Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 14:21   #4
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vinnieq Bekijk bericht
Subwoofer? Ik zou niks veranderen in-the-box, anders klinkt het voor geen meter op goeie speakers.

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
in het algemeen:
begin met alles neutraal, geen distortion of wat dan ook
draai dan de verschillende eq settings een open en dicht , begin onderaf aan( laagste frequentie)
hoor je geen verschil, zet hem dan op 0 of minimaal.
hoor je wel verschil , dan is dat de laagste frequentie die de speakers weergeven, regel deze dan wat bij , tot het evenwichtig en aangenaam klinkt. liefst niet meer dan 6 db erbij . de ernaast liggende hogere band iets minder geven ,
meer zit er waarschijnlijk niet in
dit alles op het monitor/masterkanaal, bv dmv een eq-insert
als je het uiteindelijk saved, wel de eq uitzetten , anders schrijft hij het met correctie weg en klinkt het op goede boxen teveel bassig
goede naerfields kosten inmiddels toch ook geen rib meer uit je lijf ...
Het is geen monitor issue. Ik heb Neumann's en een KH805 sub erbij. Mijn mix klinkt nu goed hierop.

https://metapop.com/glenn-broersma/r...av-remix/20580

Echter zou ik ook willen dat mijn laag enigszins hoorbaar is op de kleine speaker zoals een laptop of een gsm speaker. En het hoeft niet goed te klinken maar er zijn dus manieren om het wel hoorbaar te maken middels saturation en of distortion. Heel subtiel toevoegen schijn al voldoende te zijn, maar ik vind het lastig om juist te horen.

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren