X

Third Synthblock: Treadstone by Analogue Solutions

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Third Synthblock: Treadstone by Analogue Solutions

Na Mr Hyde en Dr Strangelove is Treadstone de 3de synthBlock van Analogue Solutions.

Info:
    http://analoguesolutions.com/treadstone-synthblock
    "If it's planned, it's boring."
    -- Freddie Mercury --

Mr Hyde en Dr Strangelove kosten ieder € 277.
    Treadstone heeft meer functies, dus ik verwacht dat die aanzienlijk duurder zal zijn. Mijn inschatting is het dubbele (of iets minder).

-- Freddie Mercury --

Comment

Zag hem langskomen bij Analogue Solutions inderdaad. Ziet er interessant uit, vrij veel features en interessante keuzes. De klank van AS synths is fantastisch en het uiterlijk vaak ook.

Wat mij betreft hangt alles af van de prijs - aannemende dat de klank zo goed is als bij andere AS synths: is het een goedklinkende synth voor bescheiden prijs, of is het prijsniveau zodanig dat je liever zo’n royaal uitgevoerde variant van AS hebt?
      Roland RD700-GX, RD-64, Numa Organ 2 + GSi Burn,
      SH-1000, Leipzig S, Bass Station rack,
      Hohner & Suzuki melodica's

Comment

Volgens onze Duitse vrienden rond de 600 E.
        https://www.amazona.de/top-news-anal...ns-treadstone/

Mocht deze prijsindicatie kloppen, dan lijkt me dit aan de forse kant.
        Voor dat geld heb je ook een leuke mono-synth (Artruria, Korg monologue) + losse delay (Strymon, Moog etc) combi naar eigen keuze met veel meer mogelijkheden .

Ik zie bij A.Sol. heeft af en toe leuke concepten, maar uitwerking en value for money zijn IMHO nogal wisselend. Support ook nogal afhankelijk van het humeur van de beste man.
        Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...

Comment

Leuke draaiknopjes... voor je hamster.
          We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...

Comment

600 euro gaat 'm denk ik niet worden. De Dreadbox Erebus (529 euro) is wellicht een concurrent, dus daar moeten ze m.i. met hun prijs in ieder geval onder blijven.

Originally posted by vcovca View Post
            Die leuke draaiknopjes lijken me bij de Treadstone - die meer functies heeft dan Mr Hyde en Dr Strangelove - wel erg dicht bij elkaar zitten. Misschien ergonomisch niet zo fijn.
            -- Freddie Mercury --

Comment

Wat is dit precies?

Ik snap 'r geen snars van. Moet je dit ding bespelen met een Midi keyboard? Wat is een "loop sequencer"? Is dat een looper of een sequencer? Is 'ie monofoon of polyfoon? Iemand al een filmpje op Youtube gezien?
              Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Comment

Originally posted by vcovca View Post
                Volgens mij is die layout ook ontworpen door een hamster.

Zelfs een servicemanual is duidelijker.
                Ghetto Love !

Comment

Originally posted by MeneerJansen View Post
                  Ik snap 'r geen snars van. Moet je dit ding bespelen met een Midi keyboard?
                  Dat kan, zie bovenin. Je hebt dan wel een kabeltje nodig dat van 5-pin DIN naar minijack gaat.

Wat is een "loop sequencer"? Is dat een looper of een sequencer?
                  Een sequencer. "Loopers" zijn vaak audio-gebaseerd.

Is 'ie monofoon of polyfoon?
                  In de beschrijving staat "VCO", niet "VCOs" en de prijs plus het feit dat 'ie analoog is in acht genomen zou het dus monofoon zijn.

Iemand al een filmpje op Youtube gezien?
                  Die lijkt er nog niet te zijn, maar er is er wel een van de Mr. Hyde:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=yRNFdpr1hxI[/ame]

Dat gezegd hebbende zou een filmpje een hoop helpen en vind ik de layout ontzettend rommelig.
                  For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

Nou, kijk eens aan:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=q158S0sIVVg[/ame]
                    For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

FF snel de manual gescanned (zie website van Analogue solutions). Kan een interessant kleintje zijn. De lay-out vind ik nog steeds vreselijk. Een aantal interessante punten wat mij betreft:
                      • Een zwaar filter: 4-pole (24 dB/octave). Blijkt hetzelfde type te zijn dat gebruikt wordt in de Korg Poly 6 en de Monopoly. Meeste synths hebben tegenwoordig "slechts" 12 dB/octaaf.
                      • Slechts één enkele heuse analoge oscillator (square en tri). Is dat goed? Ik denk het wel omdat ze opscheppen over het robuuste karakter v/d synth. Ik neem aan dat het dan dus een zeer vette oscillator is. Sommige synths met 1 osc (+ sub osc) klinken beter dan DSP-tjes met 2 of 3 (goedkope) osc's.
                      • Dit apparaat kan ook gebruikt worden met audio in (filter!).
                      • Monofoon. Is volgens sommigen beter geschikt voor soleren dan een polyfone.
                      • Patchable zoals modulaire synth (met kabeltjes dus). Altijd leuk.
                      • Sequencer.

In de manual staat dat je 'm ook voor percussie kunt gebruiken (waarschijnlijk i.c.m. de sequencer), maar er staat niet hoe in de voorbeeld patches. Als 'ie rond de 300 Euro is zou het naar mijn mening best een goed verkopend "eigenzinnig" kleintje kunnen worden.

Comment

jezus wat n drama alles die kleine knopjes
                        moet je dat env mode switchje s omzetten haha, de tyfus

Comment

Voor een bedrag van rond de 400 euro kon deze weleens interessant voor mij gaan worden. En dan bedien ik 'm wel met mijn pincet...no problemo.
                          -- Freddie Mercury --

Comment

De prijs van de Treadstone lijkt in Europa € 569 te gaan worden (http://analoguesolutions.com/treadstone-synthblock), een prijs die ik ook op meerdere Europese webshops zie verschijnen.

En twee nieuwe demo's....

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=nFSQADzJMLM[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=XEDuClcCIwM[/ame]
                            -- Freddie Mercury --

Comment

Onwijs gaaf ding. Maar voor die € 570 hoor ik weinig dat je met andere synths niet zou kunnen. Het grote verkoop-punt lijkt mij het 24 bB filter (kan l.a.a.a.a.g.g.h.h) en dat je kunt patchen met kabels (modulair).

Comment

nu ook een eurorackversie:
                                https://www.gearnews.com/treadstone-...for-your-rack/

Comment

Voor dat bedrag kun je ook een hoop Doepfer modules kopen, of bv twee Microbrutes ....
                                  Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...

Comment

Originally posted by MeneerJansen View Post
                                    Het grote verkoop-punt lijkt mij het 24 bB filter (kan l.a.a.a.a.g.g.h.h) en dat je kunt patchen met kabels (modulair).
                                    Sorry voor een reactie op een bericht van een half jaar geleden maar kon het toch niet laten :-)

24dB of 4 pole filters zijn niet echt een speciaal verkooppunt. Dit is sinds de Mini-Moog wel zo'n beetje het meest standaard filter. Ze kunnen ook niet lager oid. Ze zijn wel iets makkelijker aan het zelf-resoneren te krijgen. Maar er zijn ook mooi zelf resonerende 2 poles (MS-20 anyone?)
                                    4-pole filters zijn ook niet perse voorbehouden aan dure synths, je ziet ze net zo vaak in cheapere synths. De deepmind, minilogue, bass-station 2, mopho en waldorf Pulse 2 hebben bijvoorbeeld zelfs multi-mode filters schakelbaar tussen 2 en 4 pole.
                                    De keuze voor een 12 dB filter is juist meestal een die word gedaan om een synthesizer een wat ander karakter te geven. Niet perse beter maar wel wat anders. Deze filters lijken een beetje in de minderheid maar veel klassieke filters zoals die in de Yamaha CS synths, Oberheim SEMs of in de Korg MS serie waren 12dB.

Comment

Leuk voor in je tiny house. Heel hip hoor.

Overigens hebben sommige Cwejman modellen een -36 dB / 6-pole filter.

Comment

Working...
                                      X