Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2010, 14:37   #12
Dikkie

Dikkie's schermafbeelding

Je kan hem rookvrij krijgen, maar je moet veel sleutelen en tijd investeren. Ik heb 2 maal een "roker" gehad waarvan er 1 kleefde als schilders tape. Ik heb dat gedaan met een warm sopje en een zwaar schoonmaakmiddel als Cillit Bang of ST Marc. Gebruik geen alcohol, acceton, thinner, terpentine en dat zoort dingen. Ook niet op een metalen synth.

Eerst heb ik hem tot aan de laatse schroef uit elkaar gehaald. De elektronica kan je weinig aan doen anders dan voorzichtig schoon borstelen met een zachte, langharige lakkwast. Maar omdat warme elektronica van zichzelf ook een geur loslaat zit het hier zelden echt vast op.

De "klever", ook met een kunstof bak heb ik 3 maal achter elkaar gewassen tot in de kleinste hoekjes. Van binnen en van buiten. Daarna heb ik hem een week in de douche laten staan en elke dag gewassen. (daarna ben je overigens zelf ook aan de beurt)

De knoppen en toetsen heb ik die week in een emmer met een sopje gezet en ook elke dag wassen en het sopje verversen. Als bijvoorbeeld na een uur het sopje naar rook gaat stinken, gelijk weg gieten en een nieuw warm sopje maken.

Uiteindelijk heb ik hem 90% rookvrij gekregen en kleefde hij niet meer. De andere 10% is er in in de loop van de tijd afgesleten. Maar dat kan maanden duren.

Audio noob, ik weet al dat een synthesizer witte toetsen heeft.....dacht ik.....toch?
Dikkie is offline   Met citaat reageren