X

432HZ muziek standaard?

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Ik heb gisteren het complete verslag ontvangen en heb het effe snel doorgenomen.

Het gaat alleen maar over hartslagcoherentie in veband met de pitch van muziek. Over hoe de muziek emotioneel word ervaren word niet gesproken.
    Ook lijkt het erop dat conformatie bias is geprobeerd te vermijden, maar het kan zijn dat dit niet helemaal is gelukt. Het onderzoek lijkt dus op het 1e gezicht wetenschappelijk te zijn opgezet, maar er zitten ook zweverige kanten aan.
    Verder is het jammer dat er maar 2 stemmingen zijn onderzocht: 440 en 432

Als ik het goed heb bestudeerd kom ik met m'n definitieve verslag over dit onderzoek. Dit zal wel langer als een weekje duren denk ik.
    Rondje zonnestelsel.
    ABX testen doe je zo.

Comment

Originally posted by Patat Met View Post
      Ik heb gisteren het complete verslag ontvangen en heb het effe snel doorgenomen.

Het gaat alleen maar over hartslagcoherentie in veband met de pitch van muziek. Over hoe de muziek emotioneel word ervaren word niet gesproken.
      Ook lijkt het erop dat conformatie bias is geprobeerd te vermijden, maar het kan zijn dat dit niet helemaal is gelukt. Het onderzoek lijkt dus op het 1e gezicht wetenschappelijk te zijn opgezet, maar er zitten ook zweverige kanten aan.
      Verder is het jammer dat er maar 2 stemmingen zijn onderzocht: 440 en 432

Als ik het goed heb bestudeerd kom ik met m'n definitieve verslag over dit onderzoek. Dit zal wel langer als een weekje duren denk ik.
      als het wetenschappelijk zou zijn onderzoch zou er totaal niets zweverigs in
      mogen staan naar mijn mening. Dat is nm niet te rijmen. Maar daarvoor zou ik
      het hele verslag moeten lezen. De zweverige kan zou alleen als interpetatie
      en denkwijze kader gebruikt mogen worden dat geheel los moet staan van de
      wetenschappelijke conclusies.
      WOB WOB WOB wobwobwobwob....

Comment

Heel die discussie blijf er wel altijd van uitgaan dat elk menselijk brein exact hetzelfde is/werkt. Zou het niet mogelijk zijn dat mijn "ideale" stemming op 439 moet te vinden zijn? En die van iemand anders op 433 enz.

Comment

ongelovige !
          "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Originally posted by teluur View Post
            Dit hele 432 verhaal gaat echt nergens over. Bijvoorbeeld (gevonden op het www)
            Volgens alternatieve genezers voorkomt 432 Hz gehoorschade. Een heel luid volume in 432 Hz geeft géén oorpijn.

Geniaal, volgende keer als ik naar een Mogwai concert ga, dan vraag ik aan ze of ze hun bak gitaar-noise op 432 Hz over het publiek willen uitstorten en kan ik zonder gevaar voor gehoorbeschadiging mijn oordopjes thuis laten. (Wellicht kunnen de engineers van Boeing hun motoren zo aanpassen dat de motoren op 432 Hz brommen; kun de mensen in Hoofddorp lekker in hun tuin genieten van de rustgevende klanken van Schiphol).

Comment

Working...
            X