X

Roland Boutique SE-02

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Interesse is gewekt. Nu even afwachten hoe het zit met midi-implementatie voor ext sequencing. De sequencer lijkt me tof, beetje Monologue-style maar dan met net wat meer functies zo te zien (sequence in reverse afspelen bv). Klank is ook behoorlijk!
    Klinq Soundcloud
    Klinq Facebook

Comment

Hehe Roland wordt eindelijk wakker, ben benieuwd wat dit gaat worden
      Mono Rules - Homies & Gear4life
      https://soundcloud.com/dj_b0mber/sets/hardcore-gabber

Comment

Is die ontwikkeling niet door Korg gestart, synths van andere fabrikanten uitbrengen? Best een vreemde omtwikkeling, alsof Fiat de Opel Kadett weer uitbrengt. Of dat Microsoft de 1e Playstation gaat verkopen :-)

Nouja anyway.... goeie zaak aan de andere kant, nu kunnen mensen zo'n budget synthje op de kop tikken die anders onbereikbaar is..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
        'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Originally posted by trigg View Post
          Ik heb m'n JX-03 boutique verkocht wegens die kabouterknopjes... toch jammer dat ze zoiets als dit niet net een maatje groter uitbrengen.
          -
          In de analoge tijd kreeg je veel grote knoppen en weing maar wel goed geluid...
          In de digitale tijd kreeg je weinig tot geen knoppen maar wel veel geluid...
          Toen kwam er een synthese en nu heb je kleine knoppen en veel slecht geluid...
          ik wacht tot de volgende fase, veel grote knoppen, veel en goed geluid en toch van alle markten thuis
          -
          Edit, dat laatste is al gaande, nu nog betaalbaar

Comment

Op site van roland valt al meer de zien, blijkbaar onder cv integratie

https://www.roland.com/global/products/se-02/

Comment

sound doet me zwaar denken aan boomstar, en dat is goed

Comment

Nu nog een poppenhuis erbij en klaar.
                Heb het helemaal gehad met die mini-zooi

Comment

Originally posted by trigg View Post
                  Ik heb m'n JX-03 boutique verkocht wegens die kabouterknopjes... toch jammer dat ze zoiets als dit niet net een maatje groter uitbrengen.
                  Ja, ik was destijds erg ge´nteresseerd in de Boutique range maar knapte ook af op de kleine knopjes toen ik ze eindelijk uit kon proberen. Eigenlijk is alleen de TB-03 op de juiste schaal, omdat het origineel zelf ook al klein was. Maar JP-08, JU-06 en JX-03 ... Niet fijn. Voor de eerste 2 is er in elk geval nog een alternatief in de System-8, maar dat gaat met dit analoge bakje natuurlijk nooit werken.

Comment

Klinkt goed maar opvallend is dat er filmpjes zijn op youtube zijn waarin gespeeld wordt op toetsenborden met knoppen die heel wat groter zijn, c.q. bruikbaarder zijn.

Het opslaan van instellingen vind ik trouwens maar zo zo. De knoppen zijn immers zelden geautomatiseerd. Al kan daarin een iPad bijvoorbeeld goede diensten bewijzen met een editor.

Comment

Wow, zou er eens mee willen omgaan, maar voor mij perfect als het lijkt op de SE-1. Dat was een fantastische synth, met als enige manco's:
                      * Het gebrek aan volume mixer-knoppen op het front panel
                      * Het rack-formaat. Als het rack is heb ik liever 'hoog en ondiep' dan 'lager en meer de diepte in' zeg maar
                      * De hoge prijs

Als dit alle problemen kan aanpakken...
                      Roland RD700-GX, RD-64, Numa Organ 2 + GSi Burn,
                      SH-1000, Leipzig S, Bass Station rack,
                      Hohner & Suzuki melodica's

Comment

Originally posted by rutgerjv View Post
                        ...maar waarom moet het allemaal zo mini? Rutger
                        Goede vraag! Waarom (bijv.) niet in 19 inch rack formaat De toetsen hoefde je al niet te nemen, die zijn nl. optioneel.

Originally posted by dj_bomber View Post
                        Hehe Roland wordt eindelijk wakker....
                        Volgens mij is Roland (vanaf het jaar 2001) - met korte onderbrekingen voor de V-Synth en de Integra-7 - niet wakker geweest. Of wil iemand soms de Jupiter-80 en System-8 mee laten tellen als super Roland toppers?
                        "If it's planned, it's boring."
                        -- Freddie Mercury --

Comment

Toch vreemd dat Roland, dat zijn oude ontwerpen nog steeds behoorlijk beschermt (denk aan de 303, 808 en 909 clones) nu een Minimoog-achtige synth gaat maken.
                          ----------------------
                          //

Comment

Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen dit een minimoog clone noemt, terwijl hij toch duidelijk verschilt qua specs??

Ben wel enthausiast over de specs voor deze prijs, maar ook geen voorstander van die priegelknopjes. Al heb ik nog geen boutique synth echt onder handen gehad, dus misschien valt het ook nog wel mee hoe een gepriegel het is..

Comment

Als roland nu echt savage wou doen, maakten ze een filmpje waarin ze de Behringer moog afbranden als zijnde veel te duur voor een synth zonder seq of patchgeheugen.

Ik vind deze wel geInspireerder bedacht dan de platte kopie van Uli. Maak hem alleen even wat groter ja.
                              ====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

De layout en beschrijving geven aardig weg hoe sterk deze op de Minimoog gebaseerd is. Niet erg, en het geluid op dat filmpje klinkt ook niet verkeerd. Maar van een fabrikant die andere fabrikanten dreigt met rechtzaken vanwege een layout en klank 'ge´nspireerd op oude Roland spullen, verwacht je toch niet dat ze dit doen. Maar wellicht zie ik het verkeerd?
                                De afmetingen lijken me ook niet erg praktisch, als hij net iets groter was geweest leek het mij een stuk fijner bedienen. De Boutique jp-08 is bijvoorbeeld echt niet te doen.
                                ----------------------
                                //

Comment

ging het bij Roland niet vooral om het beschermen van de look van hun instrumenten ipv de klank? Ik weet het niet zeker hoor, ik heb die rechtzaken nooit echt gevolgd.
                                  ====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

Voor zover ik weet ging het om beiden, maar met nadruk op het uiterlijk. Maargoed, verder lijkt het me wel een leuk dingetje. Waarom maken ze geen sh-101 / -1 / -2 / -5 of Jupiter-4 Boutique?dat lijkt me veel interessanter eigenlijk!
                                    ----------------------
                                    //

Comment

Op zich wel aardig nieuws toch! Een mooie stap naar het volgende moois.
                                      Hopelijk een leuke polyfone analoge bak met FULL SIZE toetsen

De filter had voor mij wel wat meer Roland (OTA's) mogen klinken
                                      www.animisticbeliefs.com

Comment

Nieuwe hardware is altijd goed nieuws - ik kan me de tijd niet heugen dat we zoveel keuze hadden. Ik zit zelf alleen een beetje op de 'volgende stap' te wachten, het meeste van wat de laatste jaren uitkomt, vooral het analoge spul, kijkt voor mijn gevoel teveel naar het verleden en te weinig vooruit.

Comment

wow. dat 7minutes filmpje op 5:22 echt wel pap-met-brokken vet.
                                          Ik wil hem, en voor het filmpje te zien had ik echt iets van, no way dat ik nog een mono wil. Studio electronics zijn geweldig. Als deze voor rond de 500 euro zou gaan in Europa koop ik hem zeker.

Comment

Working...
                                          X