Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2017, 13:20   #10
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Een standaard inboedel verzekering dekt een bepaalde basiswaarde aan electronica gebaseerd op de gemiddelde waarde in een woning.
Een thuisstudio is hier een enorme afwijking op en moet dus aanvullend verzekerd worden, zeker indien sprake is van 2e hands of vintage spullen waarvan de waarde of het eigendom niet zomaar kan worden aangetoond met een aankoopbewijs.

Je kunt dan zonder aanvullende verzekering bij diefstal of brand echt fluiten naar je geld.....

EDIT: overigens heb ik wel begrepen dat er tegenwoordig verschillende vormen inboedelverzekering zijn. Zeg maar standaard, uitgebreide dekking en all risk. Wat elke specifieke keuze dekt verschilt weer per verzekeraar (om het makkelijk te houden).

De beste tip is dus denk ik: bespreek het met je verzekering/adviseur, dan weet je het zeker.
Brand MAX inboedel heb ik, alles wordt in nieuwprijs vergoed of als het niet meer te koop is, een vervangend apparaat. Dus zeker geen dagwaarde oid. Heb ik expliciet om gevraagd en dat is dus standaard bij de brand Max verzekering, is volgens mij ook maar een paar tientjes duurder (per jaar)

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren