Announcement

Collapse
No announcement yet.
X

TAL-DAC

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Originally posted by Von Naphoven View Post
    Eerste indruk is goed, maar ik heb er nog niet niet heel veel mee gedaan en ik ben nu op vakantie. Heb ook nooit de originele units gehad dus kan niet vergelijken.

Ok, thanks. Op zich maakt het mij inderdaad ook niet uit als het niet helemaal 100% als het origineel klinkt. Als het maar lekker klinkt! Ik ga de demo ook maar eens proberen.
    Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
    Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
    ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
    TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube

Comment

Nou, het is sowieso bruikbaar ... ik heb hem losgelaten op een drumtrack en kreeg er een mooi gruizig geluid uit door bit reduction te combineren met wat input gain en de amp simulatie. Voor het geld zou ik hem niet laten liggen. Dat je hem als TAL Sampler owner (zoals ik) gratis krijg is natuurlijk helemaal dikke prima.

Comment

De TAL-Sampler interesseert me niet, maar ik ben wel de TAL-DAC aan het overwegen. Maar wat zou de beste keuze zijn, RX950 of TAL-DAC?

Ik ben overigens ook de TAL-U-NO-LX (= een emulatie van de Juno 60) aan het overwegen...
        "If it's planned, it's boring."
        -- Freddie Mercury --

Comment

Originally posted by KatieMusic View Post
          Maar wat zou de beste keuze zijn, RX950 of TAL-DAC?

Ik ben overigens ook de TAL-U-NO-LX (= een emulatie van de Juno 60) aan het overwegen...
          Van zowel de RX950 en TAL-DAC zijn trials te downloaden, dus lijkt me een kwestie van proberen en kijken welke je het beste bevalt. Voordeel van TAL-DAC lijkt me dat die meer emulaties heeft dan alleen de S950. Maar ze zijn beide niet duur, dus misschien alletwee maar kopen... Nadeel van de RX950 is dat die niet AAX is, dus ik heb er weinig aan.

De TAL Juno klinkt best leuk, zeker voor het geld. Lang geleden eens geprobeerd en gekeken hoe dicht hij bij mijn Juno-60 kon komen en dat was niet verkeerd (maar ik heb m'n echte toch maar gehouden ).

Comment

Ja, die RX950 is een beetje een one-trick-pony. Als je dat geluid zoekt is ie denk ik beter, maar als het puur om gruizigheid gaat heb je meer aan de TAL, want die kan ook in bit-diepte nog naar beneden (de RX is fixed 12 bit volgens mij)
            Bouw- en reparatiedingen

Comment

@ SmartBits en etaoin
              De TAL-DAC is nog in beta en ik las ergens - ik weet niet meer waar - over bugs/crashes. Maar van TAL kun je denk ik verwachten dat die dan (nog) met bugfixes komen.
              Ik denk dat ik eerst de TAL-DAC (om zijn lagere bit-diepten en gruizig zijn) koop en eventueel later dan nog (bijna voor niks) de RX950.

@ SmartBits
              De TAL Juno vind ik een hele goede emulatie (van de Juno 60), maar (nog) niet dichtbij genoeg om een Juno 60 daarvoor te verkopen. Ik zou graag een Juno 60 willen hebben, maar ik heb er punt 1 geen plaats meer voor in de studio en punt 2 heb ik er niet (ca.) 1.500 euro voor over. Waarmee ik niet wil zeggen dat een Juno 60 i.z.g.st. geen 15 16 honderd euro waard zou zijn.
              -- Freddie Mercury --

Comment

Originally posted by KatieMusic View Post
                Waarmee ik niet wil zeggen dat een Juno 60 i.z.g.st. geen 15 16 honderd euro waard zou zijn.
                Off topic, maar ik vind de prijzen die nu gevraagd worden voor een Juno-60 'm niet waard. Ik vond het een paar jaar terug al vreemd dat mensen meer dan 500 euro er voor neer legden, laat staan 1500. Wat hij doet doet hij goed, maar het blijft toch een synth met beperkte mogelijkheden. Mocht ik 'm ooit verliezen om wat voor reden dan ook dan zou ik er ook zeker geen terug kopen. Ik vind dat hij de laatste jaren erg gehyped is en dat er voor dat geld veel leuker speelgoed is.

Maar goed, on topic weer...

Comment

@ SmartBits
                  Off topic
                  Tja, ik ben dat met je eens.
                  Maar zolang mensen bereid zijn dat bedrag te betalen voor een Juno-60 is dat toch de (hype) waarde van dat moment.
                  Ik zou ook wel graag een Jupiter-4 willen hebben, en daarvan zie ik prijzen van gemiddeld drie duizend euro (en iets meer). Zelfde verhaal...

En inderdaad, on topic weer...

Ik heb een S950 (die ik niet weg doe), maar de TAL-DAC (en eventueel de RX950) kun je snel even als VST effect op een track gooien.
                  -- Freddie Mercury --

Comment

Heb al de Decimort van D16... voegt dit echt nog iets toe?

Plogue Chipcrusher lijkt me ook wel leuk...
                    GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3

Comment

Originally posted by r.5 View Post
                      Heb al de Decimort van D16... voegt dit echt nog iets toe?
                      Decimort 2 heb ik ook... en ik vraag me dus ook hetzelfde af.

-- Freddie Mercury --

Comment

Altijd erg onder de indruk geweest van die Tal Sampler en dit maakt t alleen maar leuker en makkelijker!

Comment

kan ik ergens horen hoe het klinkt
                          misschien kan iemand een voorbeeldje maken
                          (dub) techno.
                          Sunspot Soundcloud

Comment

Je kunt een demo downloaden, kun je het zelf uitproberen.

Comment

oh ja daar had ik even niet aan gedacht!
                              (dub) techno.
                              Sunspot Soundcloud

Comment

Working...
                              X