Announcement

Collapse

Eigen producties posten op synthforum.nl

Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 10 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik op de paperclip voor het toevoegen van het bestand vanaf je pc of Mac. Na het uploaden verschijnt er bij het plaatsen van je bericht automatisch een audio player.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de mogelijkheid biedt de player van SoundCloud te embedden, gaat hier de voorkeur naar uit. Plaats in je bericht de code [SC] voor de link en de code [/SC] erna (Dus: [SC]<url zonder pijlhaken>[/SC]). Op die manier wordt de player zichtbaar na het versturen van je bericht. Je kunt er ook voor kiezen de SoundCloud knop boven in het berichtenscherm te gebruiken. De code wordt dan automatisch zichtbaar bij het schrijven van je bericht.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, zal er een foutmelding in de embedded player verschijnen. Plaats in dat geval gewoon een link naar de track in je bericht.

Een veelgebruikt alternatief is het embedden van een clip vanaf YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. De embed gebeurt dan automatisch.

Heel veel succes en plezier gewenst!
Meer
See less
X

The End of the Show (Maybe Tomorrow)

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

The End of the Show (Maybe Tomorrow)

Hallo allemaal, ik had een nummer gemaakt, maar er ontbrak nog iets aan. Op www.allihoopa.com had Kat McDowell haar lyrics ter remix geŁpload. Die heb ik aan mijn eigen nummer toegevoegd en dat is de volgende mashup geworden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog wat tips hebben!

Groeten,

Paul

Mooie vocalen.
    Vind dat je er een erg fraaie track van heb gemaakt.
    https://soundcloud.com/gardensofhega

https://www.youtube.com/user/76Hega/videos

https://gardensofhega.bandcamp.com/

Comment

Klinkt echt heel goed dit!

Misschien wat scherp in het hoog, maar kan ook komen door wat ik net geluisterd heb! ;-)

Kan ook niet zo snel iets bedenken aan tips eigenlijk ... nice!
      Kneed......je......synth

Comment

Helemaal niet slecht, maar ik vond haar stem wat "melig" en dat deed afbreuk aan de track. Niet echt mijn kopje thee Natuurlijk wel heel erg mooi geproduceerd !
        My video's on Youtube :

http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

My latest uploads, free downloads :

https://soundcloud.com/gloomer2000

Complete Gloomer/Gloomy discography, stream or free download :

https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Comment

Dank voor de reacties!

Ben het er wel mee eens dat haar stem op sommige punten voor het nummer misschien iets te 'lief' (of melig ) is. Er waren ook nogal wat verschillen in volume en hoe dicht ze bij de microfoon stond (waardoor het soms dichtbij, soms ruimtelijk klonk). Dat is wel terug te horen denk ik.

Comment

goed geproduceerd, inderdaad. 1e x refrein verdrinkt de zang (op mijn koptelefoon tenminste) in de begeleiding, 2e x ook, maar iets minder, 3e x al weer iets beter. het eind duurt te lang en wat je daar aan effect met de zang doet, vind ik minder. wat al over de zang is gezegd, klopt: lief, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn, maar draagt wel bij aan een wat karakterloos muziekstuk. maar nogmaals: goede mix en sounds!
            ? Bandcamp ? SoundCloud

Comment

Ik ben een beetje ambivalent als het gaat om deze plaat. Enerzijds heb ik he-le-maal niks met het pop gehalte van de track. Anderzijds vind ik het ook knap gemaakt en weet ik niet of ik het zelf zou kunnen... De mix is op zich prettig, maar de reverb op de vocal vind ik minder goed gekozen. Het klinkt of ze in een kleine badkamer staat.

Subjectiviteit ten top, maar wellicht kan je er wat mee...
              Fear the beard!

Comment

Klinkt lekker! "Radio ready"
                Mijn House tracks: Amazing animal@soundcloud

Comment

Originally posted by Depressoptimist View Post
                  Ik ben een beetje ambivalent als het gaat om deze plaat. Enerzijds heb ik he-le-maal niks met het pop gehalte van de track. Anderzijds vind ik het ook knap gemaakt en weet ik niet of ik het zelf zou kunnen... De mix is op zich prettig, maar de reverb op de vocal vind ik minder goed gekozen. Het klinkt of ze in een kleine badkamer staat.

Subjectiviteit ten top, maar wellicht kan je er wat mee...
                  Ach, het is natuurlijk altijd subjectief . Ik heb wel gemerkt dat het moeilijk is om zang mooi in de mix op te laten gaan. Moet er nog wat mee oefenen, maar leuk om te doen.

@peterdh Dankjewel! Ik zag dat hij op allihoopa zelfs Staff Pick is gemaakt

Comment

Klinkt lekker! Zal het ivm persoonlijke smaak niet direct kopen maar op de radio klinkt het best verwacht ik, is wel af zo.

Comment

Dit mogen ze van mij wel op de radio draaien als ik 's ochtends naar mijn werk rijd, gelijk goeie mood

Comment

Ja, lijkt mij ook leuk om 'm een keer op de radio te horen!

Comment

Altijd leuk om achteraf vocals in te plakken. Ik doe het zelf ook 50% van de tijd en vooral het puzzelen is leuk om te doen. Was je track voordat je de vocals toevoegde wellicht wat sneller? Ik zit tijdens het beluisteren steeds te bedenken hoe het zou klinken als een BPM of 5 omhoog gaat. En ook dan kunnen de vocals nog prima klinken. Allihoopa kenden ik nog niet. Die ga ik eens lekker doorpluizen. Ik maak zelf altijd gebruik van Looperman.

Track zelf is niet mijn smaak maar goed gelukt. Zou mooi passen onder een aankondiging van een of ander evenement.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Goede track man. En leuk hoe dat is gelopen met de voor sample
                            Je hebt nog iets nodig, en daar is het dan. De combi is goed. Heb je nog veel moeten aanpassen na dat je de voor sample had gevonden, of paste het direct zo in de track?
                            Software...

Comment

Mijn originele nummer was zelfs nog wat langzamer, dus heb ik de muziek en de stem elkaar in het midden laten ontmoeten. Het was echt bizar hoe goed de tekst erbij paste. Ik hoefde niets te transponeren, heb alleen wat voice-samples eruit gehaald omdat die botsten met de zang.

Jammer genoeg was het wel wat weinig tekst, dus heb ik moeten herhalen. Er is ook niet echt een refrein. Daar had ik bij I Need You (ander nummer, paar dagen geleden gepost) minder last van. Maar goed, het blijft leuk om te doen!

Comment

Leuk.

Maar zoals andere al zeiden, het is een fijne track voor op de radio. En volgens mij staat de zomer bij jullie voor de deur... Misschien opsturen naar een label of radio station?
                                Software...

Comment

Originally posted by metatron View Post
                                  Leuk.

Maar zoals andere al zeiden, het is een fijne track voor op de radio. En volgens mij staat de zomer bij jullie voor de deur... Misschien opsturen naar een label of radio station?
                                  Denk je dat dit nummer zou aanslaan? Productie-technisch gezien zal er nog wel wat aan gedaan moeten worden lijkt me. Bovendien zou ik niet weten waar ik 'm heen moest sturen om 'm gedraaid te krijgen

Comment

Originally posted by glennplumber View Post
                                    Klinkt echt heel goed dit!

Misschien wat scherp in het hoog, maar kan ook komen door wat ik net geluisterd heb! ;-)

Kan ook niet zo snel iets bedenken aan tips eigenlijk ... nice!
                                    Ik vind hem ook wat scherp in het hoog maar wel een hele mooie moderne productie verder, chapeau!
                                    https://soundcloud.com/geoffrey_t/summer-day-4

Comment

Originally posted by funkaholic1972 View Post
                                      Ik vind hem ook wat scherp in het hoog maar wel een hele mooie moderne productie verder, chapeau!
                                      Zou dat kunnen komen door Soundcloud? Ik vind de geluidskwaliteit niet echt super. Het klinkt altijd een stuk mp3-achtiger dan de AIFF die ik heb geŁpload.

Zou dat zijn omdat ik een gratis abonnement heb?

Comment

Originally posted by Sankt Pauli View Post
                                        Zou dat kunnen komen door Soundcloud? Ik vind de geluidskwaliteit niet echt super. Het klinkt altijd een stuk mp3-achtiger dan de AIFF die ik heb geŁpload.

Zou dat zijn omdat ik een gratis abonnement heb?
                                        Nee hoor! Alles op soundcloud word omgezet naar 128kbps mp3 format.

Voor soundcloud is het het beste als je de limiter instelt op -2.0 als limit dan voorkom je de meeste mp3 artifacts op soundcloud.
                                        Kneed......je......synth

Comment

Working...
                                        X