Announcement

Collapse
No announcement yet.
X

TAL-DAC

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

TAL-DAC

Ik weet dat hier liefhebbers zijn van TAL Sampler vanwege de treffende emulatie van klassieke samplers. TAL-DAC biedt deze sound maar zonder dat je met de sampler zelf aan de slag hoeft, gewoon als effect op een spoor. Momenteel in Beta, prijs is ongeveer €26 maar gratis voor geregistreerde TAL Sampler gebruikers. Ik ga hem zelf vanmiddag even proberen.

Meer info en download: https://tal-software.com/products/tal-dac

TAL-DAC is not an ordinary bit crusher or sample rate reducer. The plug-in is based on the TAL-Sampler sound engine. It emulates a sample recorded on a low sample rate with reduced bit depth and upsamples it to the desired host sample rate. It's possible to choose different algorithms for the upsampling process to emulate the characteristics of different samplers. A low and high shelf EQ together with a AMP Drive in the reconstruction section allow it to approximate the sound character of different sampler AMP's. Also it is possible to emulate hot recorded signals using the input volume knob. This plug-in can be used on a wide range of audio material, but it's especially useful and authentic on drum sounds.

Click image for larger version

Name:	tal-dac_screenshot.jpg
Views:	1
Size:	32,5 KB
ID:	3631372

Features
    Recording stage with input volume control and soft clipper (adds odd harmonics).
    Variable recording sample rate (1000Hz-44100Hz).
    Variable recording bit-depth (4bit-16bit) with different algorithms (mu-law, mu-law delta, linear).
    Reconstruction section with different reconstruction methods (hold, variable, linear, S1000/sinc).
    Very steep reconstruction filters (optional).
    AMP drive (add's even and odd harmonics to the signal).
    A high- and low shelf filter (12dB).
    All non-linear components are 8x oversampled to avoid aliasing.
    Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg , 8 augustus 2018, 14:19.

Die plaatje is wel heel tal.. moet nu behoorlijk scrollen om de MP afdeling in de gaten te kunnen houden

Maar welke DAC (of samplers eigenlijk) worden er in geëmuleerd?

Comment

TAL maakt leuke plug-ins. Wel jammer dat bijna geen enkele freeware plug-in meer werkt en niet meer wordt gesupport bij iets nieuwere besturingssystemen. Vanaf OSX 10.9 of misschien al eerder werken ze al niet meer. Jammer want ik gebruikte ze vaak, zoals de Dub en de Tube.
      http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
      https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Nice. Ik had jaaaaaren geleden een DIY sampler met stereo 8-bit DAC en onbekende samplerate, zonder reconstruction filter. Met deze plugin kan ik het geluid daarvan aardig benaderen zonder gelijk de hele TAL Sampler in te moeten.
        Bouw- en reparatiedingen

Comment

Ja, ik vind het ook erg tof. TAL-Sampler klinkt goed, maar ik heb meestal helemaal geen zin om kits enzo in die sampler zelf te gaan zitten maken. Het feit dat ik de sound nu gewoon op iedere track kan slepen maakt het leven een stuk makkelijker. Ik heb hem er al op staan en het werkt erg goed moet ik zeggen, ondanks dat het nog een betaversie is.

Comment

Originally posted by barend View Post
            TAL maakt leuke plug-ins. Wel jammer dat bijna geen enkele freeware plug-in meer werkt en niet meer wordt gesupport bij iets nieuwere besturingssystemen. Vanaf OSX 10.9 of misschien al eerder werken ze al niet meer. Jammer want ik gebruikte ze vaak, zoals de Dub en de Tube.
            Als je iets vaak gebruikt, waarom betaal je er dan niet gewoon voor?
            Mick Benjamins | Facebook | Twitter

Comment

Originally posted by Von Naphoven View Post
              Ja, ik vind het ook erg tof. TAL-Sampler klinkt goed, maar ik heb meestal helemaal geen zin om kits enzo in die sampler zelf te gaan zitten maken.
              Precies. Zeker omdat ik bijna alles in Kontakt heb staan, omdat ik daar mijn hele Akai lib naartoe gemigreerd heb ooit. Ik heb nooit zin gehad om weer van alles naar de TAL Sampler over te zetten, hoe leuk ik die ook vond.

En top van TAL dat ie gratis is voor mensen die de sampler al hebben.
              Bouw- en reparatiedingen

Comment

Originally posted by mick View Post
                Als je iets vaak gebruikt, waarom betaal je er dan niet gewoon voor?
                Klopt, je hebt gelijk. Het was meer omdat ik pas mijn besturingssysteem heb vernieuwd en plots alle TAL dingen niet meer werkten. Ik was aan die plug-ins gehecht geraakt. Maar wellicht dat ik de Dub X wel een keer aanschaf.

Van de Tube is geen betaalde versie.

Kun je de Dub X trouwens op meerdere computers installeren als je hen koopt?
                http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
                https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Volgens mij werken alle TAL plugins met een serial die je onbeperkt kunt (her)gebruiken. Ik geloof niet dat er zo'n challenge/response of activatie systeem achter zit.

Comment

Hey Nap, jij als ervaren SF moet toch wel weten dat je nu de hele frontpage uit z'n verband heb getrokken he?

Ik snap trouwens niet waarom we dit elke keer weer hebben op de frontpage.....

Comment

Originally posted by Arv View Post
                      Hey Nap, jij als ervaren SF moet toch wel weten dat je nu de hele frontpage uit z'n verband heb getrokken he?

Omdat er in de CSS file van synthforum geen max-width is opgenomen voor (front)page images.

Comment

Ik heb alleen een extern plaatje gelinkt, ik wist niet dat ie zo groot was.

Maar ik sla de frontpage sowieso altijd over

Comment

Originally posted by barend View Post
                          https://jstuff.wordpress.com/jbridgem/

Gebruik nog altijd TAL Dub 2 met veel plezier in een 64bit systeem

Comment

Originally posted by Arv View Post

Nou, net even gekeken en het past hier prima hoor. Heb je soms een PC uit 1993?

Comment

Nou, net even gekeken en het past hier prima hoor. Heb je soms een PC uit 1993?
                              Ik heb een vrij nieuwe computer en een redelijk breed scherm en bij mij ziet het er ook niet uit. Dit is simpelweg een CSS issue en staat los van iemand zijn schermgrootte.

Comment

Bij mij idem dito
                                Die voorpagina trekt alles uit elkaar...
                                "If it's planned, it's boring."
                                -- Freddie Mercury --

Comment

Bij resolutie FHD wordt de voorpagina nu idd uit z'n verband getrokken.

Zie deel van mijn scherm voor het resultaat: https://i.imgur.com/xGnMlNE.jpg
                                  Blah.
                                  ----------------------------------------------------------------------

Comment

Meteen maar het hele zootje gekocht - de Juno, de 101 en de DAC. Op die eerste twee komt trouwens telkens 7€ korting als je ze gezamenlijk koopt.
                                    http://soundcloud.com/juicythedj

Comment

Ik ga hem zelf vanmiddag even proberen.
                                      En wat vind je er van? Ik ben zelf ook wel benieuwd, heb de sampler al eens geprobeerd, maar op de 1 of andere manier kreeg ik die niet werkend in combinatie met m'n ProTools systeempje. Maar deze vind ik denk ik sowieso ook wel interessanter.
                                      Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
                                      Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
                                      ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
                                      TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube

Comment

Eerste indruk is goed, maar ik heb er nog niet niet heel veel mee gedaan en ik ben nu op vakantie. Heb ook nooit de originele units gehad dus kan niet vergelijken.

Comment

Working...
                                        X