X

lijm/kit op pcb?

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

lijm/kit op pcb?

Wat is een gangbare lijm/kit om onderdelen extra te zekeren op een pcb?
    In mijn geval headers, sockets en usb connectors
    ★ nervous one * perfect . thing . seeking person . please refrain from the tender .

"hot glue". De lijm uit lijmpistolen. Die kun je bovendien behoorlijk dik aanzetten en geleidt helemaal niet. Ik gebruik zelf gewoon die van Bison.
    Bouw- en reparatiedingen

Comment

nog een tip... als je ze er wil afhalen voor reparatie, gebruik dan even een föhn of warmeluchtpistool
      en doe niet zoals ik eergisteren, er gewoon aan sleuren een een reeks SMD componenten meetrekken
      ook niet te warm maken, of het loopt overal

Comment

dank beide!

Als je de Bison Hot Melt patronen zoekt is het overigens beter om te zoeken op:

"Bison Super lijmpatroon"
        ★ nervous one * perfect . thing . seeking person . please refrain from the tender .

Comment

Zelf zou ik hot glue gebruiken (zoals hierboven al genoemd, ik heb gewoon van die stokjes die bij de lijmpistolen zaten), houdt best goed op PCB materiaal en componenten, en je ziet het regelmatig gebruikt worden in consumentenapparatuur.
          De PCBs die we op het werk maken (MRI scanners), daar gebruiken we meestal een 2 componenten Araldit (epoxy) voor boards/ componenten die het nodig hebben, maar daar zou ik zelf thuis niet aan beginnen, het is duur, en het zit echt HEEL goed vast.

Comment

Hot glue houdt allerlei zaakjes wel goed bij elkaar maar is niet geschikt voor een grote trek ontlasting. Daarvoor gebruiken men twee componenten expoxylijm voor (zo'n dubbele spuit van Bizonkit).
            Belangrijk is hierbij is beide delen eerst in te smeren, goed te laten indrogen en dan pas op elkaar drukken.
            Mocht je reeds gesoldeerde dingen achteraf willen lijmen - van een lijmrand te voorzien, dan kan dat ook met de expoxy lijm maar, duurt het langer eer die helemaal goed droog is.
            Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
            http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html

Comment

Working...
            X