voices (3 x triangular wave). In combinatie met de sequencer hou je dan 2 voices over. Er is ook de stand 'Poly ring'. Da's 3 x een square wave. Maar de 2e en de 3e voice zijn dan zo heftig beïnvloed in de ring modulator dat het nauwelijks nog muziek te noemen is...

En de Volca Keys is niet "multi timbral". Dus je kunt niet twee patches (instellingen) door elkaar laten klinken: dus niet 1 soort "klank" (bijv. de bas) voor de sequencer en een andere voor je solo (een wat hoger geluid o.i.d.). De MicroKorg is wel multitimbral!

De Akai Timbre Wolf kan ik alleen nog te koop vinden bij Key Music (slechts € 250). Als "last chance". ik vrees dat 'ie uit de productie is. Als je 'm wilt moet je opschieten.

Succes met kiezen
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren