X

Wat is ''the best looking synth'' ever.

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Wat is ''the best looking synth'' ever.

Er zijn vele indrukwekkende synths gemaakt, welke vinden we hiero de mooiste.
    En dan bedoel ik niet de mogelijkheden (wat je er allemaal mee kunt doen) of de klank kwaliteit, maar puur het uiterlijk.
    Daar kan kleur, vormgeving, gebruikt materiaal, etc, ook een belangrijke rol in spelen.
    Dus welke synth heeft de ''X factor''
    Voor mij is dat de Roland SH-5, echt retro en ziet er ook nog eens zeer indrukwekkend uit.
    Laatst gewijzigd door DigiLoog , 21 april 2010, 09:25.

Jupiter 8 natuurlijk! De combinatie van de gekleurde knoppen en de alu zijkantjes vind ik prachtig. Sommige mensen vinden 'm lelijk maar van mij mag ie op 1!
    Gearlist...? Ik heb er de kracht niet voor.

Comment

Rhodes chroma met expansion natuurlijk !!!
      En de specs zijn ook niet misselijk.
      2x semimodulaire analoge synth geweld.

Comment

Prophet 5!
        Veel stuff enzo...
        Frangula

Comment

Prophet 10

Shabba: van alles!

Comment

Originally posted by Gertje View Post
            Prophet 10
            Omg! moet ook altijd weer overtroffen worden
            Veel stuff enzo...
            Frangula

Comment

www.riverdistrictmusic.com

Comment

Korg Oasys.

Comment

Die moog vind ik toch echt een superding om te zien!
                  Vanballen

http://soundcloud.com/vanballen/sets

Comment

Ja duh, de Parkieto natuurlijk!

Check mijn ambient/new age EP's 'Coldest Winter' en GRATIS 'Hommage' via digital-immigrant.com

Comment

de mooiste synth aller tijden is mijn Voyager Signature Edition. Veel hout voor de deur en lekker dikke knoppen
                      ALESIS Andromeda CASIO PT-20 SK-1 VL-Tone DOEPFER A-100 MAQ16/3 JOMOX AirBase 99 KORG 700s 770 800DV 900PS ES-50 Monotribe Monotron / Duo / Delay MS-01 MS-02 MS-03 MS-04 MS-10 MS-20 MS-20 Mini nanoKontrol PD10 PE-1000 SQ-10 VC-10 Volca Bass / Beats / Keys / Sample MOOG CP-251 MF-102 MF-103 MF-104Z MF-105 Polymoog Taurus III Voyager SE VX-351 OBERHEIM Matrix-1000 Matrix-6 Matrix-6R SIMMONS SDS-200 SDS-8 4 PADS 1 BASS SOLINA String Ensemble SOLTON SM-100 YAMAHA A3000 SHS-10 Tenori-On

Comment

Ambient/Cinematic Workx on SoundCloud
                        House Stylez on SoundCloud

Comment

Jupiter8 , al die kleuren, mooie knoppen, slank design Rrrr

Daarnaast vind ik Buchla 200 serie ook erg mooi, veel verschillende LEDs erin, mooie blauwe knoppen etc
                          Analog Resistance Website
                          Analog Resistance Youtube

Comment

Originally posted by analogica View Post
                            Er zijn vele indrukwekkende synths gemaakt, welke vinden we hiero de mooiste.
                            En dan bedoel ik niet de mogelijkheden (wat je er allemaal mee kunt doen) of de klank kwaliteit, maar puur het uiterlijk.
                            Daar kan kleur, vormgeving, gebruikt materiaal, etc, ook een belangrijke rol in spelen.
                            Dus welke synth heeft de ''X factor''
                            Voor mij is dat de Roland SH-5, echt retro en ziet er ook nog eens zeer indrukwekkend uit.

als je nou eerst even kijkt voordat je een thread start :

https://www.synthforum.nl/forums/sho...hlight=mooiste

Comment

Vind denk ik de PS-3100 van KORG denk ik het mooist.
                              Click image for larger version

Name:	ps3100.jpg
Views:	1
Size:	151,3 KB
ID:	3038207

Mijn mening over het uiterlijk van dit ding is zeker mede bepaald door het geluid wat ie geeft.
                              http://soundcloud.com/pwm
                              http://pwmaarten.bandcamp.com

Comment

Gezien mijn G8 geen mooie zijkant heeft zeg ik de Roland Fantom-G7. Voorkant van brushed aluminium en sleek afgewerkte zijkanten met een goed uitgewerkt design. Alvast een stuk mooier dan al de vintage prut...

Comment

Hier staan er ook een aantal: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=96084

Comment

Voor mij ook de minimoog (+ beetje de voyager..) dat recht opstaan van het bedieningspaneel.. het houtwerk.. 3,5 octaaf breed.. vind het echt de aller-mooiste synth.

Heb er zelf ook eens een mogen bezitten, die was zo mooi, beetje lichte tint hout (van Wiseguy toen)

Op plek 2 voor mij de prophet's .. de 600, 5 en de VS yummie
                                    ...

Comment

tb303
                                      Had ik nou maar naar m'n moeder geluisterd!!
                                      Naaispees!!
                                      Haaifs!!
                                      youpoep

Comment

1) Juno 106: het grijs vind ik hier mooier dan het zwart van de 6(0). Past beter bij dat blauw en rood. En dan die sliders, yummie.
                                        2) Virus TI2. Wat een afwerking. Die zijpaneeltjes + de grijze behuizing die wat meeglanst met de lichtinval. Wit lijntje tussen het zijpaneeltje en de rest van de behuizing vind ik ook geweldig.
                                        3) Jupiter-6. Paars met blauw, gewaagd maar wel knap.
                                        4) Little Phatty, maar dan die met plastieke zijpaneeltjes. Ik vind het hout (en vooral de kleur ervan) niet matchen met de rest van de modern-uitziende behuizing.

Comment

Working...
                                        X