X

De nieuwe Octatrack MKII

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

De nieuwe Octatrack MKII

http://www.elektron.se/octatrack-mkii

Nieuw:

Crisp OLED screen providing optimal feedback in dimly lit environments
    Ultra durable back-lit buttons. Rated for 50 million presses
    Contactless silky smooth performance crossfader
    Precise, hi-res encoders
    Increased amount of dedicated buttons enabling quicker workflow
    Balanced audio inputs with plenty of headroom

Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg
Views:	1
Size:	33,9 KB
ID:	3141943
    Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...

Ik zie niet veel veranderingen t.o.v. de MKI. Deze zal wel probabillity hebben en straks overbridge. En hij ziet er natuurlijk beter uit naast de Digitakt Ik blijf bij mijn MKI...

edit... ik hoop dat de FX beter zijn... vooral de reverb...
    Soundcloud
    YouTube
    Instagram

Comment

Originally posted by Krek View Post
      Ik zie niet veel veranderingen t.o.v. de MKI. Deze zal wel probabillity hebben en straks overbridge. En hij ziet er natuurlijk beter uit naast de Digitakt Ik blijf bij mijn MKI...

edit... ik hoop dat de FX beter zijn... vooral de reverb...
      Volgen mij is dit alleen maar een upgrade van het uiterlijk het scherm en de knoppen.
      Kneed......je......synth

Comment

Vooral cosmetisch... jammer dat er geen CV/Gate op is gekomen (naast de midi seq)
        Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...

Comment

Ik had wel meer in/uitgangen gewild...

Overbridge voor de MKII zit nog niet in de pipeline zei Cenk (dataline) maar kan me niet voorstellen dat ze dit niet later gaan implementeren...
          Soundcloud
          YouTube
          Instagram

Comment

Comment

Originally posted by Krek View Post
              Ik had wel meer in/uitgangen gewild...

Overbridge voor de MKII zit nog niet in de pipeline zei Cenk (dataline) maar kan me niet voorstellen dat ze dit niet later gaan implementeren...
              Wat ik begrepen heb is overbridge sowieso geen mogelijkheid voor de Octa gezien de complexheid.
              Kneed......je......synth

Comment

Het is net als met de MnM en MD gewoon een cosmetische upgrade, van binnen hetzelfde apparaat. Dus enkel extra knoppen, een oled en balanced io. Draait ook hetzelfde OS als de MK1, dus geen prob triggs etc, en geen Overbridge wegens hardware limitaties. Aldus Simon van Elektron.
                prairie doggin'

Comment

Originally posted by 154 View Post
                  Het is net als met de MnM en MD gewoon een cosmetische upgrade, van binnen hetzelfde apparaat. Dus enkel extra knoppen, een oled en balanced io. Draait ook hetzelfde OS als de MK1, dus geen prob triggs etc, en geen Overbridge wegens hardware limitaties. Aldus Simon van Elektron.
                  Had de md mk2 geen sample upgrade mogelijkheid?
                  Kneed......je......synth

Comment

meer outs was zo relaxt geweest......gewoon 8x mono
                    --

Comment

Die kwam later, net als de plusdrive. De MK2 had wel langere pattern length, dus het was inderdaad een meer inhoudelijke upgrade, maar nog steeds vnl wegens onderdeel schaarste gemotiveerd.

Het gaat naast de Oled echt maar om drie(!) extra knopjes. Maar wie weet helpt het echt Wel flink wat duurder meteen...
                      prairie doggin'

Comment

Originally posted by 154 View Post
                        Die kwam later, net als de plusdrive. De MK2 had wel langere pattern length, dus het was inderdaad een meer inhoudelijke upgrade, maar nog steeds vnl wegens onderdeel schaarste gemotiveerd.

Het gaat naast de Oled echt maar om drie(!) extra knopjes. Maar wie weet helpt het echt Wel flink wat duurder meteen...
                        Kneed......je......synth

Comment

Onvoorstelbaar dat deze geen COND TRIGS heeft, echt PISSED

Comment

Voor gebruikers die de originele OT al hebben staan kan het juist goed nieuws zijn als de toekomstige MKII OS updates ook compatible zijn met de MK1. Even afwachten, vooralsnog geen enkele reden om de MK1 de deur uit te doen
                            Klinq Soundcloud
                            Klinq Facebook

Comment

Blijkt maar weer dat de Octatrack geen update nodig heeft en eenzaam aan de top staat als beste performance sampler.

Ik zie voor de Octa in zijn huidige staat geen alternatief in ieder geval en ben blij dat het leven van deze prachtige machine verlengt is. Nu alleen nog wat kleine bug-fixes en dan ben ik helemaal blij

Comment

Originally posted by ben_jamin View Post
                                Onvoorstelbaar dat deze geen COND TRIGS heeft, echt PISSED
                                Je kan altijd nog je Octa met een DT sequencen
                                Maar serieus.. Je weet dat er 3 LFO's per track op zitten..? Daar kun je ook leuke 'conditions' mee bereiken

Comment

Originally posted by Marc View Post
                                  Blijkt maar weer dat de Octatrack geen update nodig heeft en eenzaam aan de top staat als beste performance sampler.

Ik zie voor de Octa in zijn huidige staat geen alternatief in ieder geval en ben blij dat het leven van deze prachtige machine verlengt is. Nu alleen nog wat kleine bug-fixes en dan ben ik helemaal blij
                                  Helemaal mee eens
                                  Klinq Soundcloud
                                  Klinq Facebook

Comment

+1. De Octa is een fantastisch apparaat.
                                    Wel echt stevig aan de prijs hoor. Als ik nog niet was voorzien, ging ik zeker voor een tweedehands exemplaar en hield ik het restant in de zak voor de beste Elektron, de monomachine.
                                    Binaural on Soundcloud

Comment

Ik wens aanslaggevoelige toetsen waarvan je de velocity aan filter en andere effecten kan koppelen. Dat vind ik zo ongelooflijk fijn aan de Tempest. En ook effecten zouden wel een upgrade mogen. Jammer voor de rest dat het scherm nog altijd zo low-res is als nu. Dit is helaas weinig opzienbarends op het eerste gezicht.

Comment

Geen individuele outputs? Wel jammer, merk zelf dat mijn mixer het niet leuk vind om alles op 1 kanaal te ontvangen.

Verder ook geen spannende software changes zo te lezen?
                                        Vooral dus een cosmetische upgrade.

Had stiekem wel gehoopt dat samples eindelijk ook polyfoon afgespeeld konden worden, zodat het een soort synthsampler kon zijn a la vintage Akai. Dat mis ik persoonlijk wel heel erg bij de Octatrack
                                        Koop onze plaat hier

Comment

Working...
                                        X