Announcement

Collapse

Eigen producties posten op synthforum.nl

Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 10 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik op de paperclip voor het toevoegen van het bestand vanaf je pc of Mac. Na het uploaden verschijnt er bij het plaatsen van je bericht automatisch een audio player.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de mogelijkheid biedt de player van SoundCloud te embedden, gaat hier de voorkeur naar uit. Plaats in je bericht de code [SC] voor de link en de code [/SC] erna (Dus: [SC]<url zonder pijlhaken>[/SC]). Op die manier wordt de player zichtbaar na het versturen van je bericht. Je kunt er ook voor kiezen de SoundCloud knop boven in het berichtenscherm te gebruiken. De code wordt dan automatisch zichtbaar bij het schrijven van je bericht.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, zal er een foutmelding in de embedded player verschijnen. Plaats in dat geval gewoon een link naar de track in je bericht.

Een veelgebruikt alternatief is het embedden van een clip vanaf YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. De embed gebeurt dan automatisch.

Heel veel succes en plezier gewenst!
Meer
See less
X

The Day After Tomorrow

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

The Day After Tomorrow

Cover van de soundtrack van Harald Kloser. Volledig gemaakt in Reason 5. Toont volgens mij wel aan wat Reason kan:

Roland D-50, Yamaha CS15, Roland System-1, Arturia Minibrute, Korg Polysix, Yamaha SK30, Korg MS20, Roland Juno 106, Roland JX-8P, Roland JD-800, Yamaha DX7, Access Virus A, Korg Karma (te koop), Korg MS2000, Roland D-20 (te koop), Reason 9.2, Fender Stratocaster, Icon Qcon, Mackie SR24.4.

je gaat toch geen koffers maken

Ook een beetje raar om te zeggen dat jouw werk aantoont wat reason 5 kan...

met reason kan alles..met logic ableton of fasttracker kan je ook klassiek componeren.

Nou ja .. de mix is wel in orde
    CENSORED

Comment

Ik ben ook niet zo van de koffers, helemaal niet zelfs. Maar mijn meisje speelt cello en wilde een orkestband waar ze haar partij overheen kon spelen, vandaar. En voor mij een mooie gelegenheid eens wat heel anders dan anders te doen.

Roland D-50, Yamaha CS15, Roland System-1, Arturia Minibrute, Korg Polysix, Yamaha SK30, Korg MS20, Roland Juno 106, Roland JX-8P, Roland JD-800, Yamaha DX7, Access Virus A, Korg Karma (te koop), Korg MS2000, Roland D-20 (te koop), Reason 9.2, Fender Stratocaster, Icon Qcon, Mackie SR24.4.

Comment

oh ok.. het zit wel goed in elkaar verder.

ALtijd handing om een cellist in de buurt te hebben.

Bofkont

reason vind ik ook wel heel fijn. het enige wat daarin mist is een simpele lowcut op de mixer of als module
        CENSORED

Comment

en???

Comment

Originally posted by Vortigern View Post
            Cover van de soundtrack van Harald Kloser. Volledig gemaakt in Reason 5. Toont volgens mij wel aan wat Reason kan:
            Ik snap hem ook niet zo. In de standaard Reason demo tracks zit toch veel meer....?
            Als je aan wilt tonen wat een programma allemaal kan, moet je wel het onderste uit de kan halen. Ik heb niet het idee dat dat hier het geval is. Of?
            Arno
            Rise to yourself

Synths: Alesis QS8.1, Yamaha CS6x, Roland XV-5050 + R-70, Korg Wavestation SR + NS5R
            Software: Windows 10 64-bit, Cubase Pro 9.5, WaveLab Pro 9.5, div. VSTi's
            PC: i7-980 6-core,, 24GB RAM, 2xSSD, 3xHDD
            Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
            Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport
            Mixer: Soundtracs Topaz Project 8 32ch inline
            De complete setup: www.amps-recordings.nl.

Cursussen Cubase en studio advies, ook op locatie
            Facebook

Comment

Tuurlijk kan reason veel meer. Doe er normailiter ook heel andere dingen mee, maar ik bedoel in dit geval bijvoorbeeld de blazers, die vind ik opvallend goed klinken voor een neppert. Dat wilde ik even kwijt.

Comment

Originally posted by Vortigern View Post
                Tuurlijk kan reason veel meer. Doe er normailiter ook heel andere dingen mee, maar ik bedoel in dit geval bijvoorbeeld de blazers, die vind ik opvallend goed klinken voor een neppert. Dat wilde ik even kwijt.
                Ben het helemaal eens met die blazers! Klinken erg goed..
                https://soundcloud.com/bonnefooi
                https://www.facebook.com/Bonnefooimusic

Comment

Working...
                X